პარასკევი, მაისი 9, 2025
9 მაისი, პარასკევი, 2025

ციფრული, ინტერაქტიული რუკა

ციფრული ტექნოლოგიების გამოყენება დღევანდელი საგანმანათლებლო პროცესის განუყოფელი ნაწილი გახდა, როგორც მოსწავლეებისთვის ასევე მასწავლებლებისთავის. თანამედროვე საკლასო ოთახებში სრულად თუ არა ნახევრად მაინც უკვე ჩაანაცვლა ფურცელი პლანშეტებმა და კომპიუტერებმა, შესაბამისად მოსწავლეებისთვის აღარ არის საინტერესო სწავლების ტრადიციული მეთოდები და მათ სჭირდებათ ისეთი პროგრამები რომლებიც საშუალებას მისცემენ განივითარონ თავიანთი მრავალმხრივი უნარები. ამ პროცესში არ უნდა დაგვავიწყდეს თავად მასწავლებელი რომლსაც ციფრული ტექნოლოგიები უმარტივებს საქმეს დააინტერესოს და უფრო აქტიურად ჩააბას თავის მოსწავლეები სასწავლო პროცესში.

თანამედროვე სწავლების მეთოდები აგებულია ახალი პროდუქტის შექმნაზე და ამისთვის ვფიქრობ ერთ-ერთი საუკეთესო საშუალებაა Zeemap-ის პლათფორმა, რომელიც შეუძლია გამოიყენოს როგორც უცხო ენის ასევე ისტორიისა და გეოგრაფიის მასწავლებლებმა და არამარტო.

უცხო ენების სწავლებაში – მოსწავლეებს შეუძლიათ შექმნან რუკები, სადაც მონიშნავენ იმ ქვეყნების და ქალაქების ადგილებს, სადაც საუბრობენ ინგლისურ ენაზე, რასაც სწავლობენ. ასევე, მათ შეუძლიათ დაამატონ მნიშვნელოვანი კულტურული და ისტორიული ადგილები, აღწერონ მათი მნიშვნელობა და წარადგინონ კლასის წინაშე.

ისტორიის სწავლებისას  – მოსწავლეებმა  შეიძლება შექმნან ისტორიული მოვლენების რუკები, სადაც მონიშნავენ მნიშვნელოვან ადგილებს აღწერენ მოვლენებს. მაგალითად, მეორე მსოფლიო ომის დროს მომხდარი მოვლენების რუკა, სადაც იქნება თითოეული ბრძოლის ადგილმდებარეობა და აღწერა.

გეოგრაფიის სწავლებისას – მოსწავლეებმა  შეიძლება  შექმნან სხვადასხვა ტიპის ინტერაქტიური რუკები და სასწავლო მიზნის შესაბამისას  შეიძლება დაამატონ ინფორმაცია კლიმატის, ბუნებრივი რესურსების, მოსახლეობის და სხვა მონაცემების შესახებ.

ეს საშუალებას მისცემს სტუდენტებს, შექმნან ახალი პროდუქტები, რომლებიც შეიქმნა  მათი უნარების და ცოდნის გამოყენებით.

Zeemap-ის პლატფორმა ძლიერი ინსტრუმენტია, რომელიც მრავალმხრივ გამოიყენება სწავლების პროცესში და სხვა პროექტებში.

Zeemap-ის ძირითადი შესაძლებლობები

მულტიმედიის ინტეგრაცია – აუდიო და ვიდეო ფაილების დამატება, რაც უფრო საინტერესოს და ინტერაქტიულს ხდის რუკას –  სურათების და გრაფიკული მასალის ჩასმით თითოეულ ნიშანთან.

ინფორმაციის გაზიარება – რუკების გაზიარება და გამოქვეყნება ონლაინ, რათა სხვა ადამიანებმაც შეძლონ მისი ნახვა და გამოყენება. QR კოდების გენერაცია, რომლის საშუალებითაც მარტივად შეიძლება რუკის გაზიარება.

თანამშრომლობა და გუნდური მუშაობა-ერთობლივი მუშაობის შესაძლებლობა, სადაც რამდენიმე მომხმარებელს შეუძლია ერთდროულად იმუშაოს ერთ რუკაზე.

დროში განახლება – რუკების და ნიშნების განახლება საშუალებას აძლევს მოსწავლეებს და მასწავლებლებს იმუშაონ აქტუალურ და მუდმივად განახლებულ მონაცემებზე.

ინტერაქტიულობა და ანიმაციები – ინტერაქტიული ნიშნები და მარშრუტები,  უკეთესად წარმოაჩენს ინფორმაციას.ანიმაცია, რომელიც ვიზუალურად აჩვენებს მონაცემების ცვლილებებს დროში.

მინდა გაგიზიაროთ ჩემი გამოცდილება ამ პლატფორმის გამოყენებასთან დაკავშირებით. ჩემთვის საკმაოდ საინტერსო აღმოჩნდა მეშვიდე კლასელებთან ინგლისურ ენაში ამ პლათფორმაზე მუშაობა. მოსწავლეებმა ეს ნამუშევარი მიძღვნეს მოგზაურობის თემას და თავიანთი იტალიელი თანატოლი სტუმრებითვის შექმნეს ონლაინ გზამკვლევი(ციფრული რუკა), რომელზეც მათ მონიშნეს ათი ტურისტული ლოკაცია თბილისში რომლის მონახულებასაც ისინი ურჩევდნენ თავიანთ იტალიელ მეგობრებს. რუკაზე აღნიშნულ ლოკაციებს თან დაურთეს ინფორმაცია, მოსანახულებელი ძეგლების შესახებ, როგორც ტექსტის სახით ასევე აუდიო ფორმით, რომელიც თავად ჩაწერეს.

პროექტზე მუშაობა ძალიან საინტერესო აღმოჩნდა ბავშვებისთვის და პირადად ჩემთვის რადგან მუშაობის პროცესში წავაწყდით არაერთ სირთულეს რომელსაც დიდი მონდომებით უმკლავდებოდნენ, პროცესისი მიმდინარეობისას არაერთი ხარვეზი აღმოაჩინეს თავად ბავშვებმა თავიანთ ნამუშევრებში და მუდმივად ხვეწდნენ მანამ სანამ სასურველი შედეგი არ მიიღეს.

ჩემი დაკვირვებით ამ სამუშაომ პროექტში ჩართულ მოსწავლეებს განუვითარა ისეთი უნარები როგორიცაა ინფორმაციის მოძიება, დახარისხება, კრიტიკული აზროვნება და აუმაღლა ცნობიერება ციფრულ წიგნიერებაში. მნიშვნელოვნად გაზარდა მათში თანამშმრომლობითი და გუნდური მუშაობის უნარები. ვფიქრობ მსგავსი პროექტები შესანიშნავი საშუალეებაა, განსაკუთრებით უცხო ენაში როგორც წერითი და წაკითხულის გააზრების ასევე მოსმენისა და საუბრის უნარების განვითარებისათვის. ასევე აღსანიშნავია რომ მსგავსი ნაშრომები საუკეთესო მეთოდია ბავშვის ჰოლისტური შეფასებისათვის, რომელიც ადამიანის ფართო შესაძლებლობებს ადგენს და  ქულაზე ნაკლებად არის ორიენტირებული.

მოცემულ ლინკზე არის მეშვიდეკლასელების მიერ განხორციელებული პროექტის შედეგი:

https://www.zeemaps.com/map?group=4677446&add=1&fbclid=IwAR1fFuO-EY3qnIEGYdwADn2xPFYfLHg1WWlfZb3MBw16mPWgn4yxC5sUEa0

მიღწეული შედეგები

ენობრივი განვითარება მოსწავლეებმა შეიმუშავეს ინგლისურენოვანი აღწერა თითოეული  ლოკაციისთვის, რამაც გააუმჯობესა მათი წერის და საუბრის უნარები.

კულტურული ცოდნა თითოეულმა სტუდენტმა შეისწავლა და გააზრებულად აღწერა თბილისის ღირშესანიშნაობები, რაც დაეხმარა მათ უკეთ გაიგონ საკუთარი ქალაქის კულტურული მემკვიდრეობა.

ტექნოლოგიური უნარები მოსწავლეებმა ისწავლეს როგორ გამოიყენონ Zeemap-ის პლატფორმა, დაამატონ ინფორმაცია და შეასრულონ აუდიო ჩანაწერები.

  პროექტმა აჩვენა, რომ ინტეგრირებული მიდგომა, რომელიც აერთიანებს ენების, კულტურის და ტექნოლოგიების სწავლას, ძალიან ეფექტურია მოსწავლეების მოტივაციის და ჩართულობის გასაზრდელად. Zeemap-ის პლატფორმის გამოყენებამ გააღრმავა სწავლების პროცესი, რამაც საშუალებას მისცა მოსწავლეებს უფრო ინტერაქტიული და შემოქმედებითი ყოფილიყო პროცესი. შედეგად, სტუდენტებმა არა მხოლოდ გააუმჯობესეს თავიანთი ენობრივი და ტექნოლოგიური უნარები, არამედ პროდუქტიულად ჩაერთვენ თბილისის კულტურული მემკვიდრეობის შესწავლაში.

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“