მაკ ცუკერბერგის ღია წერილი (პირველი ნაწილი)

დღეს, 18 მისს ფეისბუქი ფასიანი ქაღალდების ბირჟაზე წარდგება. ფეისბუქის
საერთო ღირებულება დაახლოებით 100 მილიარდ დოლარს შეადგენს. ფასიანი ქაღალდების ბირჟაზე
წარდგენას საკამოდ გრძელი პროცედურები უძღვოდა წინ, რომლის განმავლობაშიც კომპანიის
დეტალური შესწავლა ხდებოდა. ამ პროცესის დასაწყისში, 2012 წლის თებერვალში მარკ ცუკერბერგმა
ღია წერილი გამოაქვეყნა, რომელის პირველ ნაწილსაც ქვემოთ გთავაზობთ.


მარკ ცუკერბერგის წერილი


ფეისბუქი არ შექმნილა როგორც კომპანია. ის სოციალური მისიის განსახორციელებლად
შეიქმნა, რათა გაეხადა სამყარო კიდევ უფრო ღია და ურთიერთდაკავშირებული.

ჩვენ ვფიქრობთ, რომ მნიშვნელოვანია, ყველამ ვინც აპირებს ჩადოს ინვესტიცია
ფეისბუქში კარგად გაიაზროს რას წარმოადგენს ეს მისია ჩვენთვის, როგორ ვიღებთ გადაწყვეტილებებს
და რატომ ვაკეთებთ იმას რასაც ვაკეთებთ. ამ წერილში მე შევეცდები განვმარტო ჩვენი მიდგომა.


ფეისბუქში, ჩვენი შთაგონების წყარო ის ტექნოლოგიებია, რომლებმაც
მოახდინეს რევოლუცია ინფორმაციის მოხმარებასა და გავრცელებში. ჩვენ ხშირად ვსაუბრობთ
ისეთ გამოგონებებზე, როგორიცაა საბეჭდი პრეს
და ტელევიზია – რომლებმაც კომუნიკაცია
უფრო ეფექტური გახადეს, რამაც გამოიწვია საზოგადოების მნიშვნელოვანი ნაწილის ძირეული
ტრანსფორმაცია. ამ ტექნოლოგიებმა უფრო მეტ ადამიანს მისცეს შესაძლებლობა გამოეხატათ
თავისი აზრი. ხელი შეუწყვეს პროგრესს. შეცვალეს საზოგადოების ორგანიზების მოდელი. უფრო
დაგვაახლოვეს ერთმანეთთან. 


დღესდღეობით, ჩევნმა საზოგადოებამ მიაღწია გარდამტეხ წერტილს. ჩვენ
ვცხოვრობთ ეპოქაში, როდესაც ხალხის უმრავლესობისათვის ხელმისაწდომია
  ინტერენტი ან მობილური კავშირი – ეს ტექნოლოგიები
ეხმარება ადამინს ფიქრების, გრძნობების, ქმედებების გასაზიარებაში. ფეისბუქი ისწრაფვის
რათა ააგოს ისეთი სერვისები, რომლებიც კიდევ ერთხელ შეცვალიან ძირეულ ინდუსტრიებსა
და ინსტიტუტებს.


არსებობს საჭიროება და შესაძლებლობაც სამყაროში ყველას ურთიერთდაკავშირებისა,
რათა ყველას ჰქონდეს ხმის მიცემის საშუალება და საზოგადოების უკეთესობისაკენ ტრანსფორმირების
საშუალება. ამ იდეის განსახორციელებლად საჭირო ტექნოლოგიებისა და ინფრასტრუქტურის მასშტაბი
უპრეცენდენტოა. ეს ყველაზე მნშვნელოვანი პრობლემა ჩვენთვის.


ჩვენ გვჯერა, რომ შევძლებთ გავამყაროთ კავშირები ადამიანებს შორის.


მიუხედავად იმისა, რომ ჩვენი მისია მასშტაბურია –  ის იწყება ორ ადამიანს შორის ურთიერთობით.


პირადი ურთიერთობები ჩვენი საზოგადოების ფუნდამენტია. ურთიერთობი
გვეხმარება ადამიანებს ახალი იდეების გენერირებაში, სამყაროს აღქმაში და საბოლოოდ ბედნიერებას
გვანიჭებს.


ფეისბუქში ჩვენ ვქმნით საშულებებს რომლითაც ვეხმარებით ადამიანებს იპოვონ ერთმანეთი და გააზიარონ
ყველაფერი რაც მათ
გარშემოა. ამით ჩვენ ვაფართოვებთ ადამიანების შესაძლებლობას ააგონ და განამტკიცონ
ურთიერთობები.


რაც უფრო მეტს აზიარებენ დამიანები – თუნდაც თავიანთი ოჯახის წევრებსა და ახლო მეგობრებში
– მით უფრო მაშტაბურია კულტურის გაცვლა და ამას მივყავართ სხვების ცხოვრებისა და პერსპექტივების
უკეთესად აღქმამდე. ჩვენ გვჯერა რომ ეს ზრდის ადამიანთა შორის მტკიცე კავშირების რადენობას.
მრავალფეროვან პერსპექტივას სთავაზობს ადამიანებს.


ადამიანებს შორის ამ კავშირების დამყარებით, გვჯერა რომ შევიმუშავებთ
ინფორმაციის გავრცელებისა და მოხმარების ახალ გზებს. ჩვენ ვფიქრობთ, რომ მსოფლიოს ინფორმაციული
ინფრასტრუქტურა უნდა გავდეს სოციალურ ქსელს, რომელიც თანასწორობის პრინციპებზეა აგებული
და არა მონოლითური პირამიდას, როგორადაც ის დღეს გვევლინება. ჩვენ გვჯერა, რომ ადამიანებს
უნდა ქონდეთ საშუალება თავად გააკონტროლონ ის რასაც აზიარებნ და ეს არის ფუნდამენტური
პრინციპი მიმდინარე ცვლილებებისა.


ჩვენ უკვე დავეხმარეთ 800 მილიონზე მეტ ადამიანს დაემყარებინა
100 მილიარდზე მეტი კავშირი და ჩვენი მიზანია ამ პროცესების კიდევ უფრო გაღრმავება.


ჩვენ გვინდა გავაუმჯობესოთ ადამიანთა კავშირი სხვადასხვა ბიზნესთან
და ეკონიმიკასთან.


ჩვენ მიგვაჩნია, რომ უფრო ღია და ურთიერთ დაკავშირებული სამყარო
დაგვეხმარება შევქმნათ უფრო ძლიერი ეკონომიკა, რომელიც შექმნის უკეთეს პროდუქტებსა
და სერვისებს.


რაც უფრო მეტს აზიარებენ ადამიანები, მით უფრო მეტ სასარგებლო რჩევას
იღებენ სხვადასხვა პროდუქტებსა და სერვისებზე, მათგან ვისაც ენდობიან. ეს ამარტივებს
საუკეთე
ო პრდუქტის აღმოჩენას, სწორი არჩევანის გაკეთებას და აუმჯობესებს
მათი ცხოვრების ხარისხს.


არჩევანის გაკეთების გაადვილება ბიზნესს აძლევს სტიმულს კიდევ უფრო უკეთესი
პროდუქტი შექმნას, პროდუქტი, რომელიც მორგებული იქნება კონკრეტულ მომხმარებელზე. ჩვენ
ვნახეთ, რომ “სოციალურად დაპროექტებული” პროდუქტი მეტად მომხიბლავია მომხმარებლისათვის,
ჩვენ ვთვლით, რომ გამოჩნდება სულ უფრო მეტი ასეთი ტიპის პროდუქტი.


ჩვენმა პლატფორმამ შესაძლებლობა მისცა ასი ათასობით ბიზნესს შეექმნათ მაღალი ხარისხის სოციალურად ორიენტირებული
პროდუქტები. ჩვენ ვნახეთ როგორი დამანგრეველი გავლენა მოახდინა ამან თამაშების, მუსიკის,
ახალი ამბების ინდუსტრიაზე და ჩვენ ველოდებით მსგავს სოციალური ხასიათის აფეთქებას
სხვა ინდუსტრიებშიც.


გარდა ამისა, ღია სამყარო უბიძგებს თავად კომპანიებს აწარმოონ პირდაპირი
დიალოგი თავიანთ მომხმარებლებთან. ოთხ მილიონზე მეტ ბიზნეს კომპანიას აქვს გახსნილი
თავისი გვერდი ფეისბუქზე, ამ ფეისბუქ გვერდებს ისინი მომხმარებლებთან ურთიერთობისათვის
  იყენებენ. ჩვენ ველოდებით ამ ტენდენციის გაღრმავებას.


ჩვენ გვჯერა, რომ შევცვლით ხალხის ურთიერთობის მოდელს მთავრობასა და საზოგადოებრივ
ინსტიტუციებთან.


ჩვენ გვჯერა, რომ ინსტრუმენტები რომლებსაც ვქმნით, დაეხმარება ადამიანებს
ინფორმაციის გაცვლაში და უზრუნველყოფს გამჭვირვალე, სამართლიან დიალოგს. რაც გაზრდის
ადამიანების მონაწილეობას გადაწყვეტილებების მიღების პროცესში. მთავრობა იქნება მეტად
ანგარიშვალდებული მოსახლეობის წინაშე. ეს ყველაფერი დაგვეხმარება გამოვნახოთ ჩვენი
დროის
  უდიდესი პრობლემების გადაწყვეტის გზები.


მიეცათ რა ადამიანებს ინფორმაციის გაცვლის ფართო შესაძლებლობი, ჩვენ
დავინახეთ, როგორ გახდა მათი ხმა კიდევ უფრო ძლიერი ვიდრე ეს ისტორიულად იყო შესაძლებელი.
მათი ხმა მომავალშიც მოიკრებს ძალას. შედეგად, შეუძლებელი იქნება ხალხის იგნორირება.
მთავრობები იძულებულები იქნებიან რეაგირება მოახდინონ ადამიანთა მიერ წამოჭრილ პრობლემებზე
პირდაპირ, ყოველგვარი შუამავალი რგოლის გარეშე.


ჩვენ გვჯერა, რომ ამ პროცესის შედეგად, იმ ქვეყნებში რომლებშიც ინტერნეტი
კარგად არის განვითარებული გამოჩნდებიან ახალი ტიპის ლიდერები, რომლებიც იბრძოლებენ
ინტერნეტის საშუალებით ნებისმიერი სახის ინფორმაციის გაცვლისა და ხელმისაწვდომობის
უფლებაზე.


და ბოლოს, რაც უფრო მეტად ისწრაფის ეკონომიკა მაღალი ხარისხის და თითოეულ პიროვნებაზე
ორიენტირებული
  პროდუქტების შექმნაზე, მით უფრო
მეტად გაჩნდება ახალი ტიპის “სოციალური თავისი შინაარსით” სერვისები რომლებიც შეიქმნება
ისეთი გლობალური პრობლემების მოსაგვარებლად როგორიცაა დასაქმება, განათლება და ჯანდაცვა.
ჩვენ სიამოვნებით გავაკეთებთ ყველაფერს რათა ხელი შევუწყოთ ამ განვითარების პროცესს.
 



ჩვენი მისია და ჩვენი ბიზნესი


როგორც მე უკვე ვახსენე, ფეისბუქი არ შექმნილა როგორც ბიზნეს კომპანია.
ჩვენ პირველ რიგში ვზრუნავდით ჩვენი სოციალური მისიის განხორციელებაზე, ახალი სოციალური
სერვისების შექმნაზე და ადამიანებზე, რომლებიც ჩვენს სერვისებს მოიხმარენ.


ფეისბუქის პირველი ვერსია მე თავად შევქმენი, ვინაიდან მინდოდა რომ ასეთი რამ
ყოფილიყო. ამის შემდეგ ჩემს ფეისბუქს დამატა უამრავი იდეა და პროგრამული კოდი, რომელიც
იმ დიდებულმა ადამიანებმა შეიმუშავეს, რომლებიც ჩვენს გუნდს შემოუერთდა.


დიდებული ადამიანების უმრავლესობა პირველ რიგში ზრუნავს შექმნას
რაიმე ღირებული, მაგრამ ისინი ფულის კეთებაზეც არ ამბობენ უარს. გუნდის შექმნის, სარეკლამო
ბაზრისა და ინვესტორთა ბაზის ჩამოყალიბებისას მე აღმოვაჩინე რომ მხოლოდ ეკონომიკურად
ძლიერ და მუდმივად მზარდ კომპანიას შეუძლია შემოიკრიბოს ადამიანები
  მნიშვნელოვანი პრობლემების გადასაწყვეტათ.


მარტივად რომ ვთქვა: ჩვენ არ ვქმნით ამა თუ იმ სერვისს ფულის საშოვნელად,
არამედ ჩვენ ვშოულობთ ფულს რათა უკეთესი სერვისები შევქმნათ.


და ჩვენ ვფიქრობთ ეს არის საუკეთესო გზა რაიმეს შესაქმნელად. ვინაიდან
დღესდღეობით სულ უფრო მეტი ადამიანი იყენებს იმ კომპანიების სერვისებს რომლთაც ფულის
კეთების გარდა სხვა მიზნებიც ამოძრავებთ.


აქცენტს ვაკეთებთ რა ჩვენს მისიაზე და ვქმნით რა გამორჩეულ სერვისებს,
გვჯერა რომ ჩვენ მივაღწევთ ჩვენი პარტნიორებისა და აქციონერებისათვის მომხიბლავ, ხანგრძლივ
ეკონომიურ ეფექტს. ეს თავის მხრივ, შესაძლებლობას მოგვცემს
  მუდმივად მოვიზიდოთ საუკეთესო ადამიანები და შევქმმნათ
უკეთესი სერვისები. ჩვენი მთავარი მიზანი არ არის ფულის კეთება, მაგრამ ჩვენ ვაცნობიერებთ,
რომ ჩვენი მისიის განხორციელების საუკეთესო გზაა ძლიერი და ღირებული კომპანიის შექმნა.


ასეთი დამოკიდებულება გვაქვს ჩვენ ჩევენი ფასიანი ქაღალდების ბირჟაზე გამოჩენასთან
დაკავშირებით. ჩვენ ვხვდებით საჯაროები ჩვენი თანამშრომლებისა და ჩვენი ინვესტორებისათვის.
ჩვენ მათ წინაშე დავდეთ პირობა რომ დაუღალავად ვიმუშავებთ რათა მათ მიერ დაბანდებული
კაპიტალი გაიზარდოს ფასში და იყოს ლიკვიდური.


გაგრძელება (ნაწილი მეორე)

კომენტარები

comments