სამშაბათი, ივლისი 16, 2024
16 ივლისი, სამშაბათი, 2024

როგორ დავიწყოთ დისტანციური სწავლება საბავშვო ბაღში

თითქმის ორი თვე გავიდა, რაც კორონავირუსთან ბრძოლის პარალელურად სწავლის პროცესი შეწყდა ადრეულ და სკოლამდელ საგანმანათლებლო დაწესებულებებში. აღმზრდელების როლი, ავად თუ კარგად, მშობლებმა შეითავსეს.

მიუხედავად იმისა, რომ საბავშვო ბაღის დასრულების შემდეგ, სწავლის მომდევნო ეტაპზე გადასასვლელად არ ხდება მოსწავლეების ტესტირება, ადრეული განათლების უწყვეტობა უმნიშვნელოვანესია აღსაზრდელების მრავალმხრივი განვითარებისთვის. სწორედ ამ პერიოდმა გამოკვეთა ცალკეული, კერძო თუ საჯარო საბავშვო ბაღების ლიდერთა როლი მათ მიერ ადმინისტრირებული დაწესებულების თანამედროვე გამოწვევებზე ადაპტირებისა და სწრაფად ცვალებადი სიტუაციების მართვის საკითხში. ამ სტატიაში თავმოყრილია ინფორმაცია, რაც საბავშვო ბაღის დირექტორებსა და აღმზრდელებს სასწავლო პროცესის ელექტრონულ სივრცეში გადატანაში დაეხმარება.
რას ნიშნავს დისტანციური სწავლება?

დისტანციური სწავლება ან ონლაინ სწავლება ხდება მაშინ, როდესაც საკლასო ოთახში ფიზიკურად არ იმყოფებით, არ გაქვთ ფიზიკური კონტაქტი აღსაზრდელებთან, მაგრამ გაქვთ ონლაინ რესურსებზე ხელმისაწვდომობა. აღსაზრდელების მშობელთა უმეტესობა დღეს დისტანციურად მუშაობს. ადრეული და სკოლამდელი დაწესებულებებისთვის ონლაინ სწავლება ახალი გამოწვევაა, თუმცა ამის ორგანიზება არ არის რთული.

 

როგორ მივაღწიოთ შედეგს დისტანციური სწავლებისას?

პირველი – რაც უნდა გავაკეთოთ, არის სამუშაო გარემოს ორგანიზება. აღმზრდელის სამუშაო გარემო აქამდე იყო საკლასო ოთახში. სამუშაო კუთხის მოწყობა დაგეხმარებათ მობილიზებაში. მოახდინეთ უკვე კარგად ნაჩვევ საქმეზე ფოკუსირება და დაისახეთ კონკრეტულ დღეს აღსაზრდელებთან მისაღწევი მიზნები.

მეორე –  თუ ოთახში აურზაურის საფრთხეა, დარწმუნდით, რომ ვიდეოს მსვლელობისას მარტო იქნებით და არავინ შეგიშლით ხელს.
მესამე –  გამოიყენეთ  დღის ბუნებრივი განათება. შეიძლება, რომელიმე ვიდეოს ჩაწერას დაესწრონ თქვენი აღსაზრდელები, მათ უნდა შეეძლოთ თქვენი სახის გარკვევით დანახვა. დამატებით ხელოვნურმა განათებამ შეიძლება არასასურველი ჩრდილები შექმნას.

 

მეოთხე – ყოველი შეხვედრისთვის  წინასწარ მოემზადეთ. დაისახეთ გეგმა და ვიდეო ზარს   პასუხისმგებლობით მოეკიდეთ. მაგალითად, შეიძლება დაგჭირდეთ, მშობლებს აჩვენოთ რომელიმე აქტივობა, რომელიც ბავშვებთან ერთად უნდა განახორციელონ, ამისთვის წინასწარ მოამზადეთ რესურსები, რათა მათ მოსაძიებლად ოთახიდან გასვლა არ დაგჭირდეთ. რა თქმა უნდა, არავის აქვს მოლოდინი, რომ იდეალურად ჩაივლის ყველაფერი, მაგრამ კარგი იქნება, თუ ონლაინ სწავლების პროცესის შეფერხებას მინიმუმამდე შეამცირებთ. მშობლებთან საუბარი შეიძლება, სახალისოდაც წარმართოთ, თუმცა ეს არ უნდა გასცდეს შეხვედრის მიზნებს.
მეხუთე –  შეარჩიეთ და წინასწარ მოსინჯეთ ელექტრონული პლატფორმა. სთხოვეთ ოჯახის წევრს ან თქვენს რომელიმე მეგობარს მოგეხმაროთ პროგრამის ათვისებასა და გამოყენებაში. დარწმუნდით, რომ თქვენი სახე ვიდეო კამერაში კარგად ჩანს, ინტერნეტი კარგად მუშაობს და გამართულია მიკროფონი.

 

მეექვსე – თუ ეს არის სამუშაო ჩართვა ბაღის ადმინისტრაციის წარმომადგენლებთან, თქვენს კოლეგებთან წინასწარ შეათანხმეთ შეხვედრის მათთვის სასურველი თარიღი და დრო. შეხვედრის დაწყებამდე გააგზავნეთ შეხსენების შეტყობინებები, შეიმუშავეთ ელექტრონული სწავლების სილაბუსი და ერთად შეთანხმდით დისტანციური მუშაობის ბაზისურ წესებზე. მშობლებთან დარეკვისას, ასევე დაგჭირდებათ საინფორმაციო წერილის გაგზავნა ვიდეო შეხვედრამდე რამდენიმე დღით ადრე და შეხსენებითი შეტყობინების გაგზავნა ყოველი შეხვედრის დაწყებამდე 30 წუთით ადრე.

 

რომელი ელექტრონული პლატფორმა შეიძლება გამოვიყენო?

zoom.us

– უფასო შეთავაზება, თითოეული ლექციისთვის 40 წუთი;

– შეგიძლიათ, შექმნათ დახურული ჯგუფი;

– ვიდეო ჩართვის ბმული შეგიძლიათ, მშობლებს შეტყობინების სახით  გაუგზავნოთ;

– ჯგუფის წევრების რაოდენობა არ არის განსაზღვრული;

– კომპიუტერსა და ტელეფონზე ინსტალაცია მარტივია;

– ადვილად ასათვისებელი.
web.skype.com

– უფასო;

– კომპიუტერსა და ტელეფონზე ინსტალაცია მარტივია;

– ადვილად ასათვისებელი;

– სწრაფი შეტყობინებების, ფოტოების და ვიდეოების გასაგზავნად კარგი რესურსია;

– მსმენელთა მაქსიმალური რაოდენობა 50.
facebook group call

– უფასო;

– მარტივი;

– ვინაიდან, ელ. ფოსტაზე წვდომა ნაკლებად შეიძლება ჰქონდეთ აღმზრდელების და მშობლების უმრავლესობას, ფეისბუქ ჯგუფის მეშვეობით, შესაძლოა, გამარტივდეს ერთმანეთთან დაკავშირება;

– მსმენელთა შეზღუდული რაოდენობა.
მარტივი და უფასო რესურსები, რომლებიც უმოკლეს ვადებში იქნება ხელმისაწვდომი
1 – Messenger Rooms

ვინაიდან, ფეისბუქ ჯგუფში დარეკვისას, მონაწილეთა რაოდენობა შეზღუდულია, ახლა მესენჯერ ოთახი შესაძლებლობას იძლევა, იმუშაოთ zoom-ის მსგავსად, ბევრად დიდ ელექტრონულ კლასში.

 

2 – meet.google.com

თუ აქამდე გუგლის რესურსი იყო ფასიანი, მალე შეძლებთ უფასო პრემიუმ პაკეტის გამოყენებას.

 

როგორი შეიძლება იყოს ელექტრონული სწავლების სილაბუსი?

როგორც გითხარით, საჯარო თუ კერძო ბაღების ნაწილმა დისტანციურ სწავლებაში ნაბიჯების გადადგმა დაიწყეს. სოციალურ ქსელებში მათ მიერ განთავსებულ შეტყობინებებს თუ დავაკვირდებით, ვნახავთ, რომ აღმზრდელები ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ პროგრამას მიჰყვებიან და ეს, ალბათ, ყველაზე სწორი გადაწყვეტილებაა. საკლასო ოთახში მუშაობისგან განსხვავებით, დისტანციურად დაგეგმილი აქტივობების ხანგრძლივობა ბევრად ნაკლები ხანგრძლივობისაა. შესაძლოა, დღის განმავლობაში ჩაატაროთ ერთი ან ორი 40-40 წუთიანი სესია. პატარები რომ არ გადაიღალონ და ეკრანს არ მიეჯაჭვონ, სესიებს შორის შესვენება უფრო ხანგრძლივი უნდა იყოს.

 

დაეხმარეთ ოჯახებს

გახსოვდეთ, ვიდეო შეხვედრების მთავარი მიზანი მშობლებისთვის თქვენი ცოდნის გაზიარებაა. ახლა ისინი თქვენს ფუნქციებს ითავსებენ, ამ მხრივ, დახმარება ძალიან სჭირდებათ. გაუზიარეთ გრაფიკი, რომლითაც ბაღში სარგებლობდით. დღის რა მონაკვეთში იღებდნენ საკვებს, როდის იყვნენ დაკავებული ფიზიკური აქტივობით თუ დასვენებით. კარგი იქნება, თუ მშობლები შეეცდებიან და ბაღის რუტინის მსგავს პროცესს სახლში გადაიტანენ. რა თქმა უნდა, ძალიან რთულია, ზუსტად იმავე რიტმით გააგრძელონ ბავშვებთან ურთიერთობა, მაგრამ პატარებს სჭირდებათ დისციპლინა, რომელიც ბაღში არც თუ ისე ადვილად გამოუმუშავდათ.

სხვადასხვა ქვეყნის გამოცდილების მიხედვით, ბაღის დირექტორების ნაწილი მშობლებთან საკონსულტაციო შეხვედრებს ატარებს გვიან საღამოს, როცა ბავშვებს სძინავთ. ამ ტიპის შეხვედრა შეიძლება, ჩაატაროთ კვირაში ორჯერ ან ერთხელ იმისთვის, რომ მშობლებისგან მოისმინოთ უკუკავშირი, სთხოვოთ, აღსაზრდელების მიერ შესრულებულ ნამუშევრებს გადაუღონ ფოტო და გამოგიგზავნონ. დაინტერესდით ელექტრონული სწავლების შემდგომ, ბავშვების მიერ გამოვლენილი დამოკიდებულებებით, იქნებ რომელიმეს კონკრეტული დავალების შესრულება გაუჭირდა და ეს შორიდან ვერ შენიშნეთ?

 

ცოტა რამ ვიდეოების გაზიარების ეთიკურობაზე

ბოლო დროს სოციალურ ქსელში გამოჩნდა საბავშვო ბაღის აღსაზრდელების ვიდეოები, რომლებიც ასრულებენ მასწავლებლების დავალებას ან ერთვებიან მათ მიერ შესრულებულ აქტივობებში. ამან საბავშვო ბაღებს თითქოს კედლები ჩამოხსნა და შიგნით მიმდინარე პროცესებზე დაკვირვების შესაძლებლობა მოგვცა იმ ადამიანებს, რომლებიც ამ სივრცის წევრები არ ვართ. ამ დროს, ჩვეულ სასწავლო პერიოდში საჯარო ბაღში უცხო ადამიანების შესვლა არც თუ ისე მარტივია. კარგი იქნება, თუ გაეცნობით მეგი კავთუაშვილის სტატიას “გამჭვირვალე ბავშვობის საფრთხეები”, რომელშიც ავტორი კარგად აღწერს ბავშვის პირადი ცხოვრების უფლების დარღვევისა და პერსონალური მონაცემების გასაჯაროების რისკებს.

 

ელექტრონული რესურსები, რომლებიც სასწავლო კომპონენტის შევსებაში დაგვეხმარება
გაეროს ბავშვთა ფონდისა და მასწავლებლის სახლის ფეისბუქ გვერდებზე გაჩნდა რეკომენდაციები, ვებინარები და სახალისო ინსტრუქციები ადრეული და სკოლამდელი ასაკის ბავშვებისთვის აქტივობების დასაგეგმად. სურვილის შემთხვევაში მიჰყევით ბმულებს და გამოიწერეთ სიახლეები:

 

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

„ბატონი ტორნადო“

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“