წინა წერილებში ვისაუბრეთ მეტყველების განვითარებაზე მუშაობის სპეციფიკურ თავისებურებებზე წინასაანბანო პერიოდში. იმ ეტაპის უპირველესი ამოცანა იყო მეტყველების საკომუნიკაციო დანიშნულების წვდომა, კომუნიკაციისათვის საჭირო ხერხებისა და საშუალებების დაუფლება და მოსწავლეთა მიერ მათი გამოყენების აუცილებლობის გაცნობიერება.
მუშაობის მომდევნო საფეხურის (საანბანო პერიოდი) ამოცანას წერით მეტყველებაში შინაარსის დანაწევრებულად გადმოცემის წვდომა წარმოადგენს.
ამის გაცნობიერებამდე მოსწავლეები ნასწავლზე დაყრდნობითა და პრაქტიკული მოქმედებებით მიგვყავს.