ორშაბათი, ივლისი 22, 2024
22 ივლისი, ორშაბათი, 2024

ისინი, ვინც თამაშის წესებს ცვლიან(|| ნაწილი)

ამ სტატიაში წარმოგიდგენთ ინტერვიუს იმ ცხრა ვიზიონერთან, რომლებიც თანამედროვე სამყაროში მსოფლიო განათლების რევოლუციონერებად გვევლინებინ. ისინი სხვადასხვა სფეროში მოღვაწეობენ, ზოგი მათგანი სწავლების ციფრულ მომავალს ქმნის, ზოგი კი _ შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე ბავშვებისათვის სკოლაში სიარულის ხელმისაწვდომობას ისახავს მიზნად, თუმცა საბოლოო ჯამში ყველა მათგანი ერთ მიზანს ემსახურება: მსოფლიოს ყველა ბავშვს მიეცეს საშუალება 21-ე საუკუნის განათლება მიიღოს.
რობინ რიჩარდსონი
შეისწავლის თანასწორობასა და განსხვავებულობას განათლების სფეროში;
დიდი ბრიტანეთი.
_ ყველა ბავშვს, რომელიც კი საკლასო ოთახის ზღრუბლს გადააბიჯებს, ერთნაირად უნდა ექცეოდნენ. მაგრამ სამყაროში, სადაც რელიგიური დაპირისპირებები ანაწევრებენ საზოგადოების ქსოვილს, ჯერ კიდევ ბევრი რამაა შესაცვლელი, _ ამბობს რობინ რიჩარდსონი, გლობალური განათლების წამყვანი ბრიტანელი თეორეტიკოსი.

რელიგიური შეუწყნარებლობა, რიჩარდსონის აზრით, არასოდეს ყოფილა ისეთი მწვავე პრობლემა, როგორიც ახლაა. განსაკუთრებით დიდ საფრთხედ იგი ისლამოფობიას მიიჩნევს. რიჩარდსონი თავის კოლეგებთან ერთად  განათლების სფეროში გამეფებული სტერეოტიპების აღმოფხვრაზე მუშაობს, 1997 წელს იგი  ,,რანიმიდ ტრასტთან” (ბრიტანეთის წამყვანი ანალიტიკური ცენტრი, რომელიც თანასწორობისათვის იბრძვის _ მთარგ. შენ.) თანამშრომლობდა, რის შედეგადაც გამოაქვეყნა კვლევა ანტიმაჰმადიანური სტერეოტიპების შესახებ, რომლებიც მნიშვნელოვნად გაიზარდა და მრავალ საერთაშორისო მოვლენას დაედო საფუძვლად 2001 წლის 11 სექტემბერს ამერიკის შეერთებულ შტატებში მომხდარი ცნობილი ტერაქტის შემდეგ. 

,,ჩვენ ვერ ვიწინასწარმეტყველეთ, რაც მოხდა, თუმცა ამის წინასწარ განჭვრეტა შეუძლებელიც იყო. ყველაფერი ეს: 11 სექტემბრის ტერაქტი, ლონდონის დაბომბვა 7 ივლისს, ერაყისა და ავღანეთის ინტერვენცია _ ადამიანური წარმოსახვის მიღმიერი მოვლენებია.”

_ საყოველთაოდ გავრცელებული მოსაზრება გვკარნახობს, რომ ანტიმაჰმადიანური სტერეოტიპების დასამარცხებლად საუკეთესო გზაა კარგად შევისწავლოთ ისლამი და ეს ყველაფერს თავის ადგილს მიუჩენს, _ ამბობს რიჩარდსონი, _ საყოველთაო შეხედულებებს, როგორც წესი, ბევრი მომხრე ჰყავს, მაგრამ ხშირად ისინი მცდარია, თუ ჩვენ გვსურს შევისწავლოთ ისლამოფობიის მიზეზები, უნდა შევისწავლოთ ისლამოფობიის მიზეზები და არა _ ისლამი. ისლამოფობიის კვლევა გარკვეულწილად ისლამის შესწავლასაც გულისხმობს, მაგრამ მხოლოდ ამით არ შემოიფარგლება და არც მის მთავარ პრიორიტეტად მოიაზრება.

რიჩარდსონის მოსაზრებით, ამ პრობლემის გადაჭრის გზა არის უზრუნველყოფა იმისა, რომ ,,სხვადასხვა კონფესიის წარმომადგენელი ბავშვები იღებდნენ როგორც ემპირიულ, ასევე ინტელექტუალურსა და კოგნიტურ განათლებას და რაც მთავარია, იღებდნენ ერთად.” 
 როია მაჰბუბი
კომპიუტერული სისტემის პროგრამული უზრუნველყოფის კომპანია ,,ავღანეთის ციტადელის” დამაარსებელი, ავღანეთი.
 
როია მაჰბუბი და მისი საინფორმაციო ტექნოლოგიების კონსულტანტების გუნდი, რომელიც უმთავრესად ქალებისაგან შედგება, ანგრევენ ავღანეთის განათლებაში არსებულ გენდერულ ბარიერებს, ისინი ქმნიან ახალ სასწავლო ტექნოლოგიებს, რომლებიც მალე უნდა იქცეს წამყვან მიმართულებად არა მხოლოდ ავღანეთის, არამედ მასზე უფრო განვითარებული ერებისთვისაც.

,,განათლების ჩვენეული ხედვა გულისხმობს უშუალო კავშირს საგანმანათლებლო ინსტიტუტებსა და ციფრულ მედიასა და პროფესიულ სერვისებს: ბლოგებს, სოციალური მედიას, კინოფილმების შექმნასა და კომპიუტერული სისტემის პროგრამული უზრუნველყოფის განვითარებას შორის”, _ ამბობს ის.

მაჰბუბისათვის ყველაზე დიდი მოტივატორია ის, რომ საკუთარი გამოცდილებით იცის ,,სოციალური მედიისა და საინფორმაციო ტექნოლოგიების უზარმაზარი შესაძლებლობების” შესახებ: 

_ ვფიქრობდი, რომ ამით ავღანელ ქალებს დავეხმარებოდი გაძლიერებულიყვნენ და საკუთარი ცხოვრება შეეცვალათ, _ ამბობს იგი.

_ ავღანეთში განათლება უფასო და ყველასათვის ხელმისაწვდომია, მაგრამ მისი მიღების შესაძლებლობა ჯერაც საზოგადოებრივსა და ოჯახურ ტრადიციებზეა დამოკიდებული, იმაზე, დართავენ თუ არა ოჯახები თავიანთ ქალიშვილებს სწავლის გაგრძელების ნებას, _ აგრძელებს როია.

_ ტრადიციული საზოგადოებისა და კულტურის მხარდამჭერები ფიქრობენ, რომ ქალებისათვის განათლების მიცემა არცთუ კარგი აზრია.

მაჰბუბი მთელს ავღანეთში ორმოცი ინტერნეტით აღჭურვილი საკლასო ოთახის მოწყობას გეგმავს, სადაც ათასობით მდედრობითი სქესის მოსწავლეს საშუალება ექნება მიიღოს განათლება და ერთმანეთთან ურთიერთობა დაამყაროს. ინტერნეტქსელის ხელმისაწვდომობას უზრუნველყოფს მაჰბუბის ინტერნეტარხი ,,ქალების კუთხე”, მრავალენოვანი ბლოგი, ვიდეოსაიტი და ,,ეგზამერი” _ ვებსაიტი ინტერაქტიური სწავლებისათვის.

,,მოსწავლე გოგონებს შესაძლებლობა მიეცემათ პროფესიონალებად ჩამოყალიბდნენ და მიიღონ შემოსავალი, რომლითაც ოჯახს მატერიალურად დაეხმარებიან, თანაც ეს ისე, რომ ადგილობრივ ტრადიციებსაც გაუწიონ ანგარიში. ამგვარად ისინი შეცვლიან კულტურას და ავღანეთის ეკონომიკის გაუმჯობესებაში თავიანთ წვლილს შეიტანენ.”

იმას, რომ ტექნოლოგიების განვითარება დემოკრატიულ პროცესებსა და ერების დაახლოებას უწყობს ხელს, ისიც ადასტურებს, რომ მაჰბუბის იდეებმა და ოცნებებმა შეიძლება მისი ქვეყნის საზღვრებს გარეთაც გააუმჯობესოს ადამიანების ცხოვრება:

,,ყველაზე მნიშვნელოვანი ისაა, რომ მოსწავლეებისათვის ინტერნეტი ხდება ხელმისაწვდომი, ასე რომ მათ ეძლევათ საშუალება მთელი მსოფლიოს ახალგაზრდობის დახმარებით შეასხან ხორცი საკუთარ იდეებს.”

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“