შაბათი, ოქტომბერი 26, 2024
26 ოქტომბერი, შაბათი, 2024

ანალიზზე ორიენტირებული აქტივობები

ისტორიის სწავლება არ არის მხოლოდ ფაქტებისა და თარიღების დამახსოვრება;  ისტორიის გააზრება და ისტორიული მოვლენების ურთიერთკავშირის გაანალიზება მნიშვნელოვანია რამდენიმე მიზეზით:

საკითხის სიღრმისეული გააზრება – ისტორიული მოვლენების გააზრება და მათი გავლენის კვლევა სხვადასხვა პერიოდზე ეხმარება მოსწავლეებს მიიღონ სიღრმისეული ცოდნა და არ დაეყრდნონ მხოლოდ ზედაპირულ ინფორმაციას.

კრიტიკული აზროვნება ისტორიის სწავლება ეხმარება მოსწავლეებს განავითარონ კრიტიკული აზროვნება. ისინი სწავლობენ, როგორ გააანალიზონ მოვლენები, დაადგინონ მიზეზები და შედეგები და გამოიტანონ დასკვნები ფაქტებისა და წყაროების მიხედვით.

ისტორიული კავშირების აღქმა მოსწავლეები სწავლობენ, რომ ისტორია არ არის იზოლირებული მოვლენების ჯაჭვი, არამედ კომპლექსური და ურთიერთდაკავშირებული პროცესების სპექტრია – ასეთი მიდგომა  ეხმარება  მათ უკეთ გაიგონ, როგორ არის დაკავშირებული  ერთმანეთტან წარსული, აწმყო და მომავალი.

თანამედროვე სამყაროს გაგებაისტორიის სწავლება აძლევს მოსწავლეებს საშუალებას გაიგონ, როგორ აყალიბებენ ისტორიულ მოვლენები თანამედროვე საზოგადოებას,   მსოფლიოს პოლიტიკურ, სოციო- ეკონომიკურ გარემოს. ეს ეხმარება მათ უკეთ  გაიგონ თანამედროვე მოვლენები.

პერსპექტიული ხედვა –  ისტორიული კვლევა მოსწავლეებს აძლევს შესაძლებლობას დაინახონ მოვლენები სხვადასხვა პერსპექტივიდან, ისწავლონ სხვადასხვა კულტურებისა და საზოგადოებების ისტორია და დააფასონ მათი მრავალფეროვნება.

ისტორიული მოვლენების ურთიერთკავშირის გააზრება ეხმარება მოსწავლეებს უფრო ღრმა, კრიტიკულ და კომპლექსურ აზროვნებაში. ეს უნარები არამხოლოდ ისტორიის გაკვეთილებისთვისაა  მნიშვნელოვანი, არამედ მათ ყოველდღიურ ცხოვრებაში.   ამიტომ, ისტორიის სწავლებაში აქტივობები, რომლებიც მოსწავლეებს დაანახებს, როგორ უკავშირდება ერთმანეთს  ისტორიული მოვლენები, უმნიშვნელოვანესია მოსწავლეთა  ინტელექტუალური და პიროვნული ზრდისთვის.

საკუთარი პრაქტიკიდან მინდა გაგიზიაროთ  შემაჯამებელი აქტივობა და საკითხის შეჯამებამდე   აქტივობათა  თანმიმდევრობა.

გთავაზობთ აქტოვობებს, რომელთა  მიზანია – მოსწავლეებმა გაიგონ, რა გავლენას ახდენს ისტორიული მოვლენები სხვადასხვა პერიოდზე და როგორ უკავშირდება  ისინი ერთმანეთთან.

თემა – „ჯვაროსნული ლაშქრობებიდან მონღოლთა იმპერიის ჩამოყალიბებამდე“

თემის შესაბამისად შესაწავლი საკითხები:

  • ჯვაროსნული ლაშქრობების მიზეზები და მიზნები;
  • ჯვაროსნული ლაშქრობების გავლენა ევროპასა და ახლო აღმოსავლეთზე;
  • მონღოლთა იმპერიის წარმოშობა და მათი გავლენა მსოფლიოს ისტორიაზე;
  • ამ მოვლენების ურთიერთკავშირი და მათი მნიშვნელობა თანამედროვე მსოფლიოსთვის.

აქტივობები

აქტივობა -1  ისტორიული კონტექსტის გაცნობა

ინერაქტიურად განვიხილეთ ჯვაროსნული ლაშქრობების და მონღოლთა იმპერიის ისტორიული კონტექსტი. ავხსენით  რატომ იყო მნიშვნელოვანი ეს პერიოდი მსოფლიოს ისტორიაში.

აქტივობა -2 ჯვაროსნული ლაშქრობების შესწავლა

მოსწავლეებს დავავალეთ,სხვადასხვა წყაროებზე დაყრდნობით  მოიძიონ ინფორმაცია ჯვაროსნული ლაშქრობების მიზეზებზე, მიზნებზე და შედეგებზე.

აქტივობა – 3   პრეზენტაციის მომზადება  და ისტორიული ფაქტების  ურთიერთკავშირის ანალიზი

  • მოსწავლეებმა უნდა შექმნან საპრეზენტაციო სლაიდები, რომლებიც ასახავს ჯვაროსნული ლაშქრობების მთავარ მოვლენებს და მათ გავლენას ევროპასა და ახლო აღმოსავლეთზე.
  • მოსწავლეებმა უნდა შექმნან პრეზენტაცია, რომელიც აჩვენებს, როგორ იყო ჯვაროსნული ლაშქრობები და მონღოლთა იმპერია ერთმანეთთან დაკავშირებული.
  • პრეზენტაციაში უნდა იყოს ასახული, როგორ გამოიწვია ჯვაროსნულმა ლაშქრობებმა მონღოლთა ექსპანსიის პირობების შესუსტება და როგორ იმოქმედა მონღოლთა იმპერიამ ახლო აღმოსავლეთის პოლიტიკაზე.

აქტივობა -4 დისკუსია

  1.   როგორ შეცვალა ჯვაროსნულმა ლაშქრობებმა ამ რეგიონების პოლიტიკური, ეკონომიკური და სოციალური ცხოვრება?
  2. რა მიგნებები აღმოაჩინეთ?
  3. როგორ აისახა ეს მოვლენები თანამედროვე პოლიტიკაზე და საზოგადოებაზე?
  4. როგორია ამ მოვლენების  ისტორიული მნიშვნელობა ?

პრეზენტაციის შეფასების ჰოლისტური  რუბრიკა

SOLO დონე მახასიათებლები ქულები
პრესტრუქტურული პრეზენტაციაში წარმოდგენილი არასწორი ინფორმაცია,

თემა ზედაპირულად და არაზუსტადაა განხილული,

ვიზუალური მასალა მინიმალური ან არაზუსტია.

1-2
უნისტრუქტურული  ზოგიერთი  ფაქტი  სწორადაა წარმოდგენილი,

ცალკეული ასპექტის ანალიზის მცდელობა  არის  მაგრამ კონტექსტი გაუგებარია,

სლაიდები ზედაპირულადაა შედგენილი.

3-4
მულტისტრუქტურული სხვადასხვა  ასპექტის სწორადაა წარმოდგენილი,

ადგილი აქვს ფაქტების სწორი განხილვას, მაგრამ  კავშირი სუსტია,

ვიზუალური მასალა   შესაბამისია.

5-6
მიმართებითი ასპექტებს შორის ურთიერთმიმართება სწორია,

ფაქტების და მოვლენების  ანალიზი კომპლექსურია,

ვიზუალური მასალა კარგადაა შედგენილი და ინფორმაციულია.

7-8
გაფართოებული აბსტრაქტული  ანალიზი კომპლექსურია  დასკვნები  სიღრმისეული,

ვიზუალური მასალა პროფესიონალური და ინოვაციური

9-10

 

ეს აქტივობები  დაეხმარება მოსწავლეებს გაიგონ, როგორ არიან ერთმანეთთან დაკავშირებული ისტორიული მოვლენები და რა გავლენა  მოახდინეს მათ  თანამედროვე სამყაროზე.

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“