სამშაბათი, აპრილი 23, 2024
23 აპრილი, სამშაბათი, 2024

ყველაფერი ყირამალა: სწავლების ახალი მოდელი

2009 წელს, 21-ე საუკუნის 9 მთავარი სასწავლო მახასიათებლის დადგენის შედეგად, ამერიკის შეერთებულ შტატებში სწავლების სრულიად ახალი მეთოდი შეიმუშავეს, რომელსაც „ყირამალა მეთოდი“ უწოდეს.

მოდელის შექმნის მიზანი მარტივი და ცხადი იყო: მოსწავლეებს სიხარულით უნდა ევლოთ სკოლაში და ინტერესით ჩართულიყვნენ გაკვეთილებში. სკოლა მათთვის უნდა ყოფილიყო არა მხოლოდ წმინდა აკადემიური გამოცდილების მიღების, არამედ ავთენტური თვითშემეცნების, ადგილობრივი და გლობალური ურთიერთკავშირების გაცნობის, ადაპტირებული და კრიტიკული აზროვნებისა და მედიაწიგნიერების შესწავლის ადგილი.

ამ მოდელის დიზაინმა კიდევ ერთხელ გაუსვა ხაზი სკოლებში თამაშის, მრავალფეროვანი ციფრული ტექნიკის გამოყენების, ფიზიკური დატვირთვის მნიშვნელობას მოსწავლეებისთვის ინტერესის გასაღვივებლად.

სწავლების „ყირამალა“ მეთოდი მოსწავლეებს აკადემიური სივრციდან რეალურ საზოგადოებაში აბრუნებს, სადაც ისინი მრავალფეროვან პრაქტიკულ ცოდნას იღებენ, მაგალითად, სწავლობენ, როგორ ებრძოლონ სირთულეებს.

ამჟამად სკოლებში აღარ ასწავლიან. მასწავლებლები კურატორებად გადაიქცნენ, რომლებიც მხოლოდ მეცადინეობის ტვირთს ჰკიდებენ მოსწავლეებს და ხშირად არც კი ეხმარებიან თვალსაწიერის გაფართოებაში, არ უსახავენ პერსპექტივას, არ აძლევენ თავისუფლად ფიქრის საშუალებას. ამაში ყველა დამნაშავეა – ოჯახები, ბიზნესლიდერები, არასამთავრობო ორგანიზაციები, მეზობლები, მენტორები, უნივერსიტეტები… ყველა ეს ორგანიზაცია მოწადინებული უნდა იყოს, თავის წევრებს სწავლის პროცესში რეალური დახმარება გაუწიოს.

„ყირამალა“ სწავლების მოდელის 9 მთავარი მახასიათებელი

  1. ხუთი მთავარი მოქმედება

. პროექტზე დაფუძნებული სწავლება

. პირდაპირი და არაპირდაპირი თამაში

. ვიდეოთამაშები და სიმულაციების სწავლა

. დამხმარე მასწავლებელთან ერთად მუშაობა (როცა კლასში 2 მასწავლებელია)

. აკადემიური გამოცდილების შეძენა

  1. უნარ-ჩვევების შეცვლა

. სიახლეების გაგება და დიზაინი

. პროექტის ზომა-წონის გაცნობიერება

. ურთიერთდამოკიდებულებაზე ასახვა

. თავისუფლად ფიქრში დახმარება

. მოსწავლისათვის ჯილდოს გაზრდა

. ხშირი ცვლილებების, მრავალფეროვნების შეთავაზება

  1. გამჭვირვალობა

. პროექტის შექმნა, პრობლემების წამოჭრა

. გამოსავლის პოვნა

. ქება ნიშნების ნაცვლად

  1. თვითინიცირებული გარდასახვა

. თითოეული პროექტის მცირე ნაწილებად დაშლა და ნაწილების ანალიზი

. პროექტის ნაწილების პრობლემების წარმოჩენა და მოგვარების მრავალფეროვანი გზის დასახვა

  1. მენტორობა & კომუნა

. თითოეული პროექტის განხორციელების გზები

. ადგილობრივი და გლობალური ბაზრის განხილვა და ანალიზი

. ციფრული მედიის გამოყენებით მსოფლიო მაგალითების გაცნობა და გაანალიზება

  1. როლების გაცვლა

. მოსწავლეებისა და მასწავლებლების როლების გაცვლა, ანუ მოსწავლე მასწავლებლის როლში

  1. კლიმატის შენარჩუნება

. ყოველდღე ახალ–ახალი ამბების შეთავაზება

. აკადემიური სტანდარტების მრავალფეროვნება

  1. აზროვნება

. ბევრი მაგალითის მიცემა

. მთავარი იდეის/ამოცანის დასახვა

  1. ცოდნისა და პრაქტიკის გამდიდრება

. სხვადასხვა მედიასაშუალებიდან ყოველდღიურად თითო ახალის ამბის გაცნობა და ანალიზი

. სწორი ინფორმაციის მცდარისგან გარჩევა

. ინფორმაციის მოძიება და დამოუკიდებლად შექმნა

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი