ორშაბათი, აპრილი 29, 2024
29 აპრილი, ორშაბათი, 2024

ჟურნალ “სკოლის მართვის” ახალი ნომერი გამოიცა

ჩვენი ჟურნალის ერთ-ერთ საპასუხისმგებლო და ძალიან საინტერესო ტრადიციას – დღეისთვის არსებული ყველაზე აქტუალური და ყველაზე პროგრესული იდეებისა და საჭიროებების პასუხად მაგალითები ჩვენივე წარსულიდანაც მოვიყვანოთ – ამ ნომრიდან „განათლების ისტორიის“ ახალ რუბრიკაშიც შეხვდებით. შესაბამისად, ამ ნომერშიც გაეცნობით საინტერესო მასალას, როგორ იწყებდა ჩამოყალიბებას ქართული სკოლა და რა პრიორიტეტებს უსახავდნენ ქართულ სასკოლო განათლებას წინა და წინის წინა საუკუნეში. კიდევ ერთხელ დავინახავთ, რომ დღეისთვის პრიორიტეტული საკითხები – თანასწორობაზე ორიენტირებული განათლება, საზოგადოების პროგრესი განათლების გზით, საბუნებისმეტყველო საგნების ინტერდისციპლინური სწავლება და მასში ქვეყნის ეკონომიკური განვითარების პერსპექტივების მოაზრება – მაშინაც პრიორიტეტულ ორიენტირებს წარმოადგენდა.

ამ ნომერში გაეცნობით მასალას მართვის პროცესში ძალიან ხშირად დაშვებული შეცდომის – მიკრომენეჯმენტზე ორიენტირების – შესახებ, რომელიც ხშირად გვიშლის ხელს ნდობასა და განვითარებისკენ მიმართული გარემოს ფორმირებაში.

სკოლის დირექტორის უმნიშვნელოვანეს როლს ამჯერად STEAM განათლების ჭრილში განვიხილავთ და გაგიზიარებთ მოსაზრებებს როგორც საერთაშორისო, ასევე, ადგილობრივი გამოცდილებებიდან გამომდინარე.

პროგრესული სკოლის გარეშე არ არსებობს პროგრესული საზოგადოება და პროგრესული ქვეყანა. პროგრესი კი ტექნოლოგიური განვითარების გარეშე წარმოუდგენელია. ამ კუთხით დღეს ყველაზე მიმზიდველ და, ამავე დროს, ყველაფრის მიუხედავად, მაინც ყველაზე ბუნდოვან გზას ხელოვნური ინტელექტი და განათლების სფეროში მისი ინტეგრირება წარმოადგენს. ჩვენ ვიცით, რომ ეს გარდაუვალი გზაა – აუცილებლად მოგვიწევს მისი გავლა, თუ მომავლისკენ ვიყურებით. მთავარია, ეს გზა სწორად და მაქსიმალურად მეტ სარგებელზე მიმართული სტრატეგიით გავიაროთ.

სწორედ ამიტომ გადავწყვიტეთ, დავიწყოთ აქტიური საუბარი (და საინტერესო ნაბიჯების გადადგმაც) ჩვენს სკოლებთან ხელოვნური ინტელექტის შესახებ. მოცემულ ნომერში გაეცნობით, როგორ ხედავს დღეს საერთაშორისო საგანმანათლებლო საზოგადოება ხელოვნურ ინტელექტს და, ასევე, წარმოგიდგენთ ევროპულ გზამკვლევს მასწავლებლებისა და სკოლის ლიდერებისთვის, განათლებაში ხელოვნური ინტელექტის დანერგვის შესახებ.

ჩვენ გვჯერა, რომ რაც უფრო ადრე დავიწყებთ ამ კუთხით მუშაობას, უფრო უკეთ შევძლებთ, ავირიდოთ ის რისკი და შიში, რასაც ხელოვნური ინტელექტის გაურკვეველი როლის მიღმა ვხედავთ – სად იქნება ადამიანი უახლოეს მომავალში და როგორ იქნება დაცული მისი უფლებები…

რედაქტორი : ნათია ნაცვლიშვილი

ნომრის ავტორები:

გიორგი ჯავახიშვილი, ლელა მახოხაშვილი, მარიამ ჯამბაკურ-ორბელიანი, ბერიკა შუკაკიძე,  დენის წურწუმია, თეონა სილაგაძე, გურამ სულაქველიძე, მაია არავიაშვილი, ნათია ნაცვლიშვილი.

დიზაინერი– ბესიკ დანელია

ტექსტების კორექტორი– მაია წიკლაური

ჟურნალის წაკითხვა  და ჩამოტვირთვა შესაძლებელია ბმულიდან: 

ჟურნალი “სკოლის მართვა” #3

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი