პარასკევი, აპრილი 26, 2024
26 აპრილი, პარასკევი, 2024

შემეცნებითი მოგზაურობა „Minecraft-ის“ სამყაროში

„Minecraft: Education Edition“ არის თამაშზე დაფუძნებული სწავლების პლატფორმა, რომელიც პედაგოგებს შესაძლებლობას აძლევს, გაამრავალფეროვნონ სწავლების მეთოდები, გაითვალისწინონ მოსწავლეთა მისწრაფებები და უფრო აქტიურად ჩართონ ისინი სასწავლო პროცესში.

მოსწავლეთა დიდ ნაწილს უკვე აქვს „Minecraft-ის“ თამაშის გამოცდილება, ისინი სულ მცირე ასაკიდან თამაშობენ და სასწავლო პროცეში „Minecraft-ის“ გამოყენება მათთვის სასიამოვნოცაა და მოტივაციის მიმცემიც. მყავდა მოსწავლეები, რომლებიც დიდი მონდომებით არ სწავლობდნენ ჩვეულებრივი სასწავლო პროგრამით გათვალისწინებულ მასალას. თამაშით სწავლება მათთვის სწავლისა და განვითარების საუკეთესო გზა აღმოჩნდა. ამ მოსწავლეებმა თავად შექმნეს სასწავლო თამაშები „მაინკრაფტში“ და ამისთვის, რა თქმა უნდა, დასჭირდათ უამრავი საჭირო მასალის შერჩევა და შესწავლა, რაც დიდი სიამოვნებით გააკეთეს. დარწმუნებული ვარ, ასეთი მოსწავლე სკოლებში არცთუ ცოტაა; რატომაც არ უნდა მივცეთ მათ თავის წარმოჩენის ახალი შესაძლებლობა?

„Minecraft-ის“ საშუალებით მოსწავლე ითვისებს სასწავლო პროგრამით გათვალისწინებულ მასალას, ივითარებს ტექნოლოგიების გამოყენების უნარ-ჩვევებს. უვითარდებათ ცხოვრებისთვის საჭირო უნარ-ჩვევებიც: შემოქმედებითობა, პრობლემის გადაჭრის გზების ძიება, საკუთარი თავის რწმენა, კრიტიკული აზროვნება და სხვა.

„Minecraft-ის“ ვირტუალურ სამყაროში მოსწავლე სრულიად მარტოა და ყოველ ნაბიჯზე სჭირდება გადაწყვეტილების დამოუკიდებლად მიღება, რაც მას საშუალებას აძლევს, ირწმუნოს საკუთარი თავის და თავისი შესაძლებლობების მაქსიმუმი გამოამჟღავნოს.

„Minecraft-ს“ აქვს საკლასო ოთახში ერთად მუშაობის რეჟიმიც: მოსწავლეებს შეუძლიათ, ერთად დაგეგმონ და განახორციელონ რამე მნიშვნელოვანი პროექტი, მაგალითად, შექმნან ახალი, მათთვის საინტერესო სამყარო. ეს ყველაფერი კი მათ მომავალი დამოუკიდებელი ცხოვრებისთვის ამზადებს.

Microsoft-ის საგანმანათლებლო პლატფორმა „Minecraft: Education Edition-ზე“ ( https://education.minecraft.net/ ) ნახავთ ქართულენოვან საგანმანათლებლო თამაშებს, რომლებიც მე და ჩემმა მოსწავლეებმა შევქმენით. მათ შორის არის არა მხოლოდ მათემატიკის, არამედ ბიოლოგიისა და ქიმიის სასწავლო თამაშებიც.

ეს თამაშები რომ გამოიყენოთ, საჭიროა, კომპიუტერზე დაინსტალირებული გქონდეთ Minecraft Education Edution ვერსია, თამაშის აღწერაში მითითებული მისამართიდან ჩამოტვირთოთ შესაბამისი თამაშის დაზიპული ფაილი და თქვენს კომპიუტერში გახსნათ.

წარმოგიდგენთ თითოეულ მათგანს:

  1. „გეომეტრიის სამყარო“https://bit.ly/2V0LVal

გეომეტრიის სამყარო ცხრა ნაწილისგან შედგება. თითოეულ ნაწილში დაფა-პოსტერებზე რვა სახის გეომეტრიული დავალებაა მოცემული. თითოეულ დავალებაზე ერთდროულად სამ მოსწავლეს შეუძლია მუშაობა.

თამაში survival-გადარჩენის რეჟიმში მიმდინარეობს. სასწავლო მიზნით მისი გამოყენებისას სასურველია, მიუთითოთ დღის რეჟიმი, რათა თავიდან აიცილოთ მონსტრების გამოჩენა – მოთამაშეები ხომ მოსწავლეები არიან, თამაშის მიზანი კი არა ბრძოლა და თავის გადარჩენა, არამედ გეომეტრიულ ფიგურებზე მუშაობა და უკვე არსებული რესურსების გამოყენებაა, თუმცა არასაგაკვეთილო დროს მოსწავლეებს ნებისმიერ რეჟიმში შეუძლიათ თამაში.

 

მოსწავლეთა აქტივობები:

* თავდაპირველად მოსწავლეები ამოიცნობენ ან ქმნიან სხვადასხვა სახის გეომეტრიულ ფიგურებს, გამოითვლიან მათ პერიმეტრს, ფართობსა და მოცულობას.

* მოსწავლეები ერთმანეთს ადარებენ სხვადასხვა გეომეტრიული ფიგურის მახასიათებლებს.

* მოსწავლეებს უწევთ მითითებული პერიმეტრის ან ფართობის გეომეტრიული ფიგურების აგება.

 

მოსალოდნელი შედეგები:

* მოსწავლეები განიმტკიცებენ ცოდნას მათემატიკაში.

* ახდენენ ცოდნის ტრანსფერს ვირტუალურ სამყაროში.

* უმჯობესდება მათი კრიტიკული აზროვნება და თანამშრომლობითი მუშაობის უნარ-ჩვევები.

 

  1. ქიმიის ვირტუალური ლაბორატორია“ – https://bit.ly/2ItI2Ut

 

 

სასწავლო მიზნები:

* ქიმიის ვირტუალურ ლაბორატორიაში მოსწავლეები უსაფრთხოდ ჩაატარებენ ქიმიურ ცდებს ნებისმიერი ელემენტისა და ნივთიერების გამოყენებით.

* ვირტუალურ ლაბორატორიაში ცდების ჩატარების შემდეგ ისინი შეძლებენ ანალოგიური ცდების ჩატარებას რეალურ ლაბორატორიაშიც.

„ქიმიის ვირტუალურ ლაბორატორიაში“ მოთამაშეს ხვდებიან პერსონაჟები, რომლებსაც აქვთ გზამკვლევი, მითითებები და ინსტრუქციები. მათი გააქტიურება შესაძლებელია მათზე მაუსის მარჯვენა კლავიშის დაწკაპებით.

ქიმიის ლაბორატორიაში მუშაობის პრინციპები თამაშშივე დეტალურადაა აღწერილი.

 

მოსალოდნელი შედეგები:

* მოსწავლეებს შეუძლიათ თეორიული ცოდნის მიხედვით ექსპერიმენტების ჩატარება ვირტუალურ სივრცეში.

* მოსწავლეები ეუფლებიან ქიმიური ექსპერიმენტების დამოუკიდებლად ჩატარებას და ივითარებენ ტექნოლოგიების გამოყენებისა და კრიტიკული აზროვნების უნარ-ჩვევებს.

 

  1. „ადამიანის თვალი“- https://bit.ly/2IixCaQ

 

 

ეს თამაში მოსწავლეებს საშუალებას აძლევს, დაათვალიერონ ადამიანის თვალის მოდელი და დაფებზე გაკეთებული წარწერების საშუალებით მიიღონ ცოდნა თვალის აგებულების შესახებ.

მასწავლებლებს შეუძლიათ, მოსწავლეებს შესთავაზონ ადამიანის სხვადასხვა ორგანოს მოდელის შექმნა და ამით გააცოცხლონ და უფრო საინტერესო გახადონ ბიოლოგიის გაკვეთილები.

 

ამავე პლატფორმაზე, როგორც გითხარით, განთავსებულია ხაშურის პირველი საჯარო სკოლის მოსწავლის სერგო ხაჩიძის „Minecraft-გეომეტრიის სწავლება“https://bit.ly/2G8Uexp

და ამავე სკოლის მოსწავლის სალომე ბარათაშვილის „Minecraft – თამაშით სწავლება“https://bit.ly/2XafD9U

 

ეს თამაშები მოსწავლეებმა გასულ წელს წარმატებით წარუდგინეს საქართველოს საგანმანათლებლო საზოგადოებას კონფერენციაზე „STEM – მოსწავლეზე ორიენტირებული მიდგომები ზუსტი და საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების სწავლებისას“.

კიდევ ერთხელ აღვნიშნავ, რომ სასწავლო პროცესში „Minecraft-ის“ გამოყენება მოსწავლეებს მომავალი დამოუკიდებელი ცხოვრებისთვის ამზადებს. ამ თამაშის დროს გამომუშავებული უნარ-ჩვევები და გამოცდილება მათ რეალურ ყოფაში ეხმარება და წარმატებების ერთგვარი გარანტიაცაა. ამიტომ მისასალმებელია, რომ „ახალი სკოლის“ მოდელის ფარგლებში დაგეგმილია „Minecraft-ის“ საგანმანათლებლო ვერსიის „Minecraft: Education Edition-ის“ სწავლება – ის,  რაც აქამდე მხოლოდ მოხალისეობრივ დონეზე შეისწავლებოდა, უახლოეს მომავალში უფრო ინტენსიურად ჩაერთვება სასწავლო პროცესში, შესაბამისად, ეს პროცესიც უფრო მრავალფეროვანი და საინტერესო გახდება.

აქვე შემოგთავაზებთ Minecraft Education Edition პლატფორმაზე ჩემი პირადი გვერდის მისამართს: https://education.minecraft.net/user/nadia-dabrundasvili, სადაც ნახავთ ჩემ მიერ შექმნილ და დამატებულ ახალ-ახალ საგანმანათლებლო Minecraft თამაშებს.

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი