პარასკევი, აპრილი 26, 2024
26 აპრილი, პარასკევი, 2024

მასწავლებლის სტრესის გავლენა  მოსწავლეთა ქცევაზე

რამდენად დასტრესილია მასწავლებელი? „გალაპის“ ამასწინანდელმა გამოკითხვამ გამოავლინა, რომ დღევანდელ ამერიკაში მასწავლებლები ძიძებთან ერთად ყველაზე სტრესული პროფესიის წარმომადგენლები არიან. სამწუხაროდ, ამ სტრესს გავლენა აქვს მათ მოსწავლეებზე, რასაც არასასურველ ქცევამდე და მისგან გამოწვეულ მოსწავლეთა სტაგნაციამდე მივყავართ.

 

ამ გადატვირთული მასწავლებლებიდან ერთ-ერთი არის ჯენიფერ ლოიდი, საშუალო სკოლის ინგლისურის მასწავლებელი მერილენდიდან და მისურის უნივერსიტეტის დამამთავრებელი კურსის სტუდენტი. მან შენიშნა, როგორი მგრძნობიარენი არიან მისი მოსწავლეები მისი განწყობის მიმართ და როგორ შეუძლიათ „იკვებონ” მისი კარგი თუ ცუდი ენერგიით.

 

„თუ გაკვეთილზე შევდივარ არასასიამოვნო თათბირის  ან სტრესული დილის შემდეგ და ეს შეგრძნებები საკლასო გარემოში შემაქვს, ბავშვები ამჩნევენ ამას, – ამბობს ლოიდი. – ზოგჯერ ისინი მაშინვე მიბრუნებენ ნეგატიურ ენერგიას და შედეგად ჩვენ ყველას ცუდი დღე გვაქვს”.

 

იმისათვის, რომ შეესწავლათ მასწავლებლის „გადაწვის” გავლენა მოსწავლის ქცევის შედეგებზე, ლოიდის დამ კოლინ ედიმ და მისმა კოლეგებმა ჩაატარეს მასწავლებელთა გამოკითხვა და კლასებზე დაკვირვება მისურის სკოლებში. მათ გამოარკვიეს, რომ როდესაც მასწავლებლები ძლიერ დასტრესილი და ემოციურად გამოფიტული არიან, მათი მოსწავლეები ამ დროს სტაგნაციისა და სკოლის ადმინისტრაციისაგან დისციპლინური სახდელის გამოყენების მაღალი რისკის ქვეშ არიან.

 

მოსწავლეების სასწავლო გარემოდან გაძევება, როგორც სასჯელის ფორმა, შესაძლოა მართლაც ზიანის მომტანი იყოს. თუ ჩვენ გვსურს, სკოლა მოსწავლეებისათვის პოზიტიურ სასწავლო გარემოდ ვაქციოთ, პირველ რიგში უნდა დავრწმუნდეთ, რომ ის პოზიტიური სამუშაო გარემოა მასწავლებლებისათვის. უნდა ვასწავლოთ მათ მოსწავლეთა არასასურველი ქცევის უკეთ მართვის სტრატეგიები, შედეგად მათ მეტი დრო დარჩებათ სწავლებისა და მოსწავლეებთან პოზიტიური ურთიერთობების დასამყარებლად.

 

მასწავლებელთა სტრესთან გამკლავების სტრატეგიები უფრო მეტად პერსონალურ გამკლავებას გულისხმობს, მაგალითად, რეფლექსია იმაზე, რისთვისაც მადლობელი ხარ, ასევე თანამშრომლობა სკოლის ადმინისტრაციასთან.

 

„მასწავლებლებს აქვთ პოტენციალი, გავლენა მოახდინონ მრავალ მოსწავლეზე, – ამბობს ედი, – შესაბამისად, მათი მხარდაჭერა საჭირო უნარებით კლასის მართვასა და სტრესის მართვაში ნამდვილად მნიშვნელოვანია, რადგანაც ამას გრძელვადიანი დადებითი გავლენა ექნება მათ მოსწავლეებზე”.

 

როგორც მასწავლებლის დას, ედის პირადად შეუმჩნევია ის გავლენა, რომელიც ლოიდს აქვს თავის მოსწავლეებზე, ხანგრძლივი დროის განმავლობაში.

 

„მოსწავლეებს უთქვამთ ჩემთვის, რომ ძალიან ეხმარებათ იმის ცოდნა, რომ ჰყავთ ვიღაც, ვინც მათ მხარეს იჭერს და მხარს უჭერს მათ, და როდესაც მოსწავლეებს ეს არ აქვთ, ჩვენ ვხედავთ გაცდენების უფრო მაღალ მაჩვენებლებს და უფრო დაბალ შედეგებს დავალებების შესრულებისას, – ამბობს ლოიდი. – ისინი არ აქტიურობენ, თუ გრძნობენ, რომ შენობაში არავინ ზრუნავს მათზე. შესაბამისად, თუ ისინი გრძნობენ ზრუნვასა და მხარდაჭერას სასწავლო გარემოში, უფრო მეტი შესაძლებლობაა, რომ დარჩნენ სკოლაში და გახდნენ სასწავლო გამოცდილების ნაწილი”.

 

ცნობილია, რომ ახალი მასწავლებლების დაახლოებით ნახევარი ამ პროფესიას პირველი ხუთი წლის განმავლობაში ტოვებს. შესაბამისად, მხარდაჭერის სისტემის შექმნას, მასწავლებლის სტრესის მართვაში ხელშესაწყობად, შეუძლია, შეამციროს მასწავლებლის „გადაწვა” და გააუმჯობესოს მოსწავლის შედეგები.

 

„ჩვენი კვლევა ფოკუსირებულია იმის გამოვლენაზე, თუ რა შეგვიძლია შევცვალოთ მოსწავლეების გარემოში მათი სწავლისა და ქცევის შედეგების გასაუმჯობესებლად, – ამბობს ედი. – მასწავლებლები ძალიან მნიშვნელოვანნი არიან და მათი გავლენა მოსწავლეებზე ძალიან დიდია. ისინი სუპერვარსკვლავები არიან და იმსახურებენ ყოველგვარ მხარდაჭერას, რისი მიცემაც შეგვიძლია”.

 

წყარო: https://www.sciencedaily.com/releases/2020/09/200915105929.htm

 

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი