პარასკევი, აპრილი 19, 2024
19 აპრილი, პარასკევი, 2024

სახალისო დავალებები

ახალი გაკვეთილის ახსნის დროს ხშირად ვგეგმავთ სხვადასხვა აქტივობებს, რათა ის მრავალფეროვანი გამოგვივიდეს.  აქტივობების მსგავსად მნიშვნელოვანია მოსწავლეებს მივცეთ საინტერესო და სახალისო დავალებები, რომლის შესრულებაც არ დაეზარებათ. მასწავლებლები ხშირად გამოვთქვამთ უკმაყოფილებას, რომ მოსწავლეს დავალება არ აქვს შესრულებული ხარისხიანად.  ხან ავიწყდებათ ან უბრალოდ არ ასრულებენ. ეს პრობლემა  მეც მაწუხებდა, ამიტომ გადავწყვიტე მოსწავლეებისთვის პერიოდულად შემექმნა იმისგან  განსხვავებული დავალებები, ვიდრე ვაძლევდი. ეს დავალებები მორგებული იყო მთლიანად საგაკვეთილო თემაზე. რომელიც იყო მარტივი, სახალისო და ემსახურებოდა ცოდნის განმტკიცებას.

სტატიაში შემოგთავაზებთ ქართულ ენასა და ლიტერატურაში შესწავლილ იაკობ გოგებაშვილის  ტექსტის მიხედვით: ,,მუხა და ლერწამი“ ჩემ მიერ  შედგენილ დავალებებს.

 

მოსწავლეებს სახელმძღვანელოში მოცემულ ილუსტრაციაზე გავუმახვილე ყურადღება.  გონებრივი იერიშის გამოყენებით, მოვისმინე მათი მოსაზრება, რას ფიქრობდნენ ილუსტრაციისა და ტექსტის კავშირზე, რა შეიძლება ყოფილიყო ტექსტის შინაარსი? ვარაუდების გამოთქმის შემდეგ ტექსტი დავყავი მონაკვეთებად და თითოეული მოკვეთის წაკითხვის შემდეგ ვსამდი დამაზუსტებელ შეკითხვებს, ახალი ცოდნის განმტკიცების მიზნით. ტექსტში მოცემული უცხო სიტყვები ჩამოვწერე დაფაზე და მივუწერე განმარტებები. ტექსტის წაკითხვისა და დამუშავების პროცესში დავახასიათეთ პერსონაჟები ვენის დიაგრამის გამოყენებით.

 

 

ტექსტის დამუშავების შემდეგ მოსწავლეებს დავალების სახით მივეცი შემდეგი:

  • პირველ დავალებაში უნდა ეპოვათ პერსონაჟის დამახასიათებელი თვისებები. მოცემული იყო გაფანტული ასოები, სადაც უნდა ეპოვათ სიტყვა, რომელიც გამოხატავდა პერსონაჟის თვისებას.

  • მეორე დავალებაში ტექსტიდან ძირითადი და საკვანძო სიტყვები იყო მოცემული. ასოები იყო არეულად, მოსწავლეს კი უნდა დაელაგებინა ის და შეედგინა სიტყვა.

  • მესამე დავალებაში მოსწავლეს ფოტოზე გამოსახული საზოგადო მოღვაწე და მათ შორის, ტექსტის ავტორი იაკობ გოგებაშვილი, უნდა ეპოვა არეულ მარცვლებს შორის და დაეკავშირებინა გამოსახულებასთან. ამ დავალების მიზანი ცოდნის განმტკიცებაა.

ვფიქრობ ჩემი მოსწავლეებისთვის აღნიშნული დავალებების შესრულება სახალისოა, რომელიც ემსახურება მიღებული ცოდნის განმტკიცებასა და თამაშით სწავლებას.

 

 

 

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი