,,რაც მეტია მეცნიერება კრიმინალისტიკაში, მით მეტად აღესრულება სამართლიანობა“ – ეს სიტყვები ფრანგ კრიმინოლოგს, ედმონ ლოკარს (Edmond Locard) ეკუთვნის.
კრიმინალისტიკის განვითარებას ხელი შეუწყო ბიოლოგიისა და ქიმიის კვლევის ახალი მეთოდების შექმნამ და ძველის გაუმჯობესებამ.
ჩვენი მოსწავლეების პირველი შეკითხვა საგნის სწავლებისას არის ,,რაში გამომადგება?“. ეს წერილი კრიმინალისტიკითა და არქოლოგიით დაინტერესებულ მოსწავლეებს დაარწმუნებს ბიოლოგიის შესწავლის მნიშვნელობაში. მასწავლებელს დაეხმარება მოცემული სავარჯიშოებით აამაღლოს მოტივაცია, ჩართულობა. დავალების შესრულებისას მოსწავლე არის მკვლევარი, მონაცემების შემგროვებელი.
რესურსის გამოყენება შესაძლებელია მერვე და მეთერთმეტე კლასებში, თუმცა რადგან საშუალო საფეხურზე ისინი ემოციურად უფრო გაწონასწორებულები არიან, მე მისი გამოყენება მეთერთმეტე კლასელებთან ვარჩიე. სსსმ მოსწავლე ჩართული იყო ჩონჩხის ნაწილების ერთმანეთთან დაკავშირებაში. დავალების ადაპტირება არ დამჭირდა, პერსონაჟების სახელებიც უცვლელად დავტოვე.
ქეისზე მუშაობა იწყება მასწავლებლის მცირე მიმოხილვით, კრიმინალისტიკის შესახებ. მოსწავლეები გამოთქვამენ მოსაზრებას რაში შეიძლება იყენებდეს კრიმინალისტი ბიოლოგიას. კრიმინალისტების გარდა ასე მუშაობენ პალეონტოლოგები, არქეოლოგები.
მასწავლებელი ჯგუფებად ჰყოფს კლასს. თუ დრო საკმარისია ყველა ჯგუფი (ოთხი ჯგუფი) მუშააობს მთლიან დავალებაზე. ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ასპექტია ის, რომ მოსწავლეებს შევახსენოთ რომ ისტორია არ აღწერს რეალობას. პერსონაჟებიც მოგონილია, თუმცა რეალურ სიტუაციაშიც ასე მუშაობენ კრიმინალისტები. იმ დროს როცა ამ დავალებაზე ვმუშაობდით ერთ-ერთმა უნივერსიტეტმა გვიმასპინძლა კრიმინალისტიკის ლაბორატორიაში და ეს კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი მოტივატორი იყო მოსწავლეებისთვის.