ოთხშაბათი, აპრილი 2, 2025
2 აპრილი, ოთხშაბათი, 2025

ჟურნალ “მასწავლებლის” 2024 წლის მეხუთე ნომერი გამოიცა!

როდესაც მოსწავლეებს ღირებულებებზე ვესაუბრებით, თავისუფლებაზე საუბრისას ვუხსნით, რა არის თავისუფლება, სად იწყება და მთავრდება მისი საზღვრები და  ყოველდღიურობაში, როგორ და რაში შეიძლება დაინახო ან გამოხატო თავისუფლება.

ღირსებაზე საუბრისას, ადამიანური ღირსების მაგალითები მოგვყავს, მისი მნიშვნელობის შესახებ ვესაუბრებით და ვცდილობთ, ვასწავლოთ მისი   დაცვა და  ყოველდღიურ ურთიერთობებში მისი აუცილებლობა დავანახოთ.

ჩვენ ვცდილობთ, დავაფიქროთ ისინი,  თუ რას ნიშნავს თავისუფლება, როგორ ვლინდება ურთიერთპატივისცემა ჩვენს ყოველდღიურობაში.

მასწავლებლები ვეხმარებით  მოსწავლეებს,  ღირებულებებზე კრიტიკულად იფიქრონ,  შეაფასონ და დაფიქრდნენ  განსხვავებულ ხედვებზე. ვეხმარებით მათ  იმის გააზრებაში, რომ როგორც საკუთარი მოსაზრებების დაცვაა მნიშვნელოვანი, ამავდროულად, სხვების შეხედულებების პატივისცემით მიღება და გათვალისწინებაც მნიშვნელოვანია.

საგაკვეთილო პროცესშიც და არაფორმალური განათლების დროსაც, ვახალისებთ მათ დასვან ღია კითხვები,  გააანალიზონ და აგვიხსნან, რატომ ფიქრობენ ასე.  ვაფიქრებთ და ვუბიძგებთ ძიებისკენ − კიდევ რა ალტერნატიული მიდგომები შეიძლება  არსებობდეს აღნიშნული საკითხისადმი? კითხვები აჩენს სააზროვნო სივრცეს მოსწავლეებისთვის, დაფიქრდნენ არა მხოლოდ პასუხზე, არამედ ლოგიკაზე, რომელიც პასუხს განაპირობებს.

დისკუსიები და დებატები ეფექტური გზაა კრიტიკული აზროვნების განვითარებისათვის.

ხშირად, მოსწავლეები მოკლედ და მშრალად გვპასუხობენ.  ამიტომ მნიშვნელოვანია, დავსვათ  დამატებითი კითხვები, რომლებიც მათ იდეების, საკითხის თუ პრობლემის უფრო ღრმა გააზრებას „აიძულებს“.

მოსწავლეებში კრიტიკული აზროვნების უნარის განვითარებისთვის აუცილებელია ისეთი გარემოს შექმნა, სადაც სხვადასხვა აზრის და შეხედულების გამოხატვა თავისუფლად და უსაფრთხოდაა შესაძლებელი, სადაც ურთიერთპატივისცემა წახალისებული და მხარდაჭერილია.

შესაძლოა,  მკითხველმა იფიქროს, რატომ მეორდება  რედაქტორი  და კიდევ ერთხელ რატომ გვესაუბრება  ჩვენთვის ასე კარგად ნაცნობ საკითხზე, ეს ხომ ისედაც ვიცით.

ამ ყველაფრის შეხსენება  კი იმიტომ გადავწყვიტე, რომ მთავარ სათქმელამდე მისასვლელი მჭირდებოდა.

ხშირად, მოსწავლეებისთვის მასწავლებელი  მისაბაძი მაგალითია, ამიტომაა მნიშვნელოვანი, ჩვენ  თავადაც, ჩვენი საქციელით დავანახოთ მათ  ამ ღირებულებების მნიშვნელობა. თუ მასწავლებელი ურთიერთპატივისცემას, ღირსებასა და დამოუკიდებლობას საკუთარ ქცევაში გამოხატავს, მოსწავლეებიც უფრო ადვილად შეითვისებენ ამ ღირებულებებს.

ამის დეფიციტი რომ არ შემემჩნია,  ამაოდ  არ გავირჯებოდი.

მთავარი რედაქტორი – ნატო ინგოროყვა

რედაქტორები: მანანა ბოჭორიშვილი, ნანა მაჭავარიანი, ირმა ტაველიძე, ქეთევან  ნიკოლეშვილი

დიზაინერი– ბესიკ დანელია

მხატვარ-ილუსტრატორი – მამუკა ტყეშელაშვილი

ნომრის ავტორები: 

მანანა ბოჭრიშვილი, თინათინ ზარდიაშვილი, ნესტან მიქაძე, ლიზი ლაშქარავა, დალი ნემსაძე,   მაია ფირჩხაძე,  ნინო ლომიძე, ქეთევან ოსიაშვილი, ირენა მახარაძე, მაია მენაბდე, თემურ სუყაშვილი,  ქრისტინე სურგულაძე,  ინა იმედაშვილი, ლელა კოტორაშვილი, შორენა ტყეშელაშვილი, დათია ბადალაშვილი,  დიანა ანფიმიადი, ირმა ტაველიძე.

ნომრის წაკითხვა და ჩამოწერა შესაძლებელია ბმულიდან:

ჟურნალი ”მასწავლებელი” #5

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“