სტაჟირება, როგორც სასწავლო შემეცნებითი აქტივობა (ნაწილი მეორე)

„მასწ, რა მაგარ რამეს ვგეგმავთ, ნეტა გამოგვივიდეს!“ – ეს ფრაზა არასოდეს დამავიწყდება. იგი პროგრამის ერთ-ერთ მონაწილეს ეკუთვნის, რომელიც მაშინ წარმოთქვა, როცა პირველად მივაწოდე ინფორმაცია იმის შესახებ, რისი გაკეთება მოუწევდათ სტაჟირების დღის ფარგლებში.

თანამედროვე ქართული სკოლა ხშირად ხდება საზოგადოების კრიტიკის ობიექტი. შინაარსიანი კრიტიკის ნაწილია ის, რომ სკოლა და გარე სამყარო ერთმანეთისგან დაშორებულია და ჩაკეტილია საკუთარ კედლებში. არადა, სწავლა ხომ სიამოვნებასთან და ახლის აღმოჩენასთან უნდა იყოს დაკავშირებული. შთაგონებით სავსე შეიძლება აღმოჩნდეს, როგორც კონკრეტული გაკვეთილი, ასევე პროექტი ან/და არაფორმალური განათლების რიგითი აქტივობა.

სწორედ ასეთი შთამაგონებელი აღმოჩნდა მენტორინგის პროგრამის ფარგლებში განხორციელებული აქტივობა – სტაჟირების დღე. მთელი კვირის განმავლობაში ვიღებდი მოსწავლეების ემოციებით სავსე წერილებს: „მას, დღეს რადიოს ეთერშიც მიმიწვიეს სტუმრად“, „მას, მე გადაღებაზე ვიყავი“, „მას, მე ვაკვირდებოდი, როგორ იღებდნენ პაციენტებს“…

  • ვისთან ვითანამშრომლეთ?

სტატიის პირველ ნაწილში მიმოვიხილე, რა არის სტაჟირების დღე და როგორ დავგეგმოთ ის. მენტორინგის პროგრამაში ჩართული მოსწავლეები, საკუთარი ინტერესებისა და არსებული რესურსების გათვალისწინებით შემდეგ ორგანიზაციებს დაუკავშირდნენ:

  • მარნეულის ტელევიზია;
  • რადიო მარნეული;
  • მარნეულის N5 საჯარო სკოლა;
  • „ჯეოჰოსპიტალი“ მარნეულის ფილიალი;
  • საყოფაცხოვრებო ტექნიკის მაღაზია.

პროგრამაში ჩართულმა თხუთმეტივე მოსწავლემ შერჩეულ ორგანიზაციებში 4-6 საათი გაატარა. ვფიქრობ, საინტერესო იქნება, თუ მოგიყვებით მონაწილეთა შთაბეჭდილებებზე და გაგიზიარებთ მათ გულწრფელ ემოციებს.

სამაია, X კლასის მოსწავლე

სტაჟირების დღე იყო ჩემთვის ძალიან მნიშვნელოვანი. ჩვენ, ახალგაზრდები ჯერ ცხოვრებისეული კიბის დაბალ საფეხურებზე ვართ და ნელ-ნელა ავდივართ მაღლა.  არამარტო სტაჟირება, არამედ მთელი მონიტორინგის პროგრამის ფარგლებში მიღებული ცოდნა და დიდი გამოცდილება ძალიან დაგვეხმარება მომავალში ცხოვრებისეული კიბის მაღალ საფეხურებზე ასასვლელად.

აქტივობამ ცოტა დამაფიქრა პროფესიის არჩევაში. მე სულ იურისტობა მინდოდა. და როცა რადიოში წავედი, დავფიქრდი – ხომ არ ავირჩიო ჟურნალისტის პროფესია? მით უმეტეს იმ დღეს მოულოდნელად რესპონდენტიც გავხდი…

ჩემი აზრით, ძალიან საინტერესო იქნება, ყოველი სასწავლო წლის ბოლოს სტაჟირება სასურველი საგნის მიხედვით. პირადად ძალიან, ძალიან მომეწონება ასეთი რამ. ვფიქრობ და დარწმუნებული ვარ, ჩემს თანაკლასელებსაც მოეწონებათ. რაც მთავარია, შეიძლება ბევრი ბავშვის აზბი მობრუნდეს სწავლისაკენ, გააქტიურებისკენ. ისინი ხომ დღეს თავიანთ თავს დაინახავენ – რას და როგორ გააკეთებენ მომავალში…

ქეთა, XI კლასის მოსწავლე

სტაჟირების დღე პირადად ჩემთვის იყო ძალიან განსაკუთრებული და ახალი გამოცდილებით სავსე. ბევრი რამ ვისწავლე. მიხარია, რომ მომეცა შესაძლებლობა, დავკვირვებოდი სამუშაო პროცესს მარნეულის ტელევიზიაში. აქამდე სტაჟირება მეგონა მხოლოდ ისეთი პროცესი, რა დროსაც მომიწევდა სამუშაოს შესრულება. ახლა კი გავიგე, რომ ეს ასე არ ყოფილა. სტაჟირების დროს, პირიქით უნდა დავაკვირდეთ და ვისწავლოთ რაღაც. პირადად ჩემთვის ძალიან მნიშვნელოვანი იყო, გავცნობოდი, როგორ მუშაობს ტელევიზია.

ყველაფერი შეიძლება მოხდეს ცხოვრებაში. აქამდე არასოდეს მიფიქრია, რომ მე სკოლაშივე შემეძლო ისეთი აქტივობის გავლა, როგორიც სტაჟირებაა. სკოლაში ეს აქტივობა აუცილებელია, რადგან ბავშვი უფრო ახლოდან უნდა დააკვირდეს იმ გარემოს, სადაც შეიძლება მომავალში მოუწიოს საქმიანობა; ნახოს ის სირთულეები და გამოწვევები, რაც დაკავშირებულია კონკრეტულ საქმიანობასთან. შესაბამისად, ამ აქტივობის შემდეგ, შეიძლება დადებითისკენ ან უარყოფითისკენ შეიცვალოს მისი დამოკიდებულება სხვადასხვა ორგანიზაციის მიმართ.

აქბარი, VIII კლასის მოსწავლე

 

ჩემთვის სტაჟირების დღე სიხარულითა და სიახლეებით იყო სავსე. ძალიან მნიშვნელოვანი პროცესია, განსხვავებული და განსაკუთრებული სხვა დღეებთან შედარებით. მე პირადად 5 საათი გავატარე საყოფაცხოვრებო ნივთების მაღაზიაში. ამ დროის განმავლობაში საინტერესო ამბებს შევესწარი. დავინახე, როგორ გადაჭრა მცირე დროში კონფლიქტური სიტუაცია მაღაზიის კონსულტანტმა, რა ხერხებს მიმართავდა მენეჯერი თანამშრომლებთან კომუნიკაციის გასაუმჯობესებლად და ა.შ.

შესაბამისად, ამ აქტივობამ დამაფიქრა, რამდენად მნიშვნელოვანია სტაჟირების გავლა. ჩემი აზრით, კარგი იქნებოდა, სკოლის ფარგლებში, ან სკოლის ფარგლებს გარეთ ხშირად გვქონოდა ასეთი შესაძლებლობა. პირადად მე მონაწილეობას მივიღებდი დიდი სიამოვნებით.

თაზაგული, XI კლასის მოსწავლე

სტაჟირების დღე ჩემთვის სიახლეებით სავსე და ძალიან საინტერესო იყო. მეგობრებთან ერთად ვიყავი მარნეულის ტელევიზიაში. ახლოს გავეცანი ჟურნალისტების საქმიანობასა და მათი ცხვრების წესს. ამასთან,  მივიღე დიდი გამოცდილება.

ჩემი აზრით, სტაჟირება არის ძალიან მნიშვნელოვანი, რადგან პროფესიის არჩევის დროს მაქსიმალურად უნდა ვიყოთ ინფორმირებული მომავალში საქმიანობის სფეროს შესახებ. ამ აქტივობამ დამაფიქრა – შემიძლია თუ არა გავხდე ჟურნალისტი, მაქვს თუ არა ამისთვის ყველა საჭირო თვისება?!

თუ სკოლაში, რომელიმე საგნის, თემის ან საკითხის ფარგლებში გვექნება სტაჟირების გავლის შესაძლებლობა, მე პირადად ძალიან გამიხარდება, რადგან მეტი გამოცდილების დაგროვების საშუალება მექნება.

ხადიჯა, IX კლასის მოსწავლე

სტაჟირება გავიარე საავადმყოფოში, სადაც ძალიან განსხვავებული, საინტერესო და საოცნებო გამოცდილება მივიღე. ჩემთვის მნიშვნელოვანი იყო, რადგან ბავშვობიდან ვოცნებობდი ექიმობაზე და სტაჟირებამ დამარწმუნა ჩემი არჩევანის სისწორეში. სტაჟირების პროცესი იმდენად ემოციური იყო, ვერაფერზე ვფიქრობდი, თუმცა მივხვდი, რომ ოცნების ასასრულებლად გრძელი გზა მექნება გასავლელი. ჩემს კლასელებს და არა მარტო კლასელებს, ასევე მეგობრებსაც, ძალიან მოეწონებოდათ და სასარგებლო ინფორმაციას მიიღებდნენ. სამწუხაროა, რომ მარნეულში ყველას არ აქვს შესაძლებლობა, ჩაერთოს ისეთ აქტივობაში, როგორიცაა სტაჟირების დღე.

 

სალომე, IX კლასის მოსწავლე

სტაჟირების პროცესი ძალიან საინტერესო იყო, გავიგეთ ბევრი რამ ამ სფეროსთან დაკავშირებით და მივხვდი, რომ სატელევიზიო გადაცემები, რომელთა მომზადება ძალიან მარტივი მეგონა, თურმე უზარმაზარ შრომას მოითხოვს. ასე რომ, სტაჟირების შემდეგ უფრო მეტად ვაფასებ ამ სფეროში მომუშავე ადამიანებს და არ არის გამორიცხული, რომ მოგვიანებით მეც შევუერთდე მათ.

სტაჟირებისას უფრო ახლოს გავეცანი ტელევიზიაში მომუშავე ადამიანების საქმიანობას.

  • ამ აქტივობამ იმაზე დამაფიქრა, რამხელა ენერგია დევს თითოეულ ნაბიჯში;
  • ვფიქრობ, რომ სტაჟირების დღის ფარგლებში მიღებული გამოცდილება კიდევ ერთი წინ გადადგმული ნაბიჯია.

სხვადასხვა ორგანიზაციებიდან დაბრუნებული მონაწილეები საკუთარ გამოცდილებას ერთმანეთს უზიარებენ პრეზენტაციების, პოსტერებისა თუ ვიდეო რგოლების საშუალებით.

ვიდეო (გთხოვთ, ეს ვიდეო ისე ჩავსვათ, რომ გაიშალოს)

დასკვნის სახით შეგვიძლია ვთქვათ, რომ მთელი ეს პროცესი საშუალებას აძლევს მოსწავლეებს ეწვიონ მათ მიერ არჩეულ სამუშაო ადგილს და დააკვირდნენ პროფესიონალს მცირე დროის განმავლობაში. შედეგად ექმნებათ გარკვეული წარმოდგენა სამუშაო გარემოს შესახებ. ამავდროულად სწავლობენ სწორ კომუნიკაციას, თანამშრომლობას, იფართოებენ თვალსაწიერს პროფესიებისა და საჭირო უნარების შესახებ.

სტაჟირება, როგორც სასწავლო შემეცნებითი აქტივობა (პირველი ნაწილი)

http://mastsavlebeli.ge/?p=29505

კომენტარები

comments