პარასკევი, მარტი 29, 2024
29 მარტი, პარასკევი, 2024

ევროკავშირის მოდელირება – 2018

ევროკავშირის თემა გრძელდება…

მინდა, შემოგთავაზოთ პროექტი „ევროკავშირის მოდელირება-2018“, რომელიც ჩემს მოსწავლეებთან ერთად დავგეგმე და ჩავატარე.

პროექტის მიზნები და მოსალოდნელი შედეგები:

პროექტი ემსახურება ევროკავშირის გადაწყვეტილების მიღების პროცესისა და პოლიტიკის სიმულაციას.

პროექტის მიზანი:

  • მოსწავლეებმა იმუშაონ მსოფლიოში მიმდინარე ყველაზე აქტუალურ და პრობლემურ საკითხებზე;
  • განუვითარდეთ კრიტიკული და ანალიტიკური უნარ-ჩვევები;
  • დააფიქსირონ საკუთარი აზრი და დაიცვან თავიანთი პოზიცია;
  • ისწავლონ და პრაქტიკაში დანერგონ გუნდური მუშაობის პრინციპები;
  • გაიღრმაონ ლიდერული უნარ-ჩვევები;
  • დაეუფლონ საჯარო გამოსვლების, დებატებისა და მოლაპარაკებების ხელოვნებას;
  • გაეცნონ ევროკავშირის ინსტიტუტების მოდელს, პოლიტიკასა და აქტუალურ, პრობლემურ, გლობალურ საკითხებს.

შედეგები:

  • მოსწავლეებს განუვითარდებათ ინფორმაციის მოძიების, კვლევისა და მაღალი სააზროვნო უნარები, პრეზენტაციის და თანამშრომლობითი მუშაობის უნარ-ჩვევები.
  • მოსწავლეები დაეუფლებიან საჯარო გამოსვლების, დებატებისა და მოლაპარაკებების უნარ-ჩვევებს.
  • გაეცნობიან ევროკავშირის ინსტიტუტების მოდელს, პოლიტიკასა და აქტუალურ პრობლემურ, გლობალურ საკითხებს.
  • ჩამოუყალიბდებათ ლიბერალურ და დემოკრატიულ ღირებულებებზე დამყარებული სამოქალაქო ცნობიერება, რაც დაეხმარებათ ოჯახის, საზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლება-მოვალეობის გაცნობიერებაში.
  • განუვითარდებათ სოციალური უნარები. გააცნობიერებენ ეფექტური კომუნიკაციის მნიშვნელობას, ერთობლივად გადაჭრიან პრობლემებს, იმუშავებენ ინდივიდუალურად და ჯგუფურად.

პროექტის მნიშვნელობა

საქართველო დღეს მრავალი გამოწვევის წინაშე დგას. დღეს ევროპა და ნატო საქართველოს ტერიტორიული მთლიანობის, ეკონომიკური კეთილდღეობისა და სტაბილურობის ერთადერთი გარანტია.

მნიშვნელოვანია, რომ ჩვენმა მოსწავლეებმა და თემმა გაიგონ და გაიაზრონ ევროპა-საქართველოს ურთიერთობათა მნიშვნელობა, ევროკავშირის როლი საქართველოს დემოკრატიული პრინციპებით მოწყობაში. ინფორმირება და ცნობიერების ამაღლება არა მარტო მოსწავლეებისთვის იქნება მნიშვნელოვანი, არამედ საზოგადოების იმ ნაწილისთვისაც, რომელიც ნაკლებად არის ინფორმირებული. პროექტი მათ შეუქმნის მეტად პოზიტიურ დამოკიდებულებას ევროპისა და საქართველოს მომავალი ურთიერთობების მიმართ.

ბავშვებს გამოუმუშავდებათ კვლევის, ინფორმაციის მოძიების, დახარისხების, პრეზენტაციის, თანამშრომლობითი მუშაობის, დებატების, ამა თუ იმ პრობლემის შესახებ პროექტზე მუშაობის უნარ-ჩვევები. გაიზრდება სასწავლო პროცესში მოსწავლეთა ჩართულობა. ეს ყველაფერი მომავალში როგორც მოსწავლეებს, ასევე პედაგოგებსაც სასწავლო პროცესის უკეთ წარმართვაში დაეხმარება. შინაარსობრივად ისეთი თემების შერჩევაში, რომლებიც მომავალშიც დადებით გავლენას მოახდენს მოსწავლეთა ცნობიერების ამაღლებაზე, კერძოდ, იმ დემოკრატიული პრინციპების უკეთ გააზრებაზე, რომლებიც ასე აუცილებელია დღეს ქართული საზოგადოებისთვის, რათა ის გახდეს ევროპული ოჯახის ღირსეული წევრი და პარტნიორი.

პროექტის აღწერა და განხოციელება

  1. პროექტის დაგეგმვა და ვადების განსაზღვრა – იანვარი
  2. კვლევა – თებერვალი
  3. „ევროკავშირის მოდელირება-2018“-ის დაგეგმვა, სამუშაოს განაწილება სკოლებსა და კლასებს შორის – მარტი

შეიკრიბა საორგანიზაციო საბჭო (10 მოსწავლე). ინტერნეტში შეიქმნა დელეგატთა სარეგისტრაციო გვერდი. განაცხადი დელეგატის პოზიციაზე – https://docs.google.com/forms/d/1QY2TTG6x7m3Tjo3hfWcHNVtUbAxVaDBOXnrNpiH1yU/edit

დელეგატები 4 კომიტეტში (სამუშაო ჯგუფში) განაწილდნენ. თითოეულ კომიტეტში 13 -15 მოსწავლე გაერთიანდა:

  • საგარეო ურთიერთობათა კომიტეტი, თემა – მიგრაცია;
  • უშიშროების კომიტეტი – ტერორიზმი;
  • სამოქალაქო უფლებებისა და მართლმსაჯულების კომიტეტი – ლოიალური კანონმდებლობა და კრიმინალთან ბრძოლის ხერხები;
  • ქალთა უფლებების დაცვის კომიტეტი – ქალთა სოციალური და პოლიტიკური დისკრიმინაცია.

სოციალურ ქსელში შევქმენით სამუშაო ჯგუფები.

„ევროკავშირის მოდელირება-2018“ გაიმართა შაბათს და კვირას.

მოსწავლეებმა ორი დღის განმავლობაში იმუშავეს კომიტეტებში, სადაც გაეცნენ ევროკავშირის მუშაობის პრინციპებს და აქტიურად მიიღეს მონაწილეობა დისკუსიებში.

თითოეულმა მონაწილემ მიიღო ქვეყნის დელეგატის სტატუსი და კომიტეტის სხდომაზე წარადგინა საკუთარი ქვეყნის პოზიცია (პოზიციის ფურცელი) მოცემული თემის მიმართ. განხილვებისა და დისკუსიის შედეგად კომიტეტმა შეიმუშავა რეზოლუცია.

პარალელურ რეჟიმში გარე ორგანიზატორებმა ევროკავშირის მოდელირების დელეგატებისგან აიღეს ინტერვიუ.

პროექტის დასასრულს თითოეულმა კომიტეტმა გენერალურ ასამბლეაზე წარადგინა შემუშავებული რეზოლუცია. გაიმართა დებატები და კითხვა-პასუხი კომიტეტებს შორის. თითოეული დელეგატის მოსაზრების გათვალისწინებით გადაწყდა რეზოლუციის დამტკიცების საკითხი.

პროექტის მასალა იხილეთ ბლოგზე: ევროკავშირის მოდელირება 2018 https://evrokavsiri.blogspot.com/

პროექტში ჩართული იყო 58 მოსწავლე, ძირითადად  – VIII-XII კლასის მოსწავლები.

ეს კი პროექტის ორგანიზატორის გვანცა ცერიაშვილის ჩანაწერია:

„სკოლის პირველ სართულზე, დერეფანში, ბავშვები ნერვიულად დადიოდნენ, დაძაბულად საუბრობდნენ, დიდი ცნობისმოყვარეობით აღსავსე თვალებით აკვირდებოდნენ ვითარებას, ყოველი მათგანის თვალებში დაძაბულობასთან ერთად ამოიკითხავდით ინტერესსა და მოუთმენლობას.

ბავშვებმა გაიარეს რეგისტრაცია და თავიანთ ხელმძღვანელებთან ერთად დაესწრნენ გახსნის ცერემონიას. დაახლოებით ნახევარ საათში დელეგატები უკვე ისხდნენ კომიტეტებისთვის განკუთვნილ ოთახებში. მათ ელოდათ დიდი, დატვირთული და, როგორც შემდგომ აღმოჩნდა, ნაყოფიერი დღე.

პირველ რიგში, დელეგატებმა წარუდგინეს საკუთარი თავი სხვებს, გაიცნეს „კოლეგები“, მერე კი აქტიურად შეუდგნენ პოზიციის ფურცლების კითხვას. ჩანდა, რაოდენ დიდი შრომა იყო ჩადებული თითოეულ დოკუმენტში. ყოველი კომიტეტი მუშაობდა ერთობლივად, როგორც ერთი დიდი ოჯახი, მეტად თბილი და მეგობრული გარემო იყო.

სამსაათიანი შრომით გადაღლილი დელეგატები შესვენებაზე ერთმანეთს შთაბეჭდილებებს უზიარებდნენ. ყველას სასიხარულოდ, შთაბეჭდილებები მეტად დადებითი იყო.

დღის ბოლომდე ყოველი კომიტეტი დაუღალავად შრომობდა. შრომას თამაშები ენაცვლებოდა, რამაც ხელი შეუწყო დაძაბული ვითარების განმუხტვას. დიდი ხალისით ასრულებდნენ დავალებულ სამუშაოს ორგანიზატორები და ხელმძღვანელებიც; ყველა ერთ დიდ, სიყვარულით სავსე ოჯახად ვიქეცით.

პირველი სამუშაო დღე 5 საათზე დასრულდა, ზოგი კომიტეტი იძულებული გახდა, გარემო შეეცვალა და სხვაგან გაეგრძელებინა მუშაობა. მეტად სასიამოვნო იყო იმის გაგება, რომ მათ ესოდენ დატვირთული დღის შემდეგ უსიტყვოდ გააგრძელეს მუშაობა.

დადგა 1–ლი აპრილი, გენერალური ასამბლეა, დღე, როდესაც გამომჟღავნდებოდა წინა დღის შედეგი და წარმატება. როგორც მოსალოდელი იყო, დელეგატები, ხელმძღვანელები და ორგანიზატორებიც კი მეტად დაძაბულნი იყვნენ, ყოველი კომიტეტი ელოდებოდა თავისი რეზოლუციის წარდგენას, დამეთანხმებით, ყოველთვის სასიამოვნოა საკუთარი შრომის ნაყოფის დანახვა.

ოთხივე კომიტეტმა გაამართლა მოლოდინი, შედეგი მართლაც რომ ნაყოფიერი იყო. დაისვა უამრავი შეკითხვა, იყო აზრთა სხვადასხვაობაც, გამოიკვეთა უსაზღვრო ცოდნა, გასაოცარი იყო, რა ლოგიკურად უკავშირებდნენ მონაწილეები მოვლენებს ერთმანეთს, რა გასაგებად ხსნიდნენ ყოველ კონცეპტუალურ საკითხს.

დელეგატებს სახეები კმაყოფილებისგან უბრწყინავდათ, არა იმიტომ, რომ მათ მიერ შემუშავებული რეზოლუცია დამტკიცებულ იქნა, არამედ იმიტომ, რომ თითოეულმა დაინახა საკუთარი შესაძლებლობები.

გენერალური ასამბლეის დასრულებას თან სდევდა დელეგატთა დაჯილდოება, თბილი სიტყვები და სიყვარულის გამოხატვა.

ტრიბუნასთან მდგარმა მთავარმა ორგანიზატორმა თითოეული მონაწილე თუ ორგანიზატორი დააჯილდოვა, უპირველეს ყოვლისა, სიყვარულით, დაფასებითა და თბილი სიტყვით, თავადაც დაინახა და მიიღო იგივე, რაც გასცა. გამოაცხადეს საუკეთესონი და გამორჩეულნი, დაუვიწყარია მათი ემოცები, მათი გამომეტყველება. ორივე სკოლის მოსწავლეები მზად არიან, სასწავლო წლის ბოლომდე კიდევ ჩაატარონ მოდელირება“.

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი