შაბათი, აპრილი 27, 2024
27 აპრილი, შაბათი, 2024

ციფრული სახელოსნო „მოდი, დავწეროთ’’

გაინტერესებთ, სად არის ციფრული სახელოსნო?

მოდი, ვესტუმროთ ბევრისთვის ნაცნობ და ბევრისთვის უცნობ საგანმანათლებლო პორტალს https://kargiskola.ge/index.php, სადაც თავმოყრილია დაწყებითი (I-VI) კლასების კითხვისა და მათემატიკის მრავალფეროვანი / ინოვაციური საგანმანათლებლო სწავლებისა და სასწავლო მეთოდური ინტერაქციული რესურსები.

„პორტალი შეიქმნა აშშ საერთაშორისო განვითარების სააგენტოს საქართველოს დაწყებითი პროექტის (USAID G-PriEd) ფარგლებში. 2012 წლიდან პროექტმა საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროსთან ერთად შექმნა და შერჩეულ საჯარო სკოლებში დანერგა უამრავი რესურსი, რომლებიც ხელს უწყობს გააზრებული კითხვისა და მათემატიკის სწავლას, აადვილებს, აცოცხლებს და ააქტიურებს სასწავლო პროცესს. მიღებული უკუკავშირისა და დაგროვებული გამოცდილების გათვლისწინებით, აპრობირებული და შერჩეული რესურსები, მეთოდები და ინსტრუმენტები თავმოყრილია ამ პორტალზე იმისთვის, რომ ხელი შეეწყოს სკოლის ბაზაზე მასწავლებელთა პროფესიულ განვითარებას, ხელმისაწვდომი გახდეს სასწავლო რესურსები, გამარტივდეს კვალიფიკაციის ამაღლება და იმ ინოვაციური მეთოდების გამოყენება, რომლებიც გააუმჯობესებს მოსწავლეთა აკადემიურ მიღწევებს კითხვასა და მათემატიკაში დაწყებით კლასებში.

პორტალის მეშვეობით დაწყებითი კლასების მასწავლებელს შეუძლია ელექტრონული კურსების გავლა, გაკვეთილის გეგმის ჩამოტვირთვა, საბავშვო წიგნებისა და თამაშების გამოყენება ჯგუფური, ინდივიდუალური თუ საკლასო მუშაობისთვის (რესურსები მასწავლებლებისთვის). ასევე, საკლასო შეფასების სივრცეში, მასწავლებელს შეუძლია გაეცნოს განმავითარებელი შეფასების მრავალ ტექნოლოგიას, პრაქტიკას და დიაგნოსტიკური შეფასების მეშვეობით დაგეგმოს, ჩაატაროს დიაგნოსტიკური ტესტირება და გააანალიზოს შედეგები“.

მინდა, გაგიზიაროთ გამოცდილება, როგორ შეიძლება პორტალზე განთავსებული ციფრული სახელოსნოს დახმარებით მოსწავლეებმა ინდივიდუალურად, წყვილებში და ჯგუფურად მარტივად შექმნან მოთხრობები, ზღაპრები, სტატიები და წერილები.

ვებგვერდზე, საძიებო ველში, დავაწკაპებთ ღილაკს „დაწერე მოთხრობა“.

 

ეკრანზე გაჩნდება ასეთი სურათი:

 

მოსწავლეები, რამდენჯერაც სურთ, იმდენჯერ დააწკაპებენ და სურვილისამებრ შეარჩევენ „ყუთებიდან ამოსულ“ სიტყვებს. მათ შეუძლიათ აირჩიონ სასურველი პერსონაჟი, მისი ნიშან-თვისებები, პრობლემა და აღნიშნულ მონაცემებზე დაყრდნობით, სურვილისამებრ, შექმნან მოთხრობა/ზღაპარი, საგაზეთო სტატია, დღიურის ჩანაწერი, ან მისწერონ წერილი პერსონაჟს.

ჩემმა მეოთხეკლასელმა მოსწავლემ ასეთი არჩევანი გააკეთა: პერსონაჟი – კაპიტანი, თვისება – მდიდარი, პრობლემა – საუკეთესო მეგობარმა მოატყუა.

 

მთავარი პერსონაჟი და მისი პრობლემა უკვე ცნობილია. ბავშვებმა უნდა მოიფიქრონ, კიდევ ვინ იქნება მათ მიერ შეთხზული ამბის მონაწილე. როგორ შეეცდება პერსონაჟი პრობლემის გადაჭრას, ბოლოს კი – საინტერესო, მოულოდნელი დასასრული.

ისარზე დაწკაპებით ეკრანზე ჩნდება კედელი, რომელზეც მოცემულია ტექსტის ოთხი ვარიანტი: წერილი, მოთხრობა/ზღაპარი, დღიურის ჩანაწერი, სტატია (გაზეთი). ამ შემთხვევაშიც მოსწავლეები სურვილისამებრ აირჩევენ და წერენ ტექსტს.

წერილი შეიძლება იყოს მეგობრული ან ოფიციალური; დღიურის ჩანაწერში შეიძლება წარმოიდგინონ, რომ შეხვდნენ პერსონაჟს; სტატიაში ზუსტად და დამაჯერებლად უნდა აღწერონ მომხდარი ამბავი.

 

როდესაც მოსწავლეები აირჩევენ, რა ტიპის ტექსტი დაწერონ, ისარზე დააწკაპებენ და ეკრანზე ჩნდება „სუფთა ფურცელი“, რომელზეც წერენ თავიანთ ნააზრევს.

 

 

ციფრულ სახელოსნოს აქვს ხატვის, სურათის ატვირთვის, ტექსტის რედაქტირების და შენახვის ფუნქციები. მოსწავლეებს განსაკუთრებით მოსწონთ ის, რომ შეუძლიათ ჩანაწერის რედაქტირება, რის საშუალებაც არ აქვთ ჩვეულებრივ ფურცელზე კალმით დავალების შესრულების დროს.

წერის დაწყებამდე მოსწავლეებს აუცილებლად უნდა შევახსენოთ ხუთსაფეხურიანი წერის საფეხურები და წერის ექვსი მახასიათებელი. უმჯობესია, გამოვიყენოთ პორტალზე არსებული პლაკატები (ელექტრონულად, ან ამოვბეჭდოთ).

 

 

მოსწავლის მიერ შექმნილი ციფრული მოთხრობა საბოლოოდ ასეთ სახეს იღებს:

 

 

აღსანიშნავია, რომ მოსწავლეებმა, გარდა მოთხრობებისა და ზღაპრებისა, დაწერეს სტატიები და წერილები. მომდევნო გაკვეთილზე თითოეულმა მათგანმა გააკეთა საკუთარი ნამუშევრის პრეზენტაცია.

ამგვარი სახალისო აქტივობები ხელს უწყობს მოსწავლეთა შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნების განვითარებას, ამაღლებს მათ მოტივაცია და, რაც მთავარია, აჩვევს მათ კომპიუტერის სასარგებლო დანიშნულებით გამოყენებას.

და კიდევ, ჩემი თაობისგან განსხვავებით, მოსწავლეებს დაწყებით საფეხურზე უვითარდებათ ბიზნესის უნარ-ჩვევები. ფიქრობენ, რომ შესაძლებელი იქნება მათ მიერ შექმნილი წიგნების გაყიდვა და შეგროვილი თანხის პირადი კეთილდღეობისთვის გამოყენება, იმავდროულად – სხვადასხვა საქველმოქმედო ღონისძიებაში მონაწილეობა.

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი