პარასკევი, ივნისი 20, 2025
20 ივნისი, პარასკევი, 2025

ინტეგრირებული, კონსტრუქტივისტული სასწავლო პროექტი

დღეს, დაწყებით განათლებაში სულ უფრო მეტ მნიშვნელობას იძენს პროექტული სწავლება, როგორც ერთ-ერთი ყველაზე თანამედროვე და ეფექტური ფორმა ცოდნის გამყარებისა და უნარების განვითარებისათვის. ეს განსაკუთრებით აქტუალურია დაწყებითი კლასების მოსწავლეებისთვის, როდესაც ბავშვებში მკვეთრად არის გამოხატული შემოქმედებითი პოტენციალი და ახალი ცოდნის აქტიური ათვისების სურვილი.

სტატიაში წარმოგიდგენთ II კლასში განხორციელებულ პროექტს – „გეომეტრიული ფიგურების ხე”, რომელიც წარმატებით აერთიანებს მათემატიკასა და ხელოვნებას და ამავდროულად ხელს უწყობს კრეატიულობის, სივრცითი წარმოდგენისა და პრეზენტაციის უნარის განვითარებას.

პროექტი მიზნად ისახავდა მოსწავლეების წარმოსახვითი, შემოქმედებითი და პრეზენტაციის უნარების განვითარებას მათემატიკასა და ხელოვნებასთან ინტეგრირებული მიდგომით.

ამოცანები იყო:

  1. მოსწავლეთა ინფორმირება პროექტის შინაარსის შესახებ.
  2. დასამზადებელი სივრცული გეომეტრიული ფიგურების შერჩევა.
  3. შესაბამისი მასალების შერჩევა (მუყაო, ფერადი ქაღალდები და სხვა).
  4. ფიგურების ხელით დამზადება და შემოქმედებითი გაფორმება.
  5. პროექტის პრეზენტაცია კლასის წინაშე.

პროექტი განხორციელდა 2025 წლის 21-დან 28 აპრილამდე, II/1 კლასის მოსწავლეებთან. იგი ეფუძნებოდა კონსტრუქტივისტულ მიდგომას, რაც გულისხმობს სწავლას მოქმედებით, პრაქტიკით, თანაშემსწავლელებთან თანამშრომლობითა და საკუთარი ცოდნის აგებით.

მოსწავლეები:

  • გაეცნენ გეომეტრიული ფიგურების სახეობებსა და მახასიათებლებს
  • დამოუკიდებლად ან მცირე ჯგუფებში აარჩიეს ფიგურა დასამზადებლად
  • ფიგურა შექმნეს მუყაოს, ფერადი ქაღალდებისა და წებოს გამოყენებით
  • თავიანთი ნამუშევრები განალაგეს კლასში დახატულ დიდ „ხეზე”, როგორც სწავლების თვალსაჩინო შედეგი.

პრეზენტაციის დღეს, თითოეულმა მოსწავლემ მოკლედ წარადგინა თავისი ფიგურა: ასახელებდა სახელს, ფერს, ფორმას და წარმოადგენდა შერჩეული მასალის შესახებ ინფორმაციას. ეს წარადგენა დაეხმარა მათ  მეტყველების, თავდაჯერებულობისა და მათემატიკური და ზოგადი ლექსიკური მარაგის გაუმჯობესებაში.

შედეგები და მნიშვნელობა

პროექტის განხორციელებამ მრავალმხრივი შედეგი მოიტანა:

  • მოსწავლეებმა უკეთესად გაიაზრეს სივრცული გეომეტრიული ფიგურების მახასიათებლები
  • განუვითარდათ წარმოსახვა, შემოქმედებითი აზროვნება და დამოუკიდებელი მოქმედების უნარი
  • გაიზარდა მათში სასწავლო მოტივაცია
  • გაძლიერდა ჯგუფში მუშაობის, პარტნიორული სწავლების და საჯაროდ წარდგენის გამოცდილება

ინტეგრაცია და კონსტრუქტივიზმი დაწყებით საფეხურზე

პროექტი „გეომეტრიული ფიგურების ხე” ნათელი მაგალითია, თუ როგორ შეიძლება საგნობრივი ინტეგრაცია და პროექტული სწავლება გახდეს კონსტრუქტივისტური გარემოს შესაქმნელი:

  • მათემატიკა რეალურ ცხოვრებასთან და ხილული ფორმებით დაკავშირებულად იქნა წარმოდგენილი
  • ხელოვნება გახდა ემოციური თვითგამოხატვისა და პრაქტიკული მოქმედების საშუალება
  • თვალსაჩინოება და ხელით მუშაობა დაეხმარა მოსწავლეებს თეორიული მასალის უკეთ გაგებაში
  • სიტყვიერი პრეზენტაციებმა ხელი შეუწყო მოსწავლეების მეტყველებითი და საკომუნიკაციო უნარების განვითარებას

დაწყებით საფეხურზე მსგავსი პროექტები — სადაც საგნები ინტეგრირებულია და სწავლა დაფუძნებულია პრაქტიკასა და თანამშრომლობაზე — ქმნის მოტივირებულ, კრეატიულ და თვითგამოხატვაზე ორიენტირებულ მოსწავლეს. მასწავლებლის როლი ასეთ პროცესში არ არის მხოლოდ ცოდნის გადმომცემელი, არამედ სწავლების ორგანიზატორი, პროცესის დამკვირვებელი და მოტივატორია.

„გეომეტრიული ფიგურების ხე” არ იყო მხოლოდ საგანმანათლებლო აქტივობა — ეს იყო  პატარა შემოქმედებითი წარმატება, რომლის დროსაც თითოეულმა მოსწავლემ იგრძნო საკუთარი როლი და მნიშვნელობა.

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

შეცდომა

ქერქეჭელა „ემინე“

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“