შაბათი, აპრილი 12, 2025
12 აპრილი, შაბათი, 2025

კომიქსების სამყაროში

თანამედროვე საგანმანათლებლო მიდგომების მიხედვით სწავლა-სწავლების პროცესი უნდა იყოს ინტერაქტიური და საინტერესო. ამ პროცესში ყველაზე მნიშვნელობანი მოსწავლეების ჩართულობის და სწავლის ეფექტურობის გაზრდაა. სწორედ ამ პრინციპით დავგეგმე და მეორე კლასში განვახორციელე ინოვაციური პროექტი „კომიქსების სამყაროში ანუ სწავლა შემოქმედებით. “

პროექტის მიზანი იყო მოსწავლეებს ესწავლათ კომიქსის შექმნა. სწავლის პროცესი მეტად სახალისო და საინტერესო რომ ყოფილიყო ტექსტად სხვადასხვა იგავ-არაკები გამოვიყენე. არაკების კომიქსებად გარდაქმნა მოსწავლეებს დაეხმარა ტექსტის შინაარსის უკეთ გააზრებაში. მათი მეშვრეობით ბავშვებმა ისწავლეს კრიტიკული აზროვნება, ტექსტში მნიშვნელოვანი ინფორმაციის მონიშვნა.

მუშაობის პროცესში მოსწავლეებს შევთავაზე მარტივი შინაარსის იგავ-არაკები. ვაჩვენე იმ ცხოველების სურათები, რომლებიც პერსონაჟებად იყვნენ. ამავე დროს ეტაპობრივად ავუხსენი ქართულის ერთ-ერთი თემა დიალოგი, რადგან კომიქსის შექმა უფრო გასაგები ყოფილიყო. თავდაპირველად მოსწავლეებმა არაკებიდან ამოირჩიეს სასურველი ეპიზოდი და შექმდეს კომიქსი.

ეს პროცესი ბავშვებისთვის უაღრესად სახალისო აღმოჩნდა: მათ თავად უწევდათ პერსონაჟების შექმნა, სცენარის აწყობა და ვიზუალური ელემენტების დამატება. ჩემთვის სასიამოვნო იყო, როდესაც აღმოვაჩინე რომ მოსწავლეებს ჯგუფური მუშაობის დროს ტექსტი  დაუნაწილებიათ და თითოეულის ნამუშევარი ერთად მთლიან იგავს და მის მთავარ იდეას მოიცავდა. პრეზენტაციისას კი პერსონაჟების როლი მოირგეს და „როლური თამაშით“ წარადგინეს ნამუშევრები.

მუშაობის პროცესში ჩემი როლი მათთვის მიმართულების მიცემა და მხარდაჭერა იყო. ვეხმარებოდი ტექსტის სწორად შერჩევაში, როგორ გადაეტანათ ის ვიზუალურ ნაწილზე და რაც მთავარია შეენარჩუნებინათ იგავის ძირითადი იდეა.

 პროექტმა მრავალმხრივი სარგებელი მოიტანა. პირველ რიგში მოსწავლეებმა ზუსტად ისწავლეს როგორ შექმნან ტექსტიდან კომიქსი, ახლა ეს მათი საყვარელი დავალებაა. მათ შეძლეს იგავ-არაკების გააზრება, განუმტკიცდათ კითხვის ტექნიკა, გაუმდიდრდათ ლექსიკური მარაგი. მოსწავლეებს განუვითარდათ კრეატიული, კრიტიკული აზროვნება, შემოქმედებითი და თანამშრომლობითი უნარი.

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

მარტის ფიქრები #2

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“