სამშაბათი, აპრილი 23, 2024
23 აპრილი, სამშაბათი, 2024

როცა სწავლება დისტანციურია, გამოწვევა მოსწავლეთა მოტივაციისთვის

ყველაფერი იმის გაფიქრებით დაიწყო, რომ დახურულ ჯგუფში მიცემული დავალებების შესრულების შემდეგ მოსწავლეებს უამრავი დრო რომ დარჩათ, რომელსაც უმეტესობა კომპიუტერთან გაატარებდა, კარგი იქნებოდა, რამე სასარგებლო ინფორმაციით დაკავებულიყვნენ.

დახურულ ჯგუფებში მოვათავსე ასეთი მესიჯი:

მე ვწერ რიცხვს და თქვენ მესიჯში მიწერთ კითხვას ან ამოცანას, თუ შეძლებთ რა თქმა უნდა, რომლის პასუხიც არის ეს რიცხვი. პირველი რიცხვია 90.

დასვით შეკითხვები, რომლის პასუხი არის 90.

გზავნილი  მოვათავსე მხოლოდ მეშვიდე, მერვე და მეცხრე კლასების ჯგუფებში. აიტაცეს. ზოგმა შეკითხვამ და ამოცანამ უბრალოდ გამაოცა.

აი ზოგიერთი მათგანი:

ხის მორი სიგრძეში 89-ჯერ ჩაჭრეს. რამდენი მორის ნაჭერი მიიღეს საბოლოოდ?
3) ტოლფერდა სამკუთხედის ფუძე ფერდზე 2-ით მეტია. იპოვეთ სამკუთხედის ფერდი თუ სამკუთხედის p=120-ს. ფერდის პასუხს გამოაკელით 8 და გაამრავლეთ 3-ზე და შედეგს გამოაკელით. რა მიიღეთ?
4) წრე რომ 4 ტოლ სექტორად დავყოთ, რამდენი გრადუსი იქნება თითოეული სექტორი?
5) 9000 წელს მერამდენე საუკუნეი ქნება დედამიწაზე?
6) რომელია 89-ის მომდევნო და 91-ის წინამდგომი რიცხვი?
7) რას მივიღებთ თუ მანქანის ზეთის სიმკვრივეს, ანუ 900 კგ/მ კუბს შევამცირებთ 10-ჯერ?
8) ორი ქალაქიდან ერთმანეთის შესახვედრად ორი მოტოციკლეტისტი დაიძრა. პირველი საათში გადიოდა 20კმ-ს, მეორე კი 25კმ-ს. ისინი ერთმანეთს შეხვდნენ 2 საათის შემდეგ. რა მანძილიაა მქალაქებს შორის
9) მსოფლიოში ყველაზე სწრაფმა მატარებელმა 3-წამში გაიარა 270 მ. გამოთვალეთ მატარებლის სიჩქარე მეტრ/სამებში.
10) ტოლფერდა სამკუთხედის ფერდი=30მ p=150მ რას უდრის სამკუთხედის ფუძე?
11) რას უდრის გაშლილი კუთხის ნახევარი?
12) რამდენი გრადუსია მართი კუთხე?
13) X+130=120+50+50რასუდრის x ?
14) ათი ქათამი დღეში 10 კვერცხს დებს. რამდენ კვერცხს დადებენ ეს ქათმები 9 დღეში?
15) 3×(15+15)=?
16) რამდენი წუთია საათ-ნახევარში?
17) რამდენი წუთი გრძელდება 2 გაკვეთილი?
18) რას უდრის სამკუთხედის კუთხეების ჯამის ნახევარი?
19) რას უდრის ოთხკუთხედის მეოთხე კუთხე თუ დანარჩენი კუთხეები უდრის:70 გრადუსს, 50 გრადუსს და 150 გრადუსს?
20) ხუთკუთხედის შიდა კუთხეთა ჯამს გამოვაკლოთ ოთხკუთხედის შიდა კუთხეთა ჯამი და მართი კუთხის გრადუსული ზომა
21) რას უდრის კვადრატის ერთი კუთხე?
22) ტოლგვერდა სამკუთხედში ორი კუთხის ჯამს გამოკლებული 30 გრადუსი. რას მივიღებთ?
23) რას უდრის კათეტის კვადრატი თუ მისი გეგმილი არის 9 და ჰიპოტენუზა 10?
24) ABC სამკუთხედში BD მედიანა AC გვერდის ნახევარს უდრის. იპოვეთ B კუთხე
25) რას უდრის მართი კუთხის გარე კუთხე?
26) რას უდრის მეზობელი კუთხეების ჯამის ნახევარი?
27) გამოითვალე საშუალო:
45, 67, 10, 49, 67, 89, 100, 56, 78, 98.
28) ტოლფერდა მართკუთხა სამკუთხედში რას უდრის მახვილი კუთხეების ჯამი?

ამ პასუხების წაკითხვა უდიდესი სიამოვნება იყო. ზოგი ზემოთა ამოცანაში რიცხვებს ცვლიდა, ზოგი პირადში მითანხმებდა, ზოგმა იქვე მოითხოვა მგონი არ მაქვს სწორი, მაგრამ ეს ამოცანა მინდაო და იქვე დავეხმარე. ეს იყო საინტერესო წუთები.
სამომავლოდ გავიმეორებ სხვა რიცხვისთვის.

მეორე გამოწვევა უფრო შემოქმედებითი იყო:
ეს უკვე საჯარო გამოწვევა იყო,როგორებიც ხშირად შეგვხვედრია სხვადასხვა თემებზე. მოვათავსე ერთი საინტერესო ფოტო და დავაწერე: გიწვევთ რამდენიმე წუთით დაკავდეთ საინტერესო რამეებით, რომლები ცმათემატიკითაა შექმნილიან მათემატიკას უკავშირდება. გააზიარებთ და გამოიწვევთ სხვა ვინმეს. მოვნიშნე 3 მოსწავლე ერთი მეშვიდე ,ერთიმ ერვე და ერთი მეცხრე კლასელი და…
შედეგად ვიხილე უამრავი საინტერესო რამ.  ლიდერობდა ოქროს კვეთა, მერე ხელოვნებაში მათემატიკის კვალი, ვეფხისტყაოსანი,  არქიტექტურა,  ადამიანები მათემატიკაში განსაკუთრებული წვლილით, კიმპიუტერული მეცნიერებები, საიდუმლო კოდები, მუსიკა და მათემატიკა, ფუნქციები ჩვენს გარემოცვაში, ცეკვაში მათემატიკის წვლილიც კი და ასე შემდეგ.
ამ მეორე აქტივობამ კიდევ ერთი კარგი რამე გააკეთა: სხვადასხვა კლასის მოსწავლეები ჩაერთო. მარტო მისი კლასელები არ გამოუწვევიათ, რადგან საჯარო იყო. ასევე, ერთი კლასიდან უცხოეთში ოჯახით წასული მოსწავლეც კი ჩაერთო.
ეს ორი რამ ექვემდებარება მოდიფიკაციას. ძალიან საინტერესო და ხელსაყრელია დისტანციური მუშაობის დროს.
ყველაზე ნათელი მიზანი იყო მოსწავლეთა მოტივირება და დაუკარგავი წუთები. ვინ იცის თითოეულმა რამდენი ამოცანა დაწერა და წაშალა სანამ სასურველი რიცხვი მიიღო.
პირველი აქტივობა არ გამოვა იმ კლასებში, სადაც შეცდომის დაშვების ეშინიათ. მოსწავლე უნდა აცნობიერებდეს, რომ მას შეუძლია შეეშალოს და ამისთვის არავინ ეტყვის საყვედურს .წინააღმდეგ შემთხვევაში იგი გამოწვევას არ აიტაცებს.

ამ პასუხების წაკითხვა უდიდესი სიამოვნება იყო. ზოგი ზემოთა ამოცანაში რიცხვებს ცვლიდა, ზოგი პირადში მითანხმებდა, ზოგმა იქვე მოითხოვა მგონი არ მაქვს სწორი მაგრამ ეს ამოცანა მინდაო და იქვე დავეხმარე. ეს იყო საინტერესო წუთები. სამომავლოდ გავიმეორებ სხვა რიცხვისთვის.

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი