სამშაბათი, ივლისი 16, 2024
16 ივლისი, სამშაბათი, 2024

სახალისო წერითი აქტივობა

დიდი წიგნების შექმნაში მოსწავლეთა ჩართულობა კარგი სახალისო წერითი  აქტივობაა   სწავლების დაწყებით საფეხურზე. ის  ხელს უწყობს ბავშვის მრავამხრივი განვითარების ხელშეწყობას.  ამ დროს ხდება:  

შემოქმედებითი აზროვნების სტიმულირება დიდი წიგნების შექმნა  ბავშვებს აძლევს საშუალებას გამოხატონ საკუთარი ფანტაზია და შემოქმედებითი იდეები. ეს ხელს უწყობს მათი შემოქმედებითი უნარების განვითარებას.

ენობრივი უნარების გაუმჯობესება სათაურის და ილუსტრაციის მიხედვით ტექსტების შექმნა თუ  ილუსტრაციების  შემოქმედებითად აღქმა და აღწერა ეხმარება ბავშვებს: სიტყვების შერჩევაში, გრამატიკული ცოდნის გამოყენებაში და წერითი უნარების გაუმჯობესებაში.

ვიზუალური აღქმის განვითარება ილუსტრაციების ნახვა და მათი  შემოქმედებითად გაანალიზება – აღწერა აუმჯობესებს მოსწავლეების ვიზუალური აღქმის და გამოსახულებების ანალიზის უნარებს.

გუნდური მუშაობის წახალისება დიდი წიგნების შექმნა კლასში  ეხმარება ბავშვებს გუნდური მუშაობის უნარების განვითარებაში, ერთმანეთთან თანამშრომლობაში და სოციალურ კომუნიკაციაში.

ემოციური განვითარება საკუთარი ნამუშევრების პრეზენტაცია და სხვების ნამუშევრების შეფასება აძლიერებს ბავშვების თვითშეფასებას და ემოციურ მხარდაჭერას.

აკადემიური სარგებლობა  – საკითხების ინტეგრაცია დიდი წიგნების შექმნა შეიძლება მოიცავდეს სხვადასხვა საგნებს, როგორიცაა ქართული ენა, ხელოვნება, და სოციალური მეცნიერებები, რაც ხელს უწყობს მრავალმხრივი ცოდნის მიღებას. სწავლების მეთოდების გამრავალფეროვნება ასეთი პროექტები უფრო საინტერესო და სახალისოა ბავშვებისთვის, რაც ხელს უწყობს მათ სწავლის მოტივაციის ზრდას.

დიდი წიგნების შექმნა დაწყებით საფეხურზე  მნიშვნელოვანი და მრავალმხრივ სასარგებლო აქტივობაა, რომელიც უზრუნველყოფს შემოქმედებით, ენობრივ, ვიზუალურ, სოციალურ და აკადემიურ უნარების სინქრონულ განვითარებას. ეს პროცესი ხელს უწყობს მოსწავლეების სრულფასოვან პიროვნულ და აკადემიურ განვითარებას.

მინდა გაგიზიაროთ ჩემს მიერ განხორციელებული მცრე სასწავლო -პროექტი –  ” დიდი წიგნი  ანუ  ამბები ილუსტრაციებიდან

პროექტის მიზანი:

მოსწავლეებმა შექმნან დიდი წიგნი, სადაც თითოეული გვერდზე  წინასწარ მოცემული ილუსტრაციის  და სათაურის მიხედვით მომზადდება  ტექსტები და შემდეგ შეიკვრება დიდი წიგნი.

მასალები:

  • ცარიელი, დიდი ფორმატის სქელი ფურცლები, რომლებსაც შემდეგ გავაერთიანებთ;
  • ფერადი ფანქრები, მარკერები, კალმები;
  • წინასწარ შერჩეული  ილუსტრაციები და სათაურები  ფურცლებზე;
  • სტიკერები, დეკორატიული და სხვა საკანცელარიო ნივთები (დამატებითი გაფორმებისთვის).

ეტაპები:

  1. პროექტის მოსწავლეებისთვის წარდგენა:

მასწავლებელმა უნდა აუხსნას მოსწავლეებს პროექტის მიზანი და ის, თუ როგორ განხორციელდება.

  1. ილუსტრაციების განაწილება:

მასწავლებელმა წინასწარ უნდა მოამზადოს ილუსტრაციები ფურცლებზე და გაუნაწილოს მოსწავლეებს. თითოეულ მოსწავლეს მიეცემა ერთი ილუსტრაცია, რომელზეც  იმუშავებს.

  1. ამბის დაწერა:

მოსწავლეებმა უნდა დაწერონ პატარა ამბავი მოცემული ილუსტრაციის  და სათაურის მიხედვით. მოსწავლეებს წერის გასაადვილებლად შეიძლება მივცეთ შემდეგი კითხვები:

  • ვინ არიან პერსონაჟები?
  • სად ხდება მოქმედება?
  • რა ხდება სიუჟეტში?
  • როგორ სრულდება ამბავი?

მოსწავლეები სათაურის, ილუსტრაციის, ფანტაზიის, ლექსიკური მარაგის, გრამატიკული წესების, მათლწერის   და დამხმარე კითხვების  გამოყენებით ქმნიან ტექსტებს – დიდი წიგნის ილუსტრირებული გვერდებისთვის. 

  1. ტექსტის გადატანა ილუსტრირებულ გვერდებზე.

როდესაც ბავშვები დაწერენ  ამბებს, მათ შეუძლიათ შექნილი ტექსტები  გადაიტანონ ილუსტრირებულ გვერდზე.

  1. ფურცლების წიგნში ჩასმა:

როდესაც ყველა ტექსტი და ილუსტრაცია მზად იქნება, მოსწავლეებმა უნდა დააკავშირონ ეს ფურცლები ცარიელ წიგნში;   შექმნან ახალი წიგნი სქელი ფურცლებით და  ყდით .

  1. წიგნის გაფორმება:

მოსწავლეებმა უნდა გააფორმონ თავიანთი დიდი წიგნი. ისინი შეძლებენ გამოიყენონ სტიკერები, დეკორატიული ნივთები და სხვა ნივთები, რომ წიგნი კიდევ უფრო ლამაზი და შემოქმედებითი იყოს.

  1. პრეზენტაცია:

პროექტის ბოლოს, მოსწავლეებმა უნდა წარმოადგინონ თავიანთი დიდი წიგნი კლასის წინაშე. მათ შეუძლიათ წაიკითხონ თავიანთი ისტორიები და აჩვენონ ილუსტრაციები.

ეს პროექტი დაეხმარება მოსწავლეებს შემოქმედებითი აზროვნების განვითარებაში, წერის უნარების გაუმჯობესებაში და გუნდური მუშაობის პრაქტიკაში. ბავშვები არა მხოლოდ სწავლობენ ახალი ამბების დაწერას და ილუსტრაციების გამოყენებით წერას, არამედ ისწავლიან, როგორ უნდა იმუშაონ ერთობლივად საერთო მიზნის მისაღწევად.

დამატებითი იდეები:

  • შეგიძლიათ მოიწვიოთ მშობლები წიგნის პრეზენტაციაზე, რომ ნახონ ბავშვების ნამუშევრები.
  • შეგიძლიათ გააკეთოთ ფოტო ალბომი ან ვიდეო პრეზენტაცია პროცესის შესახებ, რომელიც შემდეგ გაზიარებთ მშობლებთან და მოსწავლეებთან.

პროექტის შეფასების კრიტერიუმები:

  1. შემოქმედებითობაამბის შექმნა ილუსტრაციის მიხედვით, უნიკალური და ორიგინალური იდეები; ილუსტრაციისა და ტექსტის შემოქმედებითი და ლამაზი გაფორმება.
  2. შინაარსიამბის სიუჟეტი არის ლოგიკური და თანმიმდევრული; ამბის სიუჟეტი შეესაბამება ილუსტრაციას და აღწერს მის ელემენტებს.
  3. ენა და გრამატიკატექსტი სწორადაა დაწერილი, გამოყენებულია შესაბამისი სიტყვები და სტილი; ტექსტში არ არის გრამატიკული და ორთოგრაფიული შეცდომები.
  4. ვიზუალური მხარეტექსტი სწორად არის განთავსებული და კარგად ჩანს; წიგნი ლამაზად არის გაფორმებული და გამოიყენება დეკორატიული ელემენტები.
  5. პრეზენტაცია მოსწავლეები წარმატებით წარმოადგენენ თავიანთი ნამუშევრებს კლასის წინაშე. მოსწავლეები თანაკლასელებს გააცნობენ მათ მიერ შექმნილ ტექსტებს  და იმ ილუსტრაციებს, რაზეც მოსწავლეებმა ააგეს  ნარატიული მასალა.

 

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

„ბატონი ტორნადო“

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“