შაბათი, თებერვალი 22, 2025
22 თებერვალი, შაბათი, 2025

წერილების მაგია ანუ  როცა ლიტერატურა ცოცხლდება

სწავლა მხოლოდ წიგნების კითხვით და დავალებების შესრულებით არ შემოიფარგლება –  სასწავლო პროცესი უნდა იყოს ცოცხალი, საინტერესო და შემოქმედებითი. მინდა გაგიზიაროთ მეორე კლასში განხორციელებული, ინოვაციური პროექტი სახელწოდებით – “მივწეროთ წერილი”, რომელმაც სასწავლო პროცესს ახალი სიცოცხლე შესძინა.

პროექტის მთავარი მიზანი იყო მოსწავლეებისთვის წერილის, როგორც კომუნიკაციის ფორმის გაცნობა და შესწავლა. ამავდროულად, აქტივობა მიმართული იყო მოსწავლეთა შემოქმედებითი აზროვნების განვითარებისკენ და ლიტერატურული ნაწარმოებების სიღრმისეული გააზრებისკენ. განსაკუთრებული ყურადღება დაეთმო ემოციური ინტელექტის გაღრმავებას, რაც წერილების წერის პროცესში ბუნებრივად ხორციელდებოდა.

ნაწარმოების, წითელი ნეკერჩხლის ფოთლის შესწავლის შემდეგ მოსწავლეებმა  დაიწყეს ნეკერჩხლის წითელ ფოთოლთან  “დიალოგი” წერილების მეშვეობით. თითოეული წერილი იყო უნიკალური და პირადული. ზოგი მოსწავლე თავის პერსონაჟს გულწრფელ სიტყვებს სწერდა ნუგეშისა და მხარდაჭერის შესახებ, ზოგი პრაქტიკულ რჩევებს აძლევდა სხვადასხვა სიტუაციისთვის. განსაკუთრებით საინტერესო იყო, როცა ბავშვები თავიანთ პირად შთაბეჭდილებებს უზიარებდნენ პერსონაჟებს და ახალ თავგადასავლებსაც კი სთავაზობდნენ მათ.

პროექტის განსაკუთრებით მიმზიდველი ასპექტი იყო ილუსტრაციების შექმნა. მოსწავლეებმა თავიანთი წერილები გაამდიდრეს ნახატებით, სადაც გამოსახეს საყვარელი სცენები ნაწარმოებებიდან და წარმოსახვითი შეხვედრები მათთან. ეს ვიზუალური ელემენტი კიდევ უფრო აღრმავებდა კავშირს ლიტერატურულ სამყაროსთან და აძლიერებდა ემოციურ ბმას პერსონაჟებთან.

პროექტის დასრულებისას გამართულმა პრეზენტაციებმა ნათლად აჩვენა, რამდენად ღრმად ჩაერთნენ მოსწავლეები ამ პროცესში. ისინი თავდაჯერებულად წარადგენდნენ საკუთარ ნამუშევრებს, ყურადღებით ისმენდნენ სხვების ნაშრომებს და აქტიურად მონაწილეობდნენ განხილვებში. ერთ-ერთი მოსწავლის სიტყვები განსაკუთრებით კარგად ასახავს პროექტის არსს: “მინდოდა, რომ ჩემი საყვარელი პერსონაჟი ყოფილიყო ჩემი მეგობარი, ამიტომ ისეთი წერილი დავწერე, თითქოს მას ვეპატიჟებოდი ჩემთან სათამაშოდ!”

პროექტმა მრავალმხრივი სარგებელი მოიტანა საგანმანათლებლო თვალსაზრისით. მოსწავლეებმა გააღრმავეს ლიტერატურული ანალიზის უნარები,  ემპათია და ემოციური ინტელექტი. წერითი და ვიზუალური კომუნიკაციის უნარების გაძლიერებასთან ერთად, შეიქმნა განსაკუთრებულად პოზიტიური დამოკიდებულება კითხვის მიმართ.

პროექტი – “წერილების მაგია” წარმოადგენს ნათელ მაგალითს იმისა, თუ როგორ შეიძლება სწავლის პროცესის გარდაქმნა შემოქმედებით და სახალისო გამოცდილებად. პროექტმა აჩვენა, რომ ბავშვების წარმოსახვის უნარი შეუზღუდავია, როცა მათ სწორი მიმართულება და თავისუფლება ეძლევათ. ეს ინიციატივა არა მხოლოდ საინტერესო საკლასო აქტივობად იქცა, არამედ გახდა მნიშვნელოვანი ნაბიჯი მოსწავლეების ლიტერატურულ სამყაროში ღრმად ჩართვისა და მათი წარმოსახვის გაფართოების გზაზე.

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“