პარასკევი, აპრილი 26, 2024
26 აპრილი, პარასკევი, 2024

როგორ ვიმგზავროთ თვითმფრინავით -რჩევები აუტისტური სპექტრის მქონე ბავშვის თანამგზავრს

ახლა  აგვისტოა, დრო, როცა ბოლოს და ბოლოს, მოგზაურობისთვის იცლით, თუ მაინცდამაინც, სექტემბრის პირველი კვირაც საუკეთესო პერიოდია.

სანამ სწავლა დაიწყება, დრო – თქვენია. რასაკვირველია, თავგადასავალი სხვასაც უნდა გაუნაწილოთ, ძმას, დას, შვილს, მეგობარს, რომელსაც შეიძლება აუტისტური სპექტრის აშლილობა ჰქონდეს, შესაბამისად,  მოგზაურობა უფრო ყურადღებით დასაგეგმია.

პირველ რიგში, შეხედეთ მოგზაურობას, როგორც თერაპიის ნაწილს, ყველა აქტივობა, თქვენი ყველა ცდა ხომ იქით არის მიმართული, რომ ბავშვის თვალსაწიერი უფრო ფართო, ინტერესები – უფრო მრავალხრივი გახადოთ, ჰოდა, მოგზაურობით  მიღებული შთაბეჭდილება შეიძლება უფრო შედეგიანი აღმოჩნდეს, ვიდრე სხვა ტიპის თერაპიის რამდენიმე საათი.

მაშ ასე, დაგეგმეთ მოგზაურობა, გლობუსზე ანახეთ წერტილი, სადაც მიგყავთ, მოუყევით ტრანსპორტზე, რომლითაც იმგზავრებთ. თუ გამგზავრებას თვითმფრინავით გეგმავთ, მაშინ ჩემი რჩევები აუცილებლად გამოგადგებათ:

  1. ჩანთა თავად მას ჩაალაგებინეთ, ეს შეიძლება მეტყველების მშვენიერ სავარჯიშოდაც გამოგადგეთ, თან სამოსის დაკეცვას ასწავლით ბავშვს.
  2. თვითონ აარჩიოს, რისი წაღება უნდა. (რასაკვირველია, მხოლოდ მისი არჩევანი საკმარისი არ იქნება, მაგრამ თუ რამდენიმე ნივთს მაინც საკუთარი სერვილით წამოიღებს, მის დამოუკიდებლობას და თვითდარწმუნებას საგრძნობლად შეეშველებით.
  3. იმისთვის, რომ მოგზაურობა გახდეს ძალიან საინტერესო, ყველაფერი წინასწარ აუხსენით, აეროპორტი და სასაზღვრო ამბები ძალიან სისტემურია და თუ ყველა ნაბიჯი წინასწარ ეცოდინება ბავშვს, საქმე გაგიიოლდებათ.
  4. თუმოახერხეთდაერთხელწინასწარშეასეირნეთაეროპორტში, შესანიშნავი იქნება.მე თვითმფრინავების შესახებ ინფორმაციას მოვაგროვე და პატარა, შემეცნებითი გაკვეთილი ჩავუტარე  პირველი თვითმფრინავებისა და მფრინავების შესახებ.
  5. ფანჯარასთანადგილიმნიშვნელოვანია, ეცადეთწინასწარდაიჭიროთთადარიგიდასხვებისდაადგილისგაცვლისიმედადარიყოთ.
  6. დიდპრობლემასქმნისხელბარგი, როცაშესამოწმებლადუშვებთ, აუცილებლადაუხსენითბავშვს, რომახლავედაგვიბრუნებენ, თორემშესაძლოა, საყვარელი სათამაშოსმოძრავლენტზეაღმოჩენამ, ბავშვი გაანერვიულოს.
  7. როგორცწესი,ბავშვებსხელისშეხებით არამოწმებენ, მაგრამთუმესაზღვრემმაინცგადაწყვიტა, წინასწარაუხსენით, რომბავშვსსენსორულიპრობლემებიაქვსდაშეიძლებაგაპრობლემდესრამე.
  8. თურეგისტრაციასთანდიდირიგია, ეცადეთ,რომდამღლელრიგშიარჩააყენოთბავშვი, წინდიდიმოგზაურობაელისდანუგააღიზიანებთ, აუხსენით სიტუაციადაგაგატარებენ.
  9. გზადწაიღეთრამდენიმესათამაშოდამოიფიქრეთაქტივობები, ღრუბლიანიცაკისაინტერესოა, მაგრამ მალე  მობეზრდება და მაინც გააპროტესტებს. ასევე, აეროპორტშიმანიშნებლებიდასაინფორმაციოდაფამშვენივრადგამოგადგებათგასართობადდადროისგასაყვანად.
  10. აუცილებლადაუხსენითრამდენსაათში, რამდენწუთში, სადდაროგორჩავალთ, ზუსტად! აუცილებლადუნდაიცოდეს, ესეხმარება.
  11. ძილიკარგია, არასინთეტიკურისამოსიდამოხერხებულიფეხსაცმელებიჩააცვით, ისე,რომმერეგახადოთ.
  12. საპასპორტოკონტროლისასყველაეტაპიაუხსენით, რატომგვიყურებსესძია, რაუნდაჩვენგან, თორემშეიძლებადაფრთხეს.
  13. სავარაუდოდთვითმფრინავისსაჭმელსარშეჭამს, ამიტომრამემარტივისასუსნაომოიფიქრეთ, ღეჭვისრეფლექსიცამშვიდებს
  14. ერთიფუმფულასათამაშოწაიყოლეთდაუთხარით, რომისიცმგზავრია, ამართლებს.
  15. ერიდეთ მცირე, სულ პატარა აგრესიას და დაძაბულობას, იყავით თავისუფლად, მშვიდად, რომ ეს განწყობა ბავშვსაც გადაედოს.
  16. ასევე, აფრენამდე ან დაფრენის შემდეგ, თუ ეკიპაჟს სთხოვთ, სულ რამდენიმე წამით შეახედოთ პილოტის კაბინაში ბავშვი, დამიჯერეთ, ეს სრულიად დაუვიწყარი შთაბეჭდილება იქნება.

ისიამოვნეთ მოგზაურობით და დადებითი შთაბეჭდილებებით!

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი