პარასკევი, აპრილი 26, 2024
26 აპრილი, პარასკევი, 2024

რამდენი საერთო მეგობარი ეყოლებოდა თამარ მეფეს დავით სოსლანთან

ერთმა მასწავლებელმა მოსწავლეებს დაავალა, გაეკეთებინა ცნობილი ისტორიული გმირების Facebook- პროფილები და აღმოაჩინა, რომ მშვენიერი მეთოდი იპოვა ბავშვებისთვის ძველი ამბების მათთვის გასაგები ფორმით მისაწოდებლად.

რა ინფორმაციას ვიგებთ, როცა ვათვალიერებთ ერთი ადამიანის, მაგალითად, ფეისბუქგვერდს?

  • სახელი, დაბადების თარიღი, საცხოვრებელი და საცხოვრებელი ადგილი, განათლება;
  • ოჯახის წევრები, მეგობრები, თანამშრომლები;
  • საყვარელი საჭმელები, მუსიკოსების, ფილმები, მსახიობები;
  • ადგილები, სადაც ოდესმე ყოფილა;
  • ფოტოები;
  • სტატუსები სხვადასხვა მიმდინარე აქტუალური ამბების შესახებ;
  • მის ცხოვრებაში მომხდარი საინტერესო და მნიშვნელოვანი ამბები.

 

თუკი მხოლოდ ამ ინფორმაციას ავიღებთ და გადავწყვეტთ, შევქმნათ ამ ჩარჩოს მიხედვით ერთი რომელიმე ადამიანის, ვთქვათ, ალექსანდრე მაკედონელის, სტალინის, კლეოპატრას ან მარო მაყაშვილის პროფილი, ერთდროულად რამდენიმე ამოცანას შევასრულებთ:

 

  • მოსწავლეებს ვასწავლით ისტორიული ცნობების სისტემატიზებასა და დახარისხებას;
  • მათ მივცემთ საშუალებას გამოიყენონ ფანტაზია, იუმორი და ლოგიკა და მათი მეშვეობით თვითონ მოახდინონ იმ ინფორმაციის რეკონსტრუქცია, რომელიც ისტორიულ წყაროებში დაცული არ არის;
  • მოსწავლეები დაფიქრდებიან იმაზე, რომ ნებისმიერი დიდი ისტორიული ფიგურა პირველ რიგში ადამიანი იყო, რომლის ჩამოყალიბებაზეც გავლენა მისმა ოჯახმა, განათლებამ, საცხოვრებელმა ადგილმა, პოლიტიკურმა ფონმა და სხვა ფაქტორებმა იქონია. ჰქონდა ძლიერთან ერთად სუსტი მხარეები, გამარჯვებებთან ერთად დამარცხებები, ჰყავდა მეგობრები და ა.შ და დაინახავენ იმასაც, რომ ეს ადამიანური ფაქტორები ისტორიას რიგ შემთხვევაში აინტერესებს, რიგ შემთხვევაში არა და შესაძლოა დაიჭირონ კანონზომიერება, როდის ინტერესდება ისტორია გმირების ყოფითი ამბებით და როდის არა;
  • ამ დავალების შესრულებისას მოსწავლეები აუცილებლად მიხვდებიან, რომ ისტორია გენდერული უთანასწორობის საჩვენებლად ერთ-ერთი ყველაზე კარგი სფეროა. ქალების შესახებ წყაროები ყველგან ყოველთვის უფრო მწირია, ვიდრე კაცების შესახებ;
  • მოსწავლეები, სავარაუდოდ, იმასაც მიხვდებიან, რომ უმეტეს შემთხვევებში გეოგრაფია ისტორიული პერსონაჟების საკმაოდ მწირია, მათი გარშემომყოფების შესახებ კი ცოტა რამ ვიცით.

 

ამ დავალების მთავარი ხიბლი ალბათ ის გახლავთ, რომ მოსწავლეები “დიდ” ადამიანებს გაუშინაურდებიან და მათზე, როგორც მათ შესაძლო თანამედროვეზე ფიქრში გაივარჯიშებენ და თუკი ასე შეხედავ ძველ ამბებს, თანამედროვეს პოზიციიდან და ამ დროის პერსპექტივიდან, უფრო ადვილია მათი აღქმა, მათი ამბების დამახსოვრება, მნიშვნელობის განსაზღვრა და ისტორიის გაკვეთილების განზოგადება.

 

 

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი