სამშაბათი, ივნისი 24, 2025
24 ივნისი, სამშაბათი, 2025

ჩვენი ერთი დღე – სახალისო პროექტი

თანამედროვე საგანმანათლებლო სივრცე განსაკუთრებულ ყურადღებას ამახვილებს მოსწავლეებში  ენის  ფუნქციური გამოყენების უნარის განვითარებაზე, რაც მათ საშუალებას აძლევს რეალურ კომუნიკაციურ სიტუაციებში გამოხატონ საკუთარი აზრი და გამოცდილება. განსაკუთრებული მნიშვნელობა ენიჭება პროექტზე დაფუძნებულ სწავლებას, რომელიც აერთიანებს საგნობრივ მიზნებს, კრიტიკულ და შემოქმედებით აზროვნებას, თანამშრომლობასა და სხვადასხვა უნარების ინტეგრირებულ განვითარებას.
იტალიური ენის პროექტი „ჩვენი ერთი დღე“ V კლასში სწორედ ამ მიზნებს ემსახურება — მოსწავლეებს აძლევს შესაძლებლობას, უცხო ენის შესწავლა რეალურ და მათთვის ახლობელ თემაში გააერთიანონ. პროექტი ეხმარება მათ არა მხოლოდ ახალი ლექსიკის ათვისებაში, არამედ საკუთარი დღის აღწერის უნარის განვითარებაში წერითი და ზეპირი ფორმით, რაც მნიშვნელოვნად აძლიერებს თვითგამოხატვის, პრეზენტაციისა და კულტურული ცნობიერების კომპონენტებს.

პროექტი: „ჩვენი ერთი დღე“

კლასი: V

პროექტის აქტუალობა:

პროექტი ხელს უწყობს მოსწავლეებში უცხო ენის  გამოყენების პრაქტიკის გაღრმავებას, აძლევს მათ მოტივაციას ახალი ლექსიკის შესწავლისა და საკუთარი თავის გამოხატვისთვის იტალიურ ენაზე. თანამედროვე მსოფლიოში, სადაც კომუნიკაცია მრავალენოვან გარემოში განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, მსგავსი ტიპის პროექტები ავითარებს მოსწავლეების ინტერკულტურულ ცნობიერებასა და კომუნიკაციის უნარებს.

პროექტის მიზნები:

  • მოსწავლის ლექსიკური მარაგის გაღრმავება იტალიურ ენაში;
  • მოსმენის, კითხვის, წერითი და ზეპირი მეტყველების უნარ-ჩვევების განვითარება;
  • გუნდურ მუშაობაში ჩართვისა და თანამშრომლობის უნარის გაუმჯობესება;
  • ინფორმაციის სისტემატიზაცია და საკუთარ ტექსტში გადმოცემის უნარის დახვეწა;
  • პრეზენტაციის, შემოქმედებითი წერისა და ვიზუალური წარდგენის უნარების განვითარება.

ეროვნული სასწავლო გეგმასთან კავშირი:

უცხო ენა (იტალიური), II საფეხური

  • კომუნიკაცია: შედეგები 1, 2, 3, 4, 5, 8
  • წერითი კომუნიკაცია: შედეგები 1, 2, 3, 6, 7, 8
  • ენობრივ-კულტურული თვითმყოფადობა
  • IIუცხ.დაწყ.1 – მოსმენის უნარის განვითარება ლექსიკურ-გრამატიკული სტრატეგიების გამოყენებით
  • IIუცხ.დაწყ.4 – წერითი კომუნიკაციის განხორციელება სხვადასხვა საკომუნიკაციო ფორმატში
  • სამეტყველო ქმედება: შედეგები 3, 4, 5, 6
  • ენობრივი საშუალებები: შედეგები 1, 2, 3, 4, 5, 6

მონაწილეთა ასაკი:

11–12 წელი

ხანგრძლივობა:

3–4 კვირა

საჭირო რესურსები:

ინტერნეტი, კომპიუტერები, მუყაოს ქაღალდები, ფერადი ფანქრები, კალმები, საღებავები,  წებო.

პროექტის ეტაპები და განხორციელების გზები:

ეტაპი აღწერა
I. პროექტის დაწყება მასწავლებელი აცნობს მოსწავლეებს პროექტის მიზნებს, მიზნობრივ შედეგებსა და საბოლოო პროდუქტს. ინიცირდება საუბარი დღის გეგმაზე.
II. ლექსიკის შესწავლა სწავლება კონტექსტში: ყოველდღიური მოქმედებები, დრო, ადგილები, საგნები. ტარდება ენობრივი აქტივობები და თამაშები.
III. პრაქტიკული სავარჯიშოები მოსწავლეები წერენ მოკლე ტექსტებს ყოველდღიური აქტივობების შესახებ; ქმნიან დიალოგებს და მონაწილეობენ როლურ თამაშებში.
IV. ტექსტის შექმნა თითოეული მოსწავლე ქმნის პატარა ტექსტს თავისი დღის შესახებ იტალიურ ენაზე.
V. ვიზუალური გაფორმება მოსწავლეები აფორმებენ ტექსტებს ფოტოსურათებით, ნახატებით.
VI. პრეზენტაციის მომზადება მოსწავლეები ეუფლებიან პრეზენტაციის ტექნიკას; მზადდება საერთო პროდუქტი – დიდი წიგნი და მისი პრეზენტაცია.
VII. საჯარო წარდგენა მოსწავლეები თავიანთი ტექსტების წარდგენას ახორციელებენ კლასში – ზეპირსიტყვიერად, შესაბამისი ინტონაციით.
VIII. შეფასება და ანალიზი ნამუშევრები და პროცესი ფასდება SOLO-ს სტრუქტურით შექმნილი რუბრიკის საფუძველზე. მოსწავლეები იღებენ უკუკავშირს.

 

შეფასების რუბრიკა

(SOLO ტაქსონომიის მიხედვით – პრეზენტაციაზე)

დონე ტექსტის შინაარსი ვიზუალური კომპონენტი პრეზენტაციის შესრულება
1. პრესტრუქტურული ვერ აღწერს დღის მიმდინარეობას; ტექსტი თემასთან კავშირში არ არის ან გაუგებარია. არ აქვს ან შემთხვევით შერჩეული ელემენტები, რომლებიც ტექსტს არ ეხმიანება. ვერ ახერხებს ტექსტის წარდგენას; კითხულობს არასწორად ან წყვეტს საუბარს.
2. უნისტრუქტურული აღწერს დღის მცირე ნაწილს ფრაგმენტული წინადადებებით; ხშირია ენობრივი შეცდომები. წარმოდგენილია მინიმალური ვიზუალური მასალა, თემასთან ნაწილობრივ კავშირში. კითხულობს ნაწყვეტებს გაუბედავად; ინტონაცია არასათანადოა.
3. მულტისტრუქტურული დღე აღწერილია რამდენიმე წინადადებით; წარმოდგენილი იდეები ზოგადია. წარმოდგენილია რამდენიმე შესაბამისი ვიზუალური ელემენტი. ტექსტი წარდგენილია ინტონაციური და გამოთქმის ხარვეზებით.
4. მიმართებითი ტექსტი ლოგიკურად და თანმიმდევრულად გადმოსცემს დღის აღწერას; ენა ზუსტია. ვიზუალური მასალა სრულად შეესაბამება ტექსტის შინაარსს. პრეზენტაცია გამართულია; ინტონაცია და გამოთქმა ძირითადად სწორია.
5. გაფართოებული ტექსტი კრეატიულია, ენით მდიდარი, გამოირჩევა ინდივიდუალური სტილით. ტექსტი და ვიზუალური კომპონენტები ჰარმონიულად ერწყმის ერთმანეთს; ესთეტიკური და შემოქმედებითი მიდგომა თვალსაჩინოა. ტექსტი წარდგენილია დამოუკიდებლად, ემოციურად და თავდაჯერებულად; ინტონაცია ბუნებრივია.

 

პროექტი „ჩვენი ერთი დღე“ წარმატებით აერთიანებს ენის სწავლების მიზნებს პიროვნული განვითარების ამოცანებთან. მოსწავლეებმა შეძლეს საკუთარი ყოველდღიური გამოცდილების ანალიზი, გამოხატვა და პრეზენტაცია იტალიურ ენაზე — რაც მათ ენობრივ და კულტურულ თვითმყოფადობას ამყარებს. პროექტი ეფექტურად უწყობს ხელს ეროვნული სასწავლო გეგმის მიზნებთან შესაბამისი უნარების განვითარებას, ხელს უწყობს ენობრივი კომპეტენციების გაძლიერებას, გუნდური მუშაობის კულტურის ჩამოყალიბებას და შემოქმედებითი აზროვნების წახალისებას.
განსაკუთრებით გამოსარჩევია მოსწავლეთა მოტივაციის ზრდა, ენაზე მუშაობის პროცესისადმი ინტერესისა და პასუხისმგებლობის გამომჟღავნება. პროექტის საბოლოო პროდუქტებმა – ტექსტებმა, ნახატებმა და პრეზენტაციებმა – ნათლად წარმოაჩინა, თუ როგორ შეიძლება უცხო ენის სწავლება იყოს სასიამოვნო, შინაარსიანი და ბავშვების საჭიროებებზე მორგებული პროცესი.

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“