პარასკევი, აპრილი 26, 2024
26 აპრილი, პარასკევი, 2024

ყველაზე ღირებული კავშირისა და კომუნიკაციის შენარჩუნება – ონლაინსაგანმანათლებლო პლატფორმები

ვერავინ იფიქრებდა, რომ 2020 წელი ასეთი დიდი გამოწვევების წინაშე დაგვაყენებდა. დარწმუნებული ვარ, ეს წელი განსაკუთრებულ ადგილს დაიკავებს თითოეული ჩვენგანის მოგონებათა ყუთში. სკოლისა თუ უმაღლესი სასწავლო დაწესებულებების მასწავლებლები COVID-19-მა საკმაოდ რთული და ამავდროულად საინტერესო გამოწვევების წინაშე დააყენა, რამაც კიდევ ერთხელ დასვა ციფრული ინტელექტის (Digital Intelligence) ქონის აუცილებლობის საკითხი როგორც მასწავლებლებში, ასევე შემსწავლელებში. დადგა აუცილებლობა გაგვერღვია დროისა და სივრცის საზღვრები და ვყოფილიყავით ყველგან და ყველასთან; ვყოფილიყავით უფრო ხელმისაწვდომი, შემოქმედებითი და მეტად ყურადღებიანი ჩვენი შემსწავლელების და ჩვენი საკუთარი პიროვნული და პროფესიული განვითარების მიმართ.

თავდაპირველად, ალბათ ყველა ჩვენგანს დაეუფლა შიში და მღელვარება ახალი ფრიად საინტერესო გამოწვევის მიმართ, რაც ლექციებისა და გაკვეთილების ონლაინრეჟიმში ჩატარებას გულისხმობს. ბევრ ჩვენგანს გაუჩნდა უამრავი შეკითხვა, რომლებზე პასუხიც არც თუ ისე ადვილი აღმოჩნდა, მით უმეტეს მაშინ, როცა მთელი მსოფლიოს საგანმანათლებლო სისტემაც იმავე უპრეცედენტო გამოწვევის წინაშე დადგა.

  • როგორ შევინარჩუნო მოსწავლეთა ჩართულობა გაკვეთილზე?
  • როგორ გავზარდო მოსწავლეთა მოტივაცია, ენთუზიაზმი და ცნობისმოყვარეობა?
  • როგორ მოვახდინო მოსწავლეთა მუშაობის მონიტორინგი, როცა მხოლოდ მათ სახეებს ვხედავ და არ ვიცი, სინამდვილეში ეკრანის წინ რას აკეთებენ, მართლა ასრულებენ თუ არა დავალებებს?
  • როგორ მივცე მოსწავლეებს ეფექტური უკუკავშირი?
  • როგორ მოვარგო ონლაინგაკვეთილების აქტივობები მათ ინდივიდუალურ საჭიროებებს? და საერთოდ, როგორ გამოვყო მათი ინდივიდუალური საჭიროებები მაშინ, როცა ჩვენ შორის დიდი სივრცე და მხოლოდ კომპიუტერის/მობილური ტელეფონის/ტაბლეტის ეკრანია?
  • როგორ უზრუნველვყო ჯგუფური/წყვილში მუშაობა და როგორ ვაწარმოო მოსწავლეთა მუშაობის მონიტორინგი ამ დროს?
  • როგორ დავეხმარო მოსწავლეებს სირთულეების დაძლევაში?
  • როგორ დავეხმარო და მივაწვდინო ხმა იმ მოსწავლეებს, რომელთაც არ აქვთ წვდომა ინტერნეტთან, ან საერთოდ არ აქვთ ის მოწყობილობა, რომლის საშუალებითაც გაკვეთილზე ჩაერთვებიან?

დაბოლოს, როგორ გადავრჩე, რომ ემოციურად და ფიზიკურად არ გადავიწვა?

ინტერნეტი ხომ საოცარი რამაა. ჩაწერეთ საძიებო ველში ნებისმიერი ამ შეკითხვათაგანი და უამრავ სტატიას აღმოაჩენთ, მაგრამ რომელი ინფორმაცია მოვარგოთ ჩვენს საჭიროებებს ჩვენს რეალობაში? რომელი რჩევები გავითვალისწინოთ და რა რესურსები გამოვიყენოთ, რომ ჩვენს კონკრეტულ შეკითხვებს გავცეთ პასუხი? ამის გააზრება ყველაზე მნიშვნელოვანია იმისთვის, რომ ნებისმიერ გამოწვევას შეიარაღებული შევხვდეთ.

ნებისმიერი ინფორმაციის მიღების, დამუშავებისა და ჩვენს რეალობასთან ადაპტირების გარდა, ვფიქრობ, პირველ რიგში უნდა ვიფიქროთ იმაზე, თუ როგორ შევინარჩუნოთ ყველაზე ძვირფასი, რაც საკლასო ოთახსა და უნივერსიტეტების აუდიტორიებში გვაქვს შემსწავლელებთან – ეს არის კომუნიკაცია და  ურთიერთთანამშრომლობითი ატმოსფერო, რომელიც ონლაინგაკვეთილებზეც შესაძლებელია შევქმნათ და შევინარჩუნოთ, მიუხედავად ისეთი ბარიერებისა, როგორიცაა ფიზიკური კონტაქტის ნაკლებობა, სხეულის ენის ამოცნობის შესაძლებლობის ნაკლებობა, მოსწავლეთა ანთებულ თვალებში მათი საჭიროებების ამოკითხვა, ან ზოგიერთი მათგანის ჩამქრალი მზერის კვლავ ანთება. მთავარია, მუდამ გვახსოვდეს, რომ ყველაზე ძვირფასი კომუნიკაციაა.

მინდა, ინგლისური ენის მასწავლებლებს (და არა მხოლოდ) და ჩემს კოლეგებს უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებებში ვურჩიო, დავივიწყოთ ფოკუსირება იმაზე, რა გვაკლია და რამდენი სირთულის წინაშე ვდგავართ და ჩვენი ფიქრების პროექცია მოვახდინოთ იმაზე, რაც გვაქვს და როგორ შეგვიძლია ჩვენს ხელთ არსებული რესურსების გამოყენება ეფექტური და ჯანსაღი სასწავლო პროცესის შექმნისთვის. ვიფიქროთ იმაზე, როგორ ვაქციოთ მთელი მსოფლიოს წინაშე არსებული ასეთი უპრეცედენტო გამოწვევები ახალ საინტერესო შესაძლებლობებად და როგორ აღმოვაჩინოთ ჩვენში ახალი რესურსები ისე, რომ ონლაინგაკვეთილზე ყველა სტუდენტისა და მოსწავლის ხმა გავაჟღეროთ.

ჩემი პირადი გამოცდილებიდან მინდა, აღვნიშნო, რომ ის სტუდენტები, რომლებიც აუდიტორიაში შედარებით პასიურობდნენ, ონლაინლექციებზე საგრძნობლად თამამი და გახსნილი გახდნენ და ამან ჩვენი ეფექტური კომუნიკაციის ხარისხიც საგრძნობლად გაზარდა. იგივე ტენდენცია შევამჩნიე ჩემს თინეიჯერ მოსწავლეებს. სწორედ მაშინ დავფიქრდი იმაზე, როგორ ვკონცენტრირდე ონლაინსწავლების დადებით მხარეებზე და როგორ ვაქციო ისინი ჩემს მეკავშირედ.

გარდა ამისა, როგორც ზემოთ აღვნიშნე, ყველაზე ღირებული კავშირისა და კომუნიკაციის შენარჩუნებაა, რაც არა მხოლოდ მასწავლებელსა და მოსწავლეს შორის ურთიერთობას ეხება, არამედ კოლეგებთან ურთიერთობასაც. არანაკლებ მნიშვნელოვანია, გვერდში დავუდგეთ ერთმანეთს ისე, როგორც არასდროს და გამოვიყენოთ ყველა შესაძლებლობა – ერთმანეთს გავუზიაროთ გამოცდილება, სასწავლო რესურსები, სხვადასხვა ონლაინსაგანმანათლებლო პლატფორმები. სწორედ ამიტომ გადავწყვიტე ინგლისური ენის მასწავლებლებისთვის და ლექტორებისთვის გამეზიარებინა ძალიან პრაქტიკული და ეფექტური ონლაინსაგანმანათლებლო პლატფორმები, რომლებსაც ვიყენებ გაკვეთილებსა და ლექციებზე და რაც მეტად შეიარაღებულსა და შესაბამისად, მეტად თავდაჯერებულს გაგხდით სწავლების პროცესში. გარდა ამისა, მინდა აღვნიშნო, რომ ზოგიერთი რესურსი შესაძლებელია სხვა საგნის მასწავლებლებმაც მოარგონ საკუთარ საჭიროებებს.

  1. https://puzzlemaker.discoveryeducation.com/

აღნიშნული პლატფორმის მეშვეობით თქვენ შეძლებთ ძალიან სწრაფად და მარტივად შეადგინოთ კროსვორდები, ლაბირინთები, კრიპტოგრამები და სხვადასხვა ქვიზი, რომლებიც დაგეხმარებათ, უფრო მეტად ჩართოთ მოსწავლეები, ამუშაოთ ისინი წყვილებში/ჯგუფებში და შეამოწმოთ მათი ცოდნის დონე. საიტზე ნავიგაცია ძალიან მარტივია. რაც მთავარია, არ გჭირდებათ ვებგვერდზე რეგისტრაცია, ან თანხის გადახდა.  მაგალითისთვის გაჩვენებთ ჩემ მიერ შექმნილ კროსვორდსა და სიტყვების საძიებო აქტივობას. მე ამ აქტივობებს ძირითადად ახალი სიტყვების გამეორებისთვის ვიყენებ. შესაძლოა, თქვენ მათ ახალი ფუნქციაც მოუძებნოთ.

Across

  1. ​too easily upset or offended
  2. that can be trusted to do something well
  3. too interested in things that do not involve you, especially other people’s affairs
  4. very direct; saying exactly what you think without trying to be polite
  5. willing to listen to, think about or accept different ideas
  6. not given or giving willingly; not generous, especially with money
  7. determined to be successful, rich, powerful, etc.
  8. criticizing them too quickly

Down

  1. annoyed by somebody/something, especially because you have to wait for a long time
  2. involving the use of skill and the imagination to produce something new or a work of art
  3. ​putting a lot of effort into a job and doing it well
  4. enjoying spending time with other people
  5. ​having a lot of confidence in yourself and your abilities

 

  1. https://www.studyblue.com/

აღნიშნული ვებგვერდი დაგეხმარებათ, შექმნათ ფლეშქარდები, სიტყვებს დაურთოთ განმარტებები და სურათები და ავარჯიშოთ მოსწავლეები ახალ სიტყვებზე. საიტს აქვს სხვადასხვა ქვიზის შედგენის ფუნქციაც, რომელსაც თქვენ არ ქმნით და გამზადებულ ფლეშქარდებზე თვითონ ავტომატურად ადგენს სხვადასხვა ტიპის ქვიზების მრავალფეროვანი ტიპის შეკითხვებით. ფლეშქარდების შექმნა ძალიან ცოტა დროს მოითხოვს. თქვენ დაგჭირდებათ საიტზე მარტივი რეგისტრაციის გავლა, რის შემდეგაც უფასოდ შეძლებთ ფლეშქარდების მომზადებას, სხვადასხვა folder-ბის (საქაღალდეების) შექმნას სხვადასხვა კლასის ან უნივერსიტეტის ჯგუფის მიხედვით და ნებისმიერ დროს მიუბრუნებას ამავე ფლეშქარდთან. გარდა ამისა, მოსწავლეებს შეუძლიათ აღნიშნული ფლეშქარდები ერთმანეთს გაუზიარონ და თავადაც შექმნან ისინი, რაც მათ ჩართულობას კიდევ უფრო გაზრდის. გთავაზობთ ჩემ მიერ შექმნილ რამდენიმე ფლეშქარდს:

 

აღნიშნული ვებგვერდის მეშვეობით შეძლებთ, მოსწავლეებს კლასგარეშე საკითხავები მისცეთ, რომელზე წვდომაც სრულიად უფასოდ ექნებათ. შეგიძლიათ მათთან ერთად შეარჩიოთ სასურველი ჟანრი, სირთულის დონე და დაეხმაროთ მათ მკითხველად ჩამოყალიბებაში. საიტზე ასევე შეგიძლიათ ნახოთ გამზადებული შეკითხვები და ქვიზები ტექსტებიდან. შეგიძლიათ ქვიზები თავადაც შეადგინოთ, ან მოსწავლეებმა თვითონ შექმნან ერთმანეთისთვის სხვადასხვა სახის შეკითხვები. საიტზე ნავიგაცია ძალიან მარტივია და არ მოითხოვს რეგისტრაციას ან თანხის გადახდას.

 

  1. https://www.storyboardthat.com/

აღნიშნული ვებგვერდი ძალიან საინტერესოს და შემოქმედებითს ქმნის სასწავლო პროცესს. მისი საშუალებით შესაძლებელია განვლილი ლექსიკური და გრამატიკული მასალის სინთეზირება და მოსწავლეებისთვის პროექტის სახით მიცემა. მისი სასწავლო პროცესთან მორგება მრავალმხრივ შეიძლება. ქვემოთ იხილავთ ციფრული სთორითელინგის მაგალითს. აღნიშნული ვებგვერდი დაგეხმარებათ, განავითაროთ მოსწავლეებში ისეთი შემოქმედებითი უნარებიც, როგორიცაა წერა.

რაც შეეხება მოსმენის უნარ-ჩვევის განვითარებას, ამისთვის ხშირად ვიყენებ National Geographic-ის, TED talk-ის youtube არხებსაც მოსწავლეთა დონისა და საჭიროებების მიხედვით. ასევე, ვიყენებ ისეთ საიტებსაც, როგორიცაა https://www.esl-lab.com/. როგორც ხედავთ, უამრავი საშუალება არსებობს, გავხადოთ სასწავლო პროცესი საინტერესო და შემოქმედებითი ონლაინ სწავლების დროსაც. რაც მთავარია, აღნიშნულ სტატიაში თქვენთვის მარტივი ონლაინპლატფორმები შევარჩიე, რომელთა გამოყენებაც დიდ დროსა და ენერგიას არ წაგართმევთ და რაც ყველაზე მთავარია, განუვითარებს მოსწავლეს ავტონომიურობასა და შემოქმედებით უნარებს. სტატიაში არცერთი ისეთი პლატფორმა არაა წარმოდგენილი, რომელსაც თავად არ ვიყენებ სტუდენტებთან ან მოსწავლეებთან ინგლისური ენის სხვადასხვა დონეზე.

მინდა, კიდევ ერთხელ გავიაზროთ ის, რომ ჩვენ გარშემო დიდი სამყაროა, რომელიც არც თუ ისე შორსაა ჩვენგან, როგორც შეიძლება გვეჩვენოს. მასში არსებულ რესურსებს კი ნათლად მხოლოდ მაშინ დავინახავთ, როცა დავიწყებთ ფიქრს არა იმაზე, რა არ გვაქვს, არამედ ვფოკუსირდებით იმაზე, რაც გვაქვს.

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი