წინა წერილებში აღვნიშნეთ, რომ მეტყველების განვითარებაზე მუშაობის პროცესში მოსწავლეს, უპირველეს ყოვლისა, იმ სინამდვილის შესახებ უნდა შეექმნას ზოგადი წარმოდგენა, რასაც მეტყველება წარმოადგენს. მან მეტყველება უნდა გააცნობიეროს, როგორც საკუთარი პრაქტიკული მოქმედება. ეს კი მოითხოვს მასალის სპეციალურ ორგანიზებას და მოვლენათა ანალიზისათვის საჭირო მოქმედებებს. მოსწავლე მიგვყავს იქითკენ, რომ მკვლევარის პოზიციაში აღმოჩნდეს _ მიაგნოს ამოცანის გადაწყვეტის გზებს, გამოიჩინოს ენობრივი ალღო და ენობრივი განზოგადების უნარი.