იყო იდეალური მასწავლებელი – ეს ერთგვარი მახე და ჩიხია. ამ დროს ვცდილობთ, ყველაფრისთვის მზად ვიყოთ, ვუპასუხოთ ყველა კითხვას, ვიყოთ მომთხოვნები და, ამასთანავე მეგობრულები. მაგრამ სად გადის ზღვარი?
ფილმი „The Kindergarten Teacher“ არ არის ტიპური სასწავლო დრამა. მასწავლებელი, რომელიც შთაგონებულია მოსწავლის პოეზიით, იმდენად ეძლევა მის იდეალს, რომ გასცდება ზღვარს. მან გააზრებული გადაწყვეტილება მიიღო? – არა. მაგრამ რა უდევს საფუძვლად ამ გადაცდომას – პედაგოგის სიგიჟე თუ მისი უმწეობა სამყაროს წინაშე, სადაც პოეზია დაკარგულია?
ამ ფილმმა რაღაც უცნაური სიმშვიდე მომიტანა. არა იმიტომ, რომ პერსონაჟი გავამართლე, არამედ იმიტომ, რომ ვიგრძენი: მასწავლებელიც ცდება. და ეს შეცდომა სულაც არ შლის მის განცდას, რომ სილამაზეს ეძებდა. ის უბრალოდ დაიღალა. და ეს სევდიანი ადამიანური დაღლა ძალიან მეცნო.
მასწავლებლობა ემოციური გზაა: ზოგჯერ ვერ ვხედავთ მოსწავლის ნიჭს, ზოგჯერ ვაფერხებთ. ზოგი შეცდომა ჩვენს პროფესიულ ბიოგრაფიაში არ იწერება, მაგრამ გულში გვრჩება. ფილმი გვეუბნება: ესეც ნაწილია. და სანამ პასუხს ვეძებთ, მთავარია, საკუთარ თავში საკმარისი ადგილი დავიტოვოთ შეცდომისთვისაც.
ეს გვხდის ადამიანებად. და სწორედ ამიტომ ვართ მასწავლებლები – ადამიანები, რომლებსაც უფლება აქვთ, გზას ასცდნენ, რათა ეს გზა სანდოდ გააგრძელონ ბავშვებმა.
ამ ფილმის ყველაზე მნიშვნელოვანი სათქმელი ისაა, რომ მასწავლებელიც ცდება.
რას გვასწავლის შეცდომა?
- შეცდომა ფოკუსის შეცვლის სიგნალია. როცა გაკვეთილზე მიდიხარ ერთი მოლოდინით, მაგრამ ყველაფერი სხვაგვარად ვითარდება, ეს არ არის პროფესიული მარცხი. ეს არის მიწვევა ცვლილებაზე.
- შეცდომა ინდივიდუალური მიდგომის საწყისია. ზოგჯერ მასწავლებელი სტანდარტს ებღაუჭება და ავიწყდება, რომ ბავშვებს განსხვავებული საჭიროებები აქვთ. შეცდომა გვაჩვენებს, რომ ერთი ჩარჩო ყველას ვერ მოერგება.
- შეცდომის აღიარებით ურთიერთობა მყარდება. როცა მოსწავლესთან გულწრფელად ვაღიარებთ: „შეიძლება, ამჯერად არასწორად მოვიქეცი“, – ის იწყებს ნდობას.
- შეცდომა ზრდის მოდელია. თუ გვინდა, რომ მოსწავლეებს არ შეეშინდეთ მარცხის, პირველ რიგში მასწავლებელს უნდა ჰქონდეს საკუთარ შეცდომასთან მშვიდად ყოფნის გამბედაობა.
როგორ გამოვიყენოთ ეს?
* ჩვევა გაკვეთილის შემდეგ: დღის ბოლოს საკუთარ თავს დაუსვით სამი კითხვა:
. რა გამომივიდა კარგად?
. რა ვისწავლე მოსწავლეებისგან?