ოთხშაბათი, აპრილი 2, 2025
2 აპრილი, ოთხშაბათი, 2025

მოგზაურობა საქართველოს კუთხეებში

ჩემი მასწავლებლობის ისტორიაში ძალიან საინტერესო გამოწვევა და შემოთავაზება მივიღე, რომელიც სტუდენტებთან მუშაობას ეხებოდა. სტუდენტებისთვის უნდა გამეზიარებინა, მეჩვენებინა და მესწავლებინა ჩემი პრაქტიკული გამოცდილება. მოსწავლეებთან მუშაობას თავისი სპეციფიკა აქვს, თუმცა სტუდენტებთან მუშაობა არანაკლებ საინტერესო აღმოჩნდა. მქონდა ბედნიერება მოწვეულ ლექტორად მეთანამშრომლა ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის სტუდენტებთან, რომლებიც მასწავლებლის პროფესიას ეუფლებიან და მომავალი წლიდან მასწავლებლის სტატუსით წარდგებიან სასკოლო საზოგადოებაში. მათთან თანამშრომლობა ჩემთვის ძალიან საინტერესო იყო. გაკვეთილის დამოუკიდებლად ჩატარების ეტაპზე ერთ-ერთი გამორჩეული დღე დამამახსოვრდა, რომელიც მინდა გაგიზიაროთ.

სტუდენტებმა დაგეგმეს გაკვეთილი თემაზე – „მოგზაურობა საქართველოს კუთხეებში“.

მიზანი:

  • მოსწავლეები გაეცნობიან საქართველოს კუთხეებს და შეისწავლიან მათ ღირსშესანიშნაობებს, დამახასიათებელ კულტურულ ძეგლებს, ტრადიციებს.
  • მოსწავლეები განივითარებენ მაღალ სააზროვნო უნარებს, როგორიცაა შემოქმედებითობა, კრიტიკული აზროვნება…

თავდაპირველად კლასი გაიყო სამ ჯგუფად. თითოეული ჯგუფს შემთხვევითობის პრინციპით დაურიგდა ბარათები კუთხეების მიხედვით: კახეთი, აჭარა, სვანეთი. ბარათზე მოცემული იყო მცირე ინფორმაცია თითოეულ კუთხეზე. მასალა შეიცავდა შემდეგს:

  • ტრადიციები: დღესასწაულები;
  • კულინარია: ყველაზე ცნობილი კერძები;
  • ტანსაცმელი: ტრადიციული სამოსი;
  • ღირსშესანიშნაობები: ცნობილი ადგილები;
  • ცნობილი გმირები: ისტორიული ფიგურები.

ჯგუფებმა წაიკითხეს ბარათზე მოცემული ინფორმაცია და მასზე დაყრდნობით შექმნეს თემატური მაკეტები. ჯგუფიდან ერთი ბავშვი „ტურის გიდი“ იყო. მან კლასს გააცნო შექმნილი მაკეტის შინაარსი. მუშაობის პროცესში მოხდა ცოდნის ტრანსფერი, კეთებით სწავლება, რამაც ხელი შეუწყო ახალი მასალის განმტკიცებას.

პრეზენტაციის ნაწილი ძალიან საინტერესო იყო: ჯგუფიდან ერთი მოსწავლე იყო გიდი, რომელიც „დამთვალიერებლებს“ – ამ შემთხვევაში თანაკლასელებს – უყვებოდა კუთხის საინტერესო ფაქტების, ტრადიციებისა და ღირსშესანიშნაობების შესახებ. სტუდენტებს წინასწარ ჰქონდათ მომზადებული საჭირო ატრიბუტები: ფოტოაპარატი, გიდის საკიდი, ტურისტის ქუდი, რომელიც მათ მიერ იყო დამზადებული.

თითოეული ჯგუფი ამბობდა: „გამარჯობა! კეთილი იყოს თქვენი მობრძანება (ამა და ამ კუთხეში)! მე ვარ თქვენი გიდი (სახელი) და იწყებდა მაკეტის აღწერას, სადაც გამოყენებული ჰქონდა შემდეგი:

ტრადიციების აღწერა:
„აქ ადამიანები ხშირად ზეიმობენ (დღესასწაულს) და ამ დღეს აკეთებენ…“.

საჭმლის შემოთავაზება:
„ჩვენი მოგზაურობის დროს შეგიძლიათ დააგემოვნოთ (კერძი), რომელიც მომზადებულია…“.

ღირსშესანიშნაობები:
„ახლა ჩვენ ვხედავთ (ღირსშესანიშნაობას), რომელიც ცნობილია თავისი…“.

თითოეულ „ტურის ბოლოს“ გიდს თანაკლასელები შეკითხვებს უსვამენ.

აღნიშნულმა გაკვეთილმა ძალიან საინტერესოდ ჩაიარა. მოსწავლეებმა განსხვავებულად გადასცეს ერთმანეთს ახალი ინფორმაცია. განუვითარდათ გუნდური მუშაობის ჩვევა. შემოქმედებითაც წარმოადგინეს გაკვეთილის თემა. რაც შეეხება მომავალ მასწავლებლებს, ეს გაკვეთილი ნამდვილად დასამახსოვრებელი იყო, რადგან მათაც გაიარეს პრაქტიკული გამოცდილება და უკეთ გაიგეს, როგორ შეიძლება დაეხმარონ მოსწავლეებს, აქტიურად ჩაერთონ სწავლის პროცესში.

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“