სამშაბათი, აპრილი 30, 2024
30 აპრილი, სამშაბათი, 2024

დედამიწის დღე, გაკვეთილი ცნობიერების ამაღლებისთვის

22 აპრილს დედამიწის დღე  აღინიშნება. ამ დღესთან დაკავშირებით სხვადასხვა საგნის პედაგოგები მრავალფეროვან აქტივობებს გეგმავდნენ და ატარებდნენ. აწყობდნენ წარმოდგენებს, გამოფენებს, ასუფთავებდნენ სკოლის ეზოს, რგავდნენ სხვადასხვა სახის მცენარეს და სხვა.

გლობალურმა პანდემიამ კი გეგმები შეცვალა. შესაბამისად, პედაგოგებსაც, ალბათ, მოუწევთ ახალი იდეების გაცოცხლება და დედამიწის დღის აღნიშვნა დისტანციურ რეჟიმში.

ამ დღის აღსანიშნავად, დისტანციურ რეჟიმში, მასწავლებელს შეუძლია გამოიყენოს პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლება (PBL), შემთხვევის ანალიზი (Case stady). ისეთი კომპლექსური დავალებები, რომელიც ამ დღისადმი აამაღლებს მათ ცნობიერებას და შეახსენებს მოსწავლეს, გაუფრთხილდეს დედამიწას და დაიცვას ის, შესაძლებლობის ფარგლებში.

  • პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლების მეთოდის გამოყენების დროს მასწავლებელს შეუძლია მოსწავლეს გაუზიაროს ანიმაცია, მაგალითად „The Man“

ან სხვა ეკო-ანიმაციები, რომლებიც ასახავს ადამიანის ბუნებისადმი დამოკიდებულებას. ანიმაციის გაზიარებასთან ერთად უნდა შევთავაზოთ სქემა, რომელიც მოსწავლეს დაფიქრებისკენ უბიძგებს, ორგანიზებულს გახდის. ანიმაციის საფუძველზე მოსწავლეებმა უნდა იმსჯელონ და საკუთარი მოსაზრებები წარმოადგინონ წერილობითი სახით. მაგალითად:

რა მოხდა? რატომ მოხდა? რა იყო  მიზეზი? რა უნდა გაკეთდეს მდგომარეობის გასაუმჯობესებლად?
       

 

გამომდინარე იქიდან, რომ მოსწავლეები აქტიურად იყენებენ სხვადასხვა სოციალურ ქსელს, კარგი იქნება, თუ მათ სოციალურად აქტიურებსაც გავხდით და შევთავაზებთ, მაგალითად:

  • დაამზადონ ფლაერები, რომლითაც საზოგადოებას დაანახებენ, როგორი მნიშვნელოვანია დედამიწის გაფრთხილება.
  • შექმნან ნახატი, კარიკატურა დედამიწის დღის აღსანიშნავად და გამოიწვიონ საკუთარი თანაკლასელი, თანასკოლელი ან სხვა.
  • ან შევთავაზოთ, დაასრულონ წინადადება, “მე დედამიწა ვარ და რომ შემეძლოს, ვიტყოდი, რომ…..

 

კარგი იქნება, თუ მოსწავლეს მივცემთ დავალებების არჩევის შესაძლებლობას. ამისთვის კი სასურველია, შევთავაზოთ შესასრულებელი დავალების რამდენიმე ვარიანტი, რომლიდანაც, ერთ-ერთს, მისთვის სასურველს აარჩევს და შეასრულებს.

თითოეული დავალების მიზანი, კი, ცხადია, დედამიწის დაცვას, ბუნებრივი რესურსების გონივრული გამოყენების აუცილებლობას უნდა ემსახურებოდეს.

 

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი