ხუთშაბათი, აპრილი 25, 2024
25 აპრილი, ხუთშაბათი, 2024

დისტანციური სწავლების გამოწვევები. მასწავლებელი დედებისთვის

 

ბუფალოს უნივერსიტეტის ახალი კვლევის მიხედვით, დისტანციურ სწავლებაზე გადასვლამ მეორადი ვალდებულებების არათანაბარ განაწილებასთან ერთად უზარმაზარი სტრესის ქვეშ მოაქცია მასწავლებლები, რომლებიც პარალელურად დედებიც არიან.

კვლევის საგანი იყო გამოცდილებები და გამოწვევები, რომლებიც დადგა მასწავლებელი დედების წინაშე, რომლებიც საკლასო ოთახში მასწავლებლის, სახლში კი – მშობლის როლში არიან და, როგორც წესი, ოჯახში მეტი საქმის კეთება უწევთ, ვიდრე მათ პარტნიორებს.

ამ ვალდებულებებს კიდევ უფრო ამძიმებს: ტექნოლოგიები, რომლებიც აბუნდოვანებს ზღვარს სამუშაოსა და სახლს შორის; არაადეკვატური პოლიტიკა ორსულობა-მშობიარობისა და ბავშვის გაჩენის შვებულებასთან დაკავშირებით; და მასწავლებლის დაბალი ხელფასი, ამბობს ფილოსოფიის დოქტორი და  კვლევის თანაავტორი ჯული გორლევსკი,

„მასწავლებლის კარიერასა და დედობას შორის წონასწორობის დაცვა, როგორც ჩანს, უფრო რთულდება, – ამბობს გორლევსკი. – ორივე როლი გულისხმობს თავდავიწყებულ ზრუნვას, რამაც შესაძლოა ფიზიკური და ემოციური გამოფიტვა გამოიწვიოს“.

„ამ სამუშაოს შედეგები განსაკუთრებით რელევანტურია დღეს, როდესაც დედისა და მასწავლებლის როლები კიდევ უფრო მნიშვნელოვანი გახადა პანდემიის შედეგად ონლაინსწავლებაზე გადასვლამ. მასწავლებელი-დედების გამოცდილების უკეთ გაგებასთან ერთად, ამ კვლევას შეუძლია გვიჩვენოს პოლიტიკა და პრაქტიკა საგანმანათლებლო სამუშაო ძალის არსებითი სეგმენტის უფრო მეტად მხარდასაჭერად”.

ეს კვლევა ოქტომბრის ბოლოს საგანმანათლებლო კვლევებში გამოქვეყნდა.

გადაღლილობა მზარდი მოლოდინის მიზეზით

მკვლევრებმა გამოჰკითხეს 12 მასწავლებელი-დედა ქვეყნის მასშტაბით, რომლებიც დაწყებით, საბაზო და საშუალო სკოლებში მუშაობენ. ინტერვიუების დროს ამოტივტივდა რამდენიმე საკითხი, რომლებიც ეხებოდა სამუშაო-ცხოვრების ბალანსს, პრობლემურ კულტურულ ნორმებსა და ფინანსურ სირთულეებს.

მონაწილეებმა აღნიშნეს ორივე როლის სარგებელი – როგორ მისცა დედად ყოფნამ მათ საშუალება, უკეთესი დამოკიდებულება ჰქონოდათ მათი მოსწავლეების მშობლებთან, და როგორ დაეხმარა მათ მასწავლებლად მუშაობა, უკეთ გაეცნობიერებინათ საკუთარი შვილების განვითარება. მაგრამ ისინი ასევე განიცდიდნენ მუდმივ გადაღლილობას მუდმივი ზრუნვისაგან, – ამბობს გორლევსკი.

ტექნოლოგიამ და დისტანციურ სწავლებაზე გადასვლამ გაზარდა მოლოდინი მასწავლებლებისადმი, რომლებმაც უნდა შეინარჩუნონ კონტაქტი მოსწავლეებთან – საათობრივად და მათ მშობლებთან – დღის განმავლობაში. ამ მოთხოვნებს ემატება დამატებითი სამუშაო, რომელსაც მასწავლებლები სასკოლო საათების შემდეგ შეფასებისას და გაკვეთილების დაგეგმვისას ასრულებენ.

COVID-19-ის პანდემიის გამო, ბევრი სკოლის დახურვის შემდეგ მშობლები პასუხისმგებელნი გახდნენ მათი შვილების შინსწავლებაზეც. მასწავლებლებს, რომლებსაც შვილები ჰყავთ, ეს ვალდებულება დაეკისრათ, როგორც მშობლებს, რომლებსაც უკეთ ეხერხებათ სწავლება, – ამბობს გორლევსკი.

კვლევისას გამოვლინდა, რომ მასწავლებელ-დედებს უფრო ხშირად უწევთ მეორადი აქტივობების შესრულება (საოჯახო საქმეები, როგორიცაა: საჭმლის მომზადება, დასუფთავება და ბავშვის მოვლა), ვიდრე მათ პარტნიორებს. მაშინაც კი, როცა პარტნიორები თანაბრად ეხმარებიან საოჯახო საქმეებში, დედები გაცილებით მეტ გონებრივ სამუშაოს ასრულებენ, როგორიცაა საქმეების დაგეგმვა და მართვა, – ამბობს ის.

სოციალური მედია მაღალ სტანდარტებს უწესებს ქალებს, რომლებსაც უფრო ხშირად განსჯიან, თუკი ოჯახი არ შეესაბამება ამ გაზრდილ მოლოდინს, – ამბობს გორლევსკი.

შესაძლებლობა კრიზისის დროს

მკვლევრები ადვოკატირებენ რიგ ცვლილებებს პოლიტიკაში, რათა შემცირდეს გამოწვევები, რომლებიც მასწავლებელი-დედების წინაშე დგას, მათ შორისაა გაუმჯობესებული პირობები ორსულობა-მშობიარობისა და ბავშვის გაჩენის შვებულებასთან დაკავშირებით, და მასწავლებლის უკეთესი ხელფასი.

მონაწილეთა უმრავლესობამ აღნიშნა, რომ უწევდათ ავადმყოფობისა და პირადი დღეების გამოყენება, რათა მიეღოთ ანაზღაურება ორსულობა-მშობიარობისა და ბავშვის გაჩენის შვებულების დროდ, რაც მათ ნაკლებ ან, ზოგ შემთხვევაში, არანაირ დროს არ უტოვებდა ბავშვის დაბადების შემდეგ ექიმთან ვიზიტისათვის. დამწყები მასწავლებლები განსაკუთრებით არახელსაყრელ მდგომარეობაში არიან, – ამბობს გორლევსკი, – რადგან მათ ნაკლები დრო აქვთ დასვენებისათვის.

ორსულობა-მშობიარობისა და ბავშვის გაჩენის ანაზღაურებადი შვებულების სიმცირისა და ძუძუთი კვების გამო, ზოგიერთ მასწავლებელ-დედას გაკვეთილებს შორის ან მომდევნო დღის გაკვეთილებისთვის მზადებისას უწევს გამოწველა.

ამას გარდა, ბევრ მასწავლებელ-დედას ასევე აქვს მეორე სამუშაო. ექვსიდან ერთ მასწავლებელს აქვს მეორე სამუშაო და მასწავლებლებში, სხვა პროფესიებთან შედარებით, სამჯერ ხშირია სხვა პროფესიის შეთავსება, – ამბობს გორლევსკი.

ის მოუწოდებს პარტნიორებს, თანაბარი პასუხისმგებლობა აიღონ მეორად სამუშაოზე და ურჩევს მასწავლებელ-დედებს, უარი თქვან ბავშვის მოვლისა და ოჯახზე ზრუნვის პერფექციონისტულ სტანდარტებზე.

„ამ გლობალურ გამოწვევას აქვს პოტენციალი, გამოააშკარავოს დედებისა და მასწავლებლების ზოგიერთი უჩინარი სამუშაო, – ამბობს გორლევსკი. – ადვოკატებს შეუძლიათ, გამოიყენონ ეს შედეგები უკეთესი ნორმებისა და პოლიტიკის შესათავაზებლად მასწავლებლებისა და ყველა მომუშავე დედის მხარდასაჭერად”.

მომდევნო კვლევაში შევადარებთ მასწავლებელი-დედების გამოცდილებას მასწავლებელი-მამებისა და არამშობელი მასწავლებლების გამოცდილებებთან.

წყარო: https://www.sciencedaily.com/releases/2020/11/201109124728.htm

 

 

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი