მესამე სურათის აღწერით ვაგრძელებთ ჩვენი სერიის ,,სწავლის ძირი” მე-6 და მე-7 წერილებში წარმოდგენილ სურათების აღწერებს. ამ წერილში ყურადღებას გავამახვილებთ ქართული ანბანის მომდევნო ხუთ ბგერაზე: თ, ი, კ, ლ, მ.
ესაა ილუსტრაცია ,,ბავშვები მაღაზიაში”, რომელიც დამზადებულია ე. წ. ხელოვნური ინტელექტის დახმარებით. დასაწყისში მოკლედ შევაფასოთ ჩვენი ილუსტრაცია წინა წერილში შემუშავებული კრიტერიუმების მიხედვით:
კრიტერიუმი | დასაბუთება |
შეესაბამება პირველკლასელთა ინტერესებს, თემატიკას. | ილუსტრაციაზე ,,ბავშვები მაღაზიაში” ასახული სიტუაცია ნაცნობია ბავშვებისთვის, შეესაბამება მათს ინტერესებსა და ყოველდღიურ ცხოვრებას. ისინი დაინტერესებულები არიან ხოლმე, სასურველი რამ შეიძინონ მაღაზიაში უკვე დამოუკიდებლადაც. |
ადვილად ,,იკითხება”, მკაფიოა მასზე ასახული სიტუაცია. | ილუსტრაციაზე ასახული სიტუაცია ნაცნობია გასაგებია, მკაფიოა, მარტივია. არააა დატვირთული ჩახლართული კომბინაციებითა და წვრილი დეტალებით. |
იძლევა ინტერაქციის საშუალებას. | ილუსტრაციის გამოყენებით შესაძლებელია კარგი შეკითხვების დასმა და მათს საპასუხოდ მოსწავლეების ჩართვა. |
ასახულია ისეთი საგნები, რომლებიც გამოგვადგება ფონოლოგიური და ფონეტიკური უნარების განვითარებისთვის. | ილუსტრაციაზე სპეციალურადაა დატანილი ერთი, ორი და სამმარცვლიანი სიტყვები. ოთხმარცვლიანიც კი. აგრეთვე გათვალისწინებულია სიტყვებში ბგერათა რაოდენობა და გვაქვს ორბგერიანი, სამ, ოთხ, ხუთ, ექვს, შვიდბგერიანი სიტყვები. აგრეთვე, სიტყვების პირველი ბგერები შეესაბამება სასწავლო მონაკვეთის სამიზნე ხუთ ბგერას (თ, ი, კ, ლ, მ). |
სანამ ამ სასწავლო მონაკვეთის (დაახლოებით ერთკვირიანი პერიოდი, თუკი ის გამდიდრდება სხვა ჩართული აქტივობებითაც, მაგალითად, ლექსით, ამბით, სიმღერით, ინსცენირებით… ანუ სწავლის დაწყებიდან დაახლოებით მეოთხე კვირა.) აღწერას შევუდგებით ქვემოთ შემოთავაზებული სურათების მიხედვით, კიდევ ერთხელ გავიხსენოთ, რა არის მისი სამიზნე აქცენტები:
- ზეპირმეტყველების განვითარება,
- ლექსიკური მარაგის გამდიდრება,
- ფონოლოგიური უნარების (სიტყვების დამარცვლა და ბგერებად დაშლა, პირველი ბგერის ამოცნობა, ბგერების გამთლიანება) გამომუშავება,
- ფონეტიკური კომპეტენციის განმტკიცება ,,თ”, ,,ი”, ,,კ”, ,,ლ”, ,,მ” ბგერებზე კონცენტრირებით,
- კითხვისა (მთლიანი სიტყვების ცნობა) და წერის (წვრილი, ნატიფი მოტორიკის გამომუშავება) საწყისი უნარების ჩამოყალიბება.
სურათებისა და აქტივობების ნიმუშები
ამ წერილშიც ქვემოთ წარმოდგენილია ფოტო-სლაიდები, რომლებიც ასახავს სათანადო აქტივობებს. სურათები დამზადებულია ე. წ. ხელოვნური ინტელექტის დახმარებით. აქტივობების აღწერა თან ერთვის შესაბამის ფოტოს. აქტივობათა ლოგიკური თანმიმდევრობა მიჰყვება წინა წერილებში გააქტიურებული ბგერების (ა, ბ, გ და დ, ე, ვ, ზ) მიხედვით შექმნილ სასწავლო მონაკვეთებს.
I ფოტო
როგორც ვნახეთ, ვმუშაობთ ე. წ. ხელოვნური ინტელექტის დახმარებით შექმნილ ილუსტრაციაზე ,,ბავშვები მაღაზიაში”. ილუსტრაციის წარდგენისას მასზე ინტერაქცია შეიძლება წარიმართოს ისე, როგორც აღწერილი გვაქვს წინა წერილებში. მთავარია, ეს პროცესი მოსწავლეთა აქტიური ჩართულობით მიმდინარეობდეს და მოიცავდეს თამაშისა და შეჯიბრობითობის ელემენტებსაც.
თვალი გადავავლოთ შეკითხვების ვარიანტებს:
- ვინ არიან ილუსტრაციაზე?
- სად არიან ბავშვები? როგორ ხასიათზე არიან?
- რას აკეთებენ ბავშვები?
- რა იყიდება მაღაზიაში?
- რა ჩანს მაღაზიის გარეთ?
- როგორია მაღაზია? რა სურათებია კედლებზე?
- სად აწყვია კარტოფილი? ლიმონათი? მარწყვი?..
- რას იყიდიან ბავშვები? შენ რას იყიდდი?
მნიშვნელოვანია, ილუსტრაციის პირველივე წარდგენისას გამოვკვეთოთ აქ შერჩეული საგნები და მათი დასახელებისას ხაზგასმით დავმარცვლოთ პირველ ფოტოზე ცალკე გამოყოფილი თითოეული სიტყვა და დამარცვლითვე გავამეორებინოთ მოსწავლეებსაც. (ამ და სხვა აქტივობების დაწვრილებით აღწერები აქ არაა წარმოდგენილი და მხოლოდ იდეებია მოწოდებული. ცხადია, ეს იდეები სხვადასხვაგვარად შეიძლება გაიშალოს სხვადასხვა საკლასო ოთახში. ზედმეტია იმის აღნიშვნა, რომ უფრო მეტი ყურადღება და დრო დასჭირდებათ იმ მოსწავლეებს, რომელთათვისაც ქართული არაა მშობლიური ენა. მით უმეტეს, თუ გავითვალისწინებთ იმ გარემოებას, რომ სამიზნე ბგერათაგან — თ, კ, — ზუსტად აღქმა და წარმოთქმა უჭირთ ხოლმე ენის შემსწავლელებს და ერევათ მსგავსი ჟღერადობის ბგერებში.)
II ფოტო
მეორე ფოტოზე შედარებით ნაკლები საგანია გამოკვეთილი, რითაც იმის მინიშნება გვინდა, რომ უნდა გავითვალისწინოთ სწავლების დიფერენცირებული მიდგომები და მოსწავლეთა გარკვეული ჯგუფი არ გადავტვირთოთ ცოდნის ზედმეტი ნაკადით.
III და IV ფოტოები
მესამე ფოტოზე უკვე მარცვალთა რაოდენობის მიხედვით დაჯგუფებული საგნებია.
როგორც წინა მონაკვეთების განხილვისას, ამ დროსაც უკვე მიზანმიმართულად გადავანაწილებთ ჩვენ მიერ შერჩეული სიტყვების სურათებს წინასწარ მომზადებულ სქემაში — დავყოფთ სიტყვებს მარცვალთა რაოდენობის მიხედვით.
რადგან ასეთ აქტივობაში ბავშვები უკვე ნავარჯიშები არიან, მათი როლი შედარებით აქტიური იქნება. შესაძლებელია, ჯგუფებშიც დავურიგოთ სქემები და სურათები და ვთხოვოთ დავალების შესრულება და შემდეგ ნამუშევრების პრეზენტაცია.
როგორც ვიცით, საგრძნობლად ეხმარება ბევრ ბავშვს მე-4 სურათზე ასახული რესურსები — მარცვალთა რაოდენობის მიხედვით დაჭრილი სურათები.
მიუხედავად იმისა, რომ ჩვენი მიზანი ამ სასწავლო მონაკვეთში უკვე ბგერებზე კონცენტრაციაა (ზოგადადაც, ბგერებია მთავარი სამიზნე ფონოლოგიურ კომპეტენციაზე მუშაობისას), მარცვლებზე ყურადღების შეჩერება, ერთი მხრივ, გამეორება-განმტკიცებას ისახავს მიზნად, მეორე მხრივ, ბგერებზე ვარჯიშისთვისაც ვემზადებით — განა მარცვლები ბგერებისგან არ შედგება?! თუმცა, ისიც აღვნიშნოთ, ჩვენ ცალკე არ გამოვყოფთ მარცვლების ბგერებად დაშლასა და ბგერების მარცვლებად გამთლიანებაში ვარჯიშს, რასაც სრულად ვაკომპენსირებთ ერთმარცვლიან სიტყვებზე აღნიშნული მანიპულაციების ჩატარებით.
ისევ შესაძლებელი და სასურველია, რამდენიმე ისეთი სიტყვის სურათის დამატებაც, რომლებიც მაინცდამაინც ჩვენს ილუსტრაციაზე არაა ასახული (ან წინა გაკვეთილებზე გააქტიურებული სიტყვაა ან სულაც დაუმუშავებელი ანუ მათს დამარცვლაზე არ გვივარჯიშია და ამ მხრივ ,,უცნობია” ჩვენი პირველკლასელებისთვის). აქაც გავიმეოროთ: ჩვენ ამ წერილებში მასწავლებლებს არ ვუკიჟინებთ, რამდენი გაკვეთილი უნდა დაეთმოს ამ სასწავლო მონაკვეთს, თუმცა ერთკვირიან პერიოდს ვვარაუდობთ.
V ფოტო
მე-5 ფოტოზე წარმოდგენილ საგნებზე ვარჯიშით ჩვენ სიტყვების ბგერებად დაშლას ვსწავლობთ. ეს სიტყვებია: თითი, თათი, თუთა, თმა, თხა, თხილი, იხვი, ისარი, ია, ირემი, კუ, კაბა, კატა, ლომი, ლეღვი, ლეკვი, მზე, მთა. შევაფასოთ ეს სიტყვები სირთულის მიხედვით: შეგვიძლია ვთქვათ, რომ არაა რთული სიტყვები ადვილია მათი ბგერებად დაშლაც და ბგერა-ბგერა ნათქვამი ამ სიტყვების ამოცნობა, გამთლიანება მოსწავლეების მიერ.
ვნახოთ რამდენიმე აქტივობის თანმიმდევრობა:
- მოდელირება — მასწავლებელი ასახელებს სიტყვას, უთითებს ჯერ ილუსტრაციაზე, შემდეგ ცალკე სურათზე ადებს ხელს და წარმოთქვამს ცალკეულ ბგერებს. ,,თითი” — თ-ი-თ-ი…
- მასწავლებელი ხმამაღლა ასახელებს დანაწევრებულად, ბგერებით სიტყვებს, ხოლო მოსწავლეებმა უნდა გამოიცნონ და დაასახელონ ეს სიტყვა. ,,თ-უ-თ-ა” — თუთა, ,,კ-უ” — კუ…
- მასწავლებელი მარცვალს ასახელებს ბგერა-ბგერა, მოსწავლეები გამოიცნობენ და დაასახელებენ მარცვალს: თ-უ — თუ, კ-ა — კა… (შეიძლება ზოგიერთმა პედაგოგმა აღნიშნოს, რომ ჯერ ბგერა-ბგერა დასახელებული მარცვლების გამთლიანება უფრო გაუადვილდებათ ბავშვებს დაშემდეგ შევთავაზოთ სიტყვების გამთლიანებაო. ნუ შევეკამათებით.)
- მასწავლებელი ასახელებს პირველ ორ ბგერას, მოსწავლეებმა უნდა გამოიცნონ და დაასახელონ (მიუთითონ) სიტყვა: თ-მ — თმა, თ-ხ — თხა, კ-ა — კატა და კაბა, ი-ს — ისარი და სხვ.
- მასწავლებელი თითს ადებს საგნის სურათს და ასახელებს პირველ ბგერას. შემდეგ მოსწავლეები ასახელებენ მასწავლებლის მიერ სურათებზე მითითებით.
- მასწავლებელი უთითებს სურათზე, კიდევ ერთხელ მარცვლავს შესაბამის სიტყვას, შემდეგ ბგერა-ბგერა შლის და ასახელებს მეორე ბგერას. შემდეგ მითითებული სურათის მიხედვით მოსწავლეებმა უნდა დაასახელონ მეორე ბგერა: ლეკვი
- მასწავლებელი მოსწავლეებს სთავაზობს ორი სიტყვის სურათს და ასახელებს მეორე ბგერას, რომლის მიხედვითაც უნდა გამოიცნონ სიტყვა: სთავაზობს ირმისა და ისრის სურათს და ასახელებს ბგერა ,,ს”-ს, მოსწავლეები უნდა მიხვდნენ რომ ეს არის ,,ისარი”…
VI, VII და VIII ფოტოები
მეექვსე ფოტოზე ისევ ბგერებად დაშლაში ვარჯიშია წარმოდგენილი, ერთგვარად უფრო გათვალსაჩინოებული და ნახატები დაჭრილია ბგერათა რაოდენობის მიხედვით. ზედა ზოლებში ნაჩვენებია ბგერათა და მარცვალთა რაოდენობა. მოსწავლეებმა უნდა აღმოაჩინონ, რომ ერთმარცვლიან სიტყვაშ შეიძლება იყოს ორი ბგერაც და სამიც (ცხადია, მეტიცაა ხოლმე, მაგრამ ამ ეტაპზე ამაზე არ გავამახვილებთ ყურადღებას, არ გადავტვირთავთ.).
მეშვიდე ფოტოს მიხედვით ისევ ბგერების იდენტიფიცირებაზე ვმუშაობთ. აქაც შეგვიძლია ზემოთ აღწერილი აქტივობების მიხედვით ვივარჯიშოთ. დავამატოთ ერთიც: კარგი იქნება, თუკი მოსწავლეებს ექნებათ ბგერების რაოდენობის მიხედვით დამზადებული ბურთულებიანი ბარათები და როდესაც მასწავლებელი დაასახელებს რომელიმე სიტყვას, ბავშვები ასწევენ შესაბამის ბარათს: ორბგერიანზე — ორბურთულიანს, სამიანზე — სამიანს, ოთხიანზე — ოთხიანს. ცხადია, პირველ ეტაპზე კლასში თვალსაჩინოდ უნდა იყოს გამოკრული მეშვიდე ფოტოს მიხედვით დამზადებული პოსტერი, ხოლო თანდათან, გაწაფვისდაკვალად, ბავშვები უპოსტეროდაც მოახერხებენ დავალების შესრულებას.
მერვე ფოტოს მიხედვით კიდევ ერთხელ ვვარჯიშობთ ბგერებზე და ვაკვირდებით სხვადასხვა სიტყვაში ბგერებისა და მარცვლების ურთიერთმიმართებას.
IX და X ფოტოები
მეცხრე ფოტოს მიხედვით სიტყვები გადანაწილებულია პირველი ბგერის მიხედვით. პირველი ბგერის გამოყოფასა და აღქმაზე ჩვენ წინა წერილებშიც ვამახვილებდით ყურადღებას და, შესაბამისად, ეს ნაწილი ადვილად დაძლევადი იქნება ბავშვებისთვის ახალ სიტყვებზე. თუმცა ცოტა მეტი გვინდა, რაც კარგად ჩანს შემდეგ ფოტოზე.
მეათე ფოტოზე ისევ ჩვენი ბურთული გვაქვს თანდართული ნახატებზე თითო ბურთულა აქაც თითო ბგერას გულისხმობს, ოღონდ უნდა ვეცადოთ, პირველი ბგერა განსხვავებული ფერით გამოვარჩიოთ და დავაკვირდეთ, რომ განსხვავებული ფერი დასჭირდება ზოგიერთ სიტყვაში რომელიღაც ბგერასაც.
XI, XII და XIII ფოტოები
მეთერთმეტე ფოტოზე ჩვენ ფრიად მნიშვნელოვან კომპეტენციას ვეჭიდებით უკვე: ხმოვნისა და თანხმოვნის გამიჯვნას. უფრო სწორად, ხმოვნის გამორჩევას სხვა ბგერათა რიგში. ამ დროს ბავშვებს შეიძლება ვუთხრათ, რომ ბგერებში არის რამდენიმე ისეთი ბგერა, რომელთა წარმოთქმაც თავისუფლად, გრძელი ხმით არის შესაძლებელი, გაგრძელებით შეგვიძლია. ვნახოთ, რომელია ასეთი ბგერა წარმოდგენილ სიტყვებში. და მასწავლებელი თითოეული სიტყვის ბგერა-ბგერა წარმოთქმისას გაგრძელებებით ამბობს შემხვედრ ხმოვნებს. აქვე განმარტავს, რომ ხმოვნები წარდგენილ პოსტერზე განსხვავებული (მწვანე) ფირითაა გამოკვეთილი.
აქვე აღვნიშნოთ, რომ ხმოვნის ფენომენის გასააზრებლად კიდევ მეტი დაკვირვებაა საჭირო და სწორედ ამას ემსახურება შემდეგი ფოტო-რესურსი.
მეთორმეტე ფოტოზე ისეთი პოსტერია წარმოდგენილი, რომელიც საშუალებას გვაძლევს სიღრმისეულად განვიხილოთ ქართული ენის ხმოვნები.
მასწავლებელი კიდევ ერთხელ წარმოთქვამს შეთავაზებულ სიტყვებს და შის ბგერა ბგერა. ამასთან გაგრძელებით წარმოთქვამს თითოეულ ხმოვანს, რომლებსაც პოსტერზე მსხვილი მწვანე ბურთულა შეესაბამება:
- მთა — მ-თ-ა — მ-თ-აააა…
- ხე — ხ-ე — ხ-ეეეე…
- ია — ი-ა — იიიი-აააა…
- ლომი — ლ-ო-მ-ი — ლ-ოოოო-მ-იიიი…
- კუ — კ-უ — კ-უუუუ…
რასაკვირველია, ამ მომენტში კარგი იქნება, თუკი მასწავლებელი ღია შეკითხვით მიმართავს მოსწავლეებს თითოეული სიტყვის ბგერა-ბგერა წარმოთქმის შემდეგ, ხმოვნის იდენტიფიცირებამდე:
— როგორ ფიქრობთ, რომელი ბგერა იქნება ამ სიტყვაში ხმოვანი?
ეს შეკითხვა ბავშვებს დაკვირვებისკენ და აღმოჩენის გაკეთებისკენ უბიძგებს. ხოლო ბოლოს, ხუთივე ხმოვნის იდენტიფიცირების შემდეგ კიდევ ერთი შეკითხვის დასმა შეგვიძლია:
— ხომ არ გახსენდებათ ქართულ ენაში კიდევ რომელიმე ხმოვანი? აბა, დაუკვირდით ხოლმე სიტყვებს…
აქვე შეიძლება შევთანხმდეთ თითოეული ხმოვნის სიმბოლოთი, ღია რგოლებით გამოსახვაზეც, საიდანაც თითქოს ჰაერის ნაკადი გამოდის და ვაჩვენოთ
- ა იქნება მარცხნივ და ოდნავ ზემოთ მიმართული ღია რგოლი;
- ე იქნება მარცხნივ მიმართული ღია რგოლი;
- ი იქნება დაბლა მიმართული ღია რგოლი;
- ო იქნება დაბლა მიმართული ორთავიანი ღია რგოლი;
- უ იქნება მარცნივ მიმართული ორთავიანი ღია რგოლი.
ეს სიმბოლოები, რომლებიც ფაქტობრივად შესაბამისი ქართული ასოების გამოსახულებებია, შეგვიძლია გამოვასახინოთ მარჯვენა ხელის ცერითა და საჩვენებელი თითებით. ა-ს ე-სა და ი-ს მარტივად დააფიქსირებენ ბავშვები. ო-სთვის მარცხენა ხელი მიხმარებაც დასჭირდებათ. ხოლო უ-ს ჩვენება კი ნამდვილად გაუჭირდებათ, ისევე, როგორც მისი დაწერის დროსაც იწვალებენ თავის დროზე.
მეცამეტე ფოტო კიდევ ერთ საინტერესო დაკვირვებას გვთავაზობს: მოსწავლეებმა უნდა აღმოაჩინონ, რომ სიტყვაში იმდენი მარცვალია, რამდენი ბგერაცაა. ვფიქრობთ, წარმოდგენილი სიტყვები და სიმბოლოები და მათზე ყურადღების გამახვილება ამის საშუალებას იძლევა.
XIV და XV ფოტოები
მეთოთხმეტე და მეთხუთმეტე ფოტოებიც უკვე კარგად ნაცნობია ბავშვებისთვის. ბარათების გადანაწილებით ბგერების შესატყვისი ასოების საჭირო ადგილსაც დაიმახსოვრებენ არაცნობიერად ქართული ანბანის ოთხხაზიან ბადეში. ამასთან, ამ შემთხვევაში სიტყვის საწყისი ასოს შესაბამისი ბარათი ,,თავის ადგილზეა” მოთავსებული ამ ბადეში.
XVI, XVII და XVIII ფოტოები
ქვემოთ შემოთავაზებული სამი ფოტო კვლავ წერის საწყის უნარების ავითარებს, ერთი მხრივ, მეორე მხრივ კი, კიდევ ერთხელ განამტკიცებს სიტყვებში ბგერების ამოთვლის ახალშეძენილ უნარს. ადვილად ვხვდებით, რომ ამ შემთხვევაში უკვე განსხვავებული, რკალის გამოსახულება უნდა მოხაზონ ბავშვებმა.
მეთვრამეტე ფოტოზე ბგერების გაფერადება მოითხოვება, ოღონდ უკვე ხმოვანიც უნდა გამოჰყოს სხვა ბგერებისგან და იგი მწვანედ უნდა გააფერადოს. ამასთან, ამ რესურსის დამზადება-გადატანა ბუკშიც კარგი იქნება, სადაც უკვე ფერებს ჩაასხამენ ბავშვები.
XIX და XX ფოტოები
მეცხრამეტე და მეოცე ფოტოებზე ასახულ აქტივობებსაც შეჩვეული უნდა იყვნენ ჩვენი პირველკლასელები, როდესაც ნახატ-წარწერიან ბარათებს აკავშირებენ შესაბამის წარწერებთან. გარდა წინა ბგერების ათვისებაზე ორიენტირებულ წერილებში ჩვენ მიერ აღწერილი ასეთი დავალებებისა, მასწავლებელი მთლიანი სიტყვების ამოკითხვის უნარის გამომუშავების მიზნით სხვადასხვა მრავალფეროვან ვარჯიშებსაც ვთავაზობთ ხოლმე მოსწავლეებს. კვლავ გავიმეოროთ, რომ ამ დავალების შესრულება იმას არ ნიშნავს, რომ პირველკლასელები უკვე აქ წარმოდგენილ ყველა სიტყვას იცნობენ, წაიკითხავენ მომდევნო დღეებშიც.
როგორც ვხედავთ, ისევ ე. წ. ნახატ-წარწერიანი ბარათებია გამოყენებული, ამოცანის გაადვილების მიზნით — ესეც დიდი მიღწევა იქნება ამ დროისთვის. შემდეგ კი, განსაკუთრებით საანბანო პერიოდში, ბავშვები მხოლოდ ნახატისა და შესაბამისი წარწერის დაკავშირებასაც მოახერხებენ.
XXI, XXII და XXIII ფოტოები
ოცდამეერთე ფოტოს მიხედვით წარმოდგენილი დავალება ასევე ნაცნობია ჩვენი პირველკლასელებისთვის — საწყისი ბგერის მიხედვით სურათების გადაჯგუფება სვეტებში. როგორც წინა წერილში აღვნიშნეთ, შეგვიძლია ისეთი ნახატებიც შევთავაზოთ ბავშვებს, რომლებიც ამ ეტაპზე არ გააქტიურებულა. მაგალითად, თასმა, იასამანი, კვერცხი, ლამბაქი, მაიმუნი…
ოცდამეორე ფოტოზე მოცემული დავალების მსგავსი არ გვქონია წამროდგენილი წინა წერილებში, თუმცა მარცვლების რაოდენობის მიხედვით ნახატების ასე დალაგებაც არ იქნებოდა ცუდი.
ოცდამესამე ფოტოზე ნაჩვენებია დავალება, რომლის შესასრულებლადაც მოსწავლეებმა სურათებს უნდა შეუსაბამონ წარწერები. ამის გამოცდილებაც აქვთ უკვე ჩვენს პირველკლასელებს, რაც წინა წერილებში უკვე აღწერილია.
ბოლოს, ტრადიციული ამ სასწავლო მონაკვეთის გამამთლიანებელი დავალება: ბავშვები მცირე ჯგუფებში მუშაობენ, რათა დაამზადონ საწყისი ილუსტრაციის მსგავსი აპლიკაცია ,,ბავშვები მაღაზიაში” შეთავაზებული რესურსების (ფერადი ფურცლები, გამოჭრილი ფიგურები, წარწერებიანი ბარათები, რეალური საგნები, ფერადი ფანქრები…) გამოყენებით, ცხადია, ამ დავალებას სათანადო მომზადება დასჭირდება, რათა მოსწავლეებს ჰქონდეთ სათანადო რაოდენობის ფიგურები, ნახატები… აუცილებელია, ნამუშევრების ჯგუფურ წარდგენებსაც სათანადო დრო და უკუკავშირი გამოუძებნოს მასწავლებელმა. მთლად უკეთესი, თუ მსგავს დავალებას პირველკლასელები თავიანთ ბუკებშიც შეასრულებენ — ეს შესაძლოა კლასში მუშაობისა და წარდგენების შემდეგ შინ შესასრულებლადაც მიეცეთ.