შაბათი, ოქტომბერი 26, 2024
26 ოქტომბერი, შაბათი, 2024

შექმენი საკუთარი ქეისი – რესურსი სამედიცინო ბიოლოგიის მასწავლებლებისთვის

სკოლაში ერთ-ერთი არჩევითი საგანი სამედიცინო ბიოლოგიაა. მოცემული კურსი თანამედროვე მედიცინისა და ბიოლოგიის ზოგიერთი ფუნდამენტური საკითხისა და მათი ჯანდაცვითი პოტენციალის ანალიზის ერთგვარი მცდელობაა. ვფიქრობთ, ის ბიოლოგია მედიცინის საკითხებით დაინტერესებულ ბევრ მოსწავლეს მოიზიდავს და ზოგიერთ მათგანს ამ დარგების უფრო ღრმად შესწავლის სურვილს აღუძრავს.

საგანი განკუთვნილია საშუალო საფეხურისა და პროფესიული მიმართულების მოსწავლეებისთვის. მის ფარგლებში ფართოვდება და ღრმავდება საბაზო და საშუალო საფეხურებზე ბიოლოგიაში შეძენილი ცოდნა. კურსის მიზანია:

  • მოსწავლეს ჩამოუყალიბოს ჯანსაღი ქცევა ან მოახდინოს მისი კორექცია, რაც გამოიწვევს ჯანმრთელობაზე მოქმედი რისკფაქტორების ზეგავლენის შეზღუდვას ან თავიდან აცილებას;
  • მოსწავლეს გააცნოს სამედიცინო ბიოლოგიის თანამედროვე მდგომარეობა.

რადგან საგანი არჩევითია, ის არ ფასდება ქულით, მასში ჩათვლა იწერება. ამიტომ მნიშვნელოვანი და ეფექტურია პროექტული დავალების შეთავაზება. ქვემოთ მოცემულია დავალება, რომლის მიხედვითაც მოსწავლემ თავად უნდა შექმნას ქეისი. მეთოდი ეფექტურია, რადგან მრავალი უნარის ჩამოყალიბებას უწყობს ხელს. პირველ რიგში, ბიოლოგიას აკავშირებს რეალურ ცხოვრებასთან. დავალების პროდუქტი მოითხოვს შემოქმედებით და კრიტიკულ აზროვნებას, მონაცემების ანალიზს. ერთი მხრივ, ხელს უწყობს დაავადების პრევენციის შესახებ ცნობადობის ამაღლებას, მეორე მხრივ, მოსწავლეს აფიქრებს ცხოვრების სტილის მნიშვნელობაზე დაავადებების თავიდან ასაცილებლად.

დავალების პირობა: მთელი წლის განმავლობაში მრავალი ქეისი განვიხილეთ, რომლებშიც აღწერილი იყო ადამიანების ისტორიები, მკურნალობის გზები, დიაგნოსტირების საშუალებები. შენი მიზანია, შექმნა საკუთარი შემთხვევა/ქეისი, მისი პასუხები და ფინალური პროექტის სახით წარადგინო კლასში.

შეარჩიე დაავადება, მოიფიქრე, რომლის შესწავლა გაინტერესებს ყველაზე მეტად. ყველაზე უკეთესი იქნება ქეისი პირადი ინტერესის სფეროდან გამომდინარეობდეს. შესაძლოა ვინმეს, შენს ოჯახში ან სანაცნობოში, ჰქონდეს რაიმე სახის ქრონიკული ან მწვავე დაავადება. ქეისში კონკრეტული ადამიანის აღწერაც შეიძლება, თუმცა მნიშვნელოვანია დაიცვა კონფიდენციალურობა. ამიტომ შეუცვალე მას სახელი და ისტორია ისე მოჰყევი, რომ მისი პიროვნების იდენტიფიცირება არ იყოს შესაძლებელი. ან გამოიყენე იუთუბ-არხი და მასზე მოცემული შემთხვევები.

ვალდებული ხარ დასაწყისშივე წარადგინო შენი საკვლევი თემა:

პროექტის ფარგლებში უნდა გამოიკვლიო დაავადება, მიუთითო წყარო. ვიდეოს ან ფოტოს გამოყენების შემთხვევაში აუცილებლად დააფიქსირე URL.

როგორ უნდა დაწერო ქეისი

1) შესავალი/მიმოხილვა – (1-2 აბზაცი)

აღწერე ადამიანი, მოჰყევი მისი ისტორია, მიუთითე მისი ცხოვრების სტილი, სამსახურის ტიპი, სპორტული აქტივობები, რომლებსაც ის დღის განმავლობაში ასრულებს. აუცილებლად ჩამოთვალე დაავადების სიმპტომები. ასევე მიანიშნე ორი სამი საკვანძო ტერმინი, რომლებიც კონკრეტულ დაავადებას უკავშირდება. სურვილის შემთხვევაში გამოიყენე ფოტო, რომელიც აღწერს შენი გმირის მდგომარეობას. ოჯახის წევრების თანხმობის შემთხვევაში მოჰყევი მათი ისტორია.

დაასრულე ისტორიასთან, სიმპტომებთან, ორგანოთა სისტემებთან დაკავშირებული 2-3 შეკითხვით.

2) დიაგნოზი (1-2 აბზაცი)

აღწერე, რა სახის პროცედურები გამოიყენება შენ მიერ შერჩეული დაავადების დიაგნოსტირებისთვის (MRI, CAT, x-სხივები, შარდის ანალიზი, სისხლის ანალიზი, ელექტროენცეფალოგრამა. ელექტროკარდიოგრამა, გლუკოზის კონცენტრაციის განმსაზღვრელი ტესტი, წნევის კონტროლი და სხვა). გამოიყენე დიაგრამები, კვლევის შედეგები, კვლევის შედეგების ანალიზი და დასკვნა.

დაასრულე კვლევის მიმდინარეობასთან, შედეგებთან, დიაგრამასთან ან მონაცემების საბოლოო ანალიზთან დაკავშირებული შეკითხვები.

3) ფიზიოლოგია (3-4 აბზაცი)

ახსენი, როგორ მოქმედებს დაავადება ორგანიზმზე. გამოიყენე სპეციფიკური ტერმინები. დაახასიათე ორგანოები, ორგანოთა სისტემები და მათში მიმდინარე ცვლილებები. ეს ქეისის ყველაზე დიდი ნაწილია, სადაც აღწერილია, რატომ იწვევს დაავადება კონკრეტულ ცვლილებებს. ან რატომ იწვევს კონკრეტული დაავადების გამომწვევი ასეთ ცვლილებას სტრუქტურასა და ფუნქციაში. რა გავლენას ახდენს დაავადება ჰომეოსტაზის შენარჩუნებაზე, რა კავშირია ორგანოების სტრუქტურისა და ფუნქციის ცვლილებას შორის.

დაასრულე 2-3 შეკითხვით.

3) მკურნალობა (1-2 აბზაცი)

აღწერე დაავადების მკურნალობის პროცედურა. ეს ნაწილი უნდა მოიცავდეს გრძელვადიან პროგნოზს ადამიანის მდგომარეობის შესახებ. თუ ჯერ არ არსებობს მკურნალობის მეთოდი, ივარაუდე რა გზით შეიძლება წასვლა. აღწერე დაავადების პრევენციის საშუალებები, მაგალითად, ცხოვრების წესი, სპორტული აქტივობები, ვაქცინაცია, ემოციური მდგომარეობა, სტრესი და სხვა.

დაასრულე 2-3 შეკითხვით.

4) რესურსები – ბიბლიოგრაფია, ფოტოებისა და ვიდეოების წყაროები

5) გასაღები – ჩამოწერე კითხვებზე პასუხი

შეფასების რუბრიკის ნიმუში

შესავალი/მიმოხილვა __ 4__3__2__1__0

– შესავალი აღძრავს ინტერესს.

– დაცულია პირადი ინფორმაცია.

– აღწერილია სიმპტომები.

– შეკითხვები შეესაბამება ტექსტს.

დიაგნოზი __ 4__3__2__1__0

– აღწერილია პროცედურა, ტესტები.
– ფოტო მასალა და დიაგრამები შეესაბამება ტექსტს.

– შეკითხვები შეესაბამება ტექსტს.

ფიზიოლოგია __ 4__3__2__1__0

– დეტალურად არის აღწერილი ორგანოებისა და მათი სისტემების სტრუქტურა და ფუნქცია.

– ორგანიზმზე დაავადების ეფექტი დეტალურადაა აღწერილი.
– დაავადების აღწერა გამომდინარეობს ქეისის კონტექსტიდან.

– სურათებსა და დიაგრამებს ახლავს აღწერილობები.

მკურნალობა __ 4__3__2__1__0

– მითითებულია დაავადების პრევენციის გზები.

– მითითებულია მკურნალობის გზები.

რესურსები __ 4__3__2__1__0

 

– ჩამოთვლილია ლიტერატურა.
– ვიდეოების ბმულები მითითებულია.

– ფოტოებს მითითებული აქვს წყაროები.

 

გასაღები __ 4__3__2__1__0

 

– პასუხები ზუსტი და სრულყოფილია
– პასუხები სწორად არის დანომრილი

 

 

ქულების ჯამი ____ 24-დან

 

 

 

 პროექტის ჩაბარების თარიღი ________

 

წყარო: https://www.biologycorner.com/2021/04/24/student-designed-case-studies-for-anatomy/

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“