შაბათი, აპრილი 27, 2024
27 აპრილი, შაბათი, 2024

შეკითხვები მასწავლებლებისთვის

 

ყოველდღიურობა და ტექნიკური პროგრესი მასწავლებლებს ახალი გამოწვევების წინაშე გვაყენებს. დღესდღეობით ტექნოლოგია ჩვენი ცხოვრების ცენტრი და განუყოფელი ნაწილია, რამდენადაც განსაზღვრავს და აყალიბებს პიროვნული თუ ორგანიზაციული განვითარების სხვადასხვა ასპექტებს. ამიტომაა, რომ სასწავლო წლის უკეთესი დასაწყისისთვის უცხოელი კოლეგები უფრო მაღალი ტექნოლოგიური მოლოდინებით განგვაწყობენ.

რთული სამყაროს უკეთესი მომავლის შექმნის მიზნით, ბუნებრივი ენების დამუშავების კომპლექსური მანქანური მოდელების (როგორიცაა ChatGPT) და ხელოვნური ინტელექტის  სხვა წარმომშობი სისტემების შესახებ წამყვანი ტექნოლოგიების პროფესორი, ენდრიუ მეინარდი გვთავაზობს თხუთმეტ შეკითხვას, რომლებიც, მისი აზრით,  ყველა პედაგოგს უნდა დაესვას.

ავტორის თქმით, ახალი სასწავლო წლის დაწყებისთანავე კლასში გენერაციული ხელოვნური ინტელექტი — AI, იქნება თამაშის შემცვლელი იმის მიუხედავად,  მოგვწონს თუ არა ეს ჩვენ. და სწავლების სამზადისის პროცესში მასწავლებლები ტექნოლოგიური ინფორმირებულობით მზად უნდა იყვნენ.

 

ბევრმა მასწავლებელმა არ იცის, რა არის გენერაციული ხელოვნური ინტელექტი, როგორ იყენებენ მას მოსწავლეები და, შესაბამისად,  როგორ უნდა გადახედონ და გადააკეთონ სასწავლო გეგმები ამის საპასუხოდ, როგორია მათი ინსტიტუციური პოლიტიკა, როგორი უნდა იყოს მათი კლასის პოლიტიკა და რა უნდა გააკეთონ, როდესაც ბევრი მოსწავლე იწყებს მის გამოყენებას „კრეატიული“ გზებით.

 

გასაკვირი არ არის, რომ ბევრი სკოლა მუშაობდა რესურსების შემუშავებაზე  გენერაციული AI-ის გარშემო და საკლასო ოთახებში უამრავი ინფორმაციაც გაჩნდა ისეთი შესაძლებლობების შესახებ, როგორიცაა ChatGPT.

 

ავტორი მიიჩნევს, რომ მასწავლებლებსა თუ პროფესორებს მომავალი სემესტრის დაგეგმვის გზაზე გენერაციული AI-ს შესახებ მოთელვისთვის რამდენიმე კოლეგის დახმარებით შედგენილი თხუთმეტი საწყისი კითხვა უნდა დაესვას. ეს კითხვებია:

 

  1. სად შემიძლია ვიპოვო ძირითადი ინფორმაცია იმის შესახებ, თუ რა არის ChatGPT და გენერაციული ხელოვნური ინტელექტი (AI) და როგორ იმოქმედებს ისინი ჩემს სწავლებაზე?
  2. როგორ შემიძლია გავარკვიო და მივიღო ინფორმაცია იმის შესახებ, თუ რას აკეთებს ჩემი სკოლა/კათედრა/კოლეჯი/უნივერსიტეტი/დაწესებულება განათლებაში გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის გავლენისა და შესაძლებლობების საპასუხოდ?
  3. რა უნდა შევიტანო ჩემს სილაბუსში და რა ცოდნა უნდა მივაწოდო ჩემს სტუდენტებს ჩემს კლასში გენერაციული AI-ს გამოყენების შესახებ?

 

  1. რამდენად კარგი იქნება, თუ არ გამოვიყენებ გენერაციულ AI-ს ჩემს კლასში და არ მივცემ უფლებას ჩემს სტუდენტებს გამოიყენონ იგი?
  2. მაქვს თუ არა ინტელექტუალური და აკადემიური თავისუფლება, ავსახო გენერაციული AI-ის გამოყენების მისაღები დონე ჩემს კურსში?
  3. როგორ უნდა მოვემზადო სწავლებისთვის ისეთ გარემოში, სადაც ჩემი სტუდენტების უმეტესობა იყენებს გენერაციულ AI-ს?
  4. რა უნდა გავაკეთო, თუ ვფიქრობ, რომ სტუდენტები გამოიყენებენ გენერაციულ AI-ს დავალებების შესასრულებლად, რაც, მიმაჩნია, რომ პლაგიატორობაა?
  5. უნდა გამოვიყენო თუ არა ხელოვნური ინტელექტის დეტექტორები ჩემი მოსწავლის დავალებებზე? ამგვარ შემთხვევებში რა უნდა გავაკეთო, თუ დადებითი შედეგი მივიღე?
  6. მისაღებია თუ არა სტუდენტებისთვის გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის გამოყენება კლასში? თუ ასეა, რას უნდა მოველოდე ან რა უნდა შევზღუდო?
  7. რამდენად კარგია ChatGPT-ის გამოყენება მოსწავლეებისთვის უკუკავშირის ან თუნდაც შეფასების კრიტერიუმების მიწოდების მიზნით?
  8. წერის ოსტატობის დემონსტრირებაზე ორიენტირებულ კლასებში რა ძალისხმევას უნდა მივმართო?
  9. როგორ შემიძლია მოვარგო და შევცვალო ჩემი დავალებები მოსწავლეთა საჭიროებისამებრ, ისე, რომ მათ მიაღწიონ სასურველ შედეგებს?
  10. როგორ შემიძლია ჩემს კლასში გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის ეფექტური გამოყენება?
  11. როგორ შემიძლია სწავლების გადააზრება მზარდი მოთხოვნის გათვალისწინებით, უფრო მძლავრ წარმომშობ ხელოვნური ინტელექტზე?
  12. როგორ დავეხმარო ჩემს მოსწავლეებს ხელოვნური ინტელექტის წიგნიერების დონეების განვითარებისთვის მეტი წარმატების მისაღწევად?

 

სტატიის ავტორის აზრით, პასუხები ყველა ამ შეკითხვაზე ნამდვილად უნდა იყოს ინსტრუქტორების, მათი სკოლებისა თუ კოლეჯების პასუხისმგებლობა კვლევის, განხილვისა და შეთანხმების შესახებ.

მნიშვნელოვანია, რომ ეს და სხვა შეკითხვები დაისვას და მათზე მკაფიო და კონკრეტული პასუხები გაიცეს შესაბამისი ორგანიზაციების მიერ. ამის გარეშე სასწავლო პროცესი ბუნდოვნად წარიმართება. კლასში გენერაციული ხელოვნური ინტელექტის გამოყენების შესახებ სიცხადის გარეშე, მოსწავლეებს გაუჭირდებათ, რადგან ისინი ცდილობენ იმის გარკვევას, თუ, რისი გაკეთებაც შეუძლიათ  ან რა არ შეუძლიათ.

კარგი ამბავი ის არის, რომ ახლა კითხვების დასმით ჯერ კიდევ არის შესაძლებლობა, მოვემზადოთ მომავალი გენერაციული AI ტალღისთვის.

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი