სამშაბათი, ივლისი 16, 2024
16 ივლისი, სამშაბათი, 2024

ლეპბუკებით სწავლება დაწყებით კლასებში

ვიზუალური მანიპულატივების გამოყენება  მასალის  შესწავლისას დამატებით სტიმულებს მოიცავს.  რომლებიც უფრო მეტად ამდიდრებს და ეფექტიანს  ხდის სასწავლო პროცესს  დაწყებით კლასებში.  ვიზუალური მანიპულატივების ერთ-ერთი ფორმაა ლეპბუკი. აღსანიშნავია, რომ დაწყებით კლასებში ლიტერატურული ტექსტების ვიზუალური მანიპულატივებით  სწავლებისას  ხდება:

საკითხის შესწავლის გაიოლება  – ვიზუალური მანიპულატივები ეხმარებიან მოსწავლეებს უკეთ დაიმახსოვრონ ახალი სიტყვები, ფრაზები და გრამატიკული სტრუქტურები. რადგან ვიზუალური მასალები უფრო ადვილად და უფრო ხანგრძლივად რჩებიან მეხსიერებაში, ვიდრე მხოლოდ ტექსტური ინფორმაცია. მაგალითად, ფლეშბარათები, სურათები, დიაგრამები და გრაფიკები, ლეპბუკები ვიზუალური მასალის სახით ხელს უწყობს მასალის დამახსოვრებას.

დამატებითი მოტივაცია და ინტერესი – ვიზუალური მანიპულატივები ზრდის მოსწავლეთა ინტერესს და მოტივაციას. ფერადი, მრავალფეროვანი და ინტერაქტიული მასალები ამაღლებენ სასწავლო პროცესის ინტერაქტიულობას. ვიზუალური მასალების დახმარებით სწავლა უფრო სახალისო ხდება, რაც ზრდის მოსწავლეთა ჩართულობას.

მრავალმხრივი ინფორმაციის მიწოდება – ვიზუალური მანიპულატივები ეხმარებიან მოსწავლეებს სხვადასხვა კუთხიდან მიიღონ ინფორმაცია. მაგალითად, ერთი და იგივე მასალა შეიძლება იყოს წარმოდგენილი სურათებში, დიაგრამებში, გრაფიკებში, ვიდეოებში და სხვა ფორმატებში. ეს ეხმარება მოსწავლეებს უკეთ გაიგონ და აღიქვან ინფორმაცია სხვადასხვა სახით.

განსაკუთრებული საჭიროებების მქონე მოსწავლეების მხარდაჭერა- ვიზუალური მანიპულატივები განსაკუთრებით ეხმარება იმ მოსწავლეებს, ვისაც უჭირთ ინფორმაციის ტექსტური გზით აღქმა. ვიზუალური მასალები, როგორიცაა სურათები, დიაგრამები, ვიდეოები და გრაფიკები, ეხმარება განსხვავებული საჭიროებების მქონე მოსწავლეებს უკეთ გაიგონ და აითვისონ მასალა.

კომუნიკაციური უნარების გაუმჯობესება – ვიზუალური მანიპულატივები ხელს უწყობენ კომუნიკაციური უნარების განვითარებას.

ვიზუალური მანიპულატივების გამოყენება უცხო სწავლებაში მნიშვნელოვანი დამატებითი სტიმულებს უზრუნველყოფს, რაც ეხმარება მოსწავლეებს უკეთესად გაიგონ, დაიმახსოვრონ და გამოიყენონ საკითხი. ისინი აძლევენ მოსწავლეებს შესაძლებლობას, ინტერაქტიულად და სახალისოდ შეისწავლონ ახალი მასალა, ამაღლონ მოტივაცია და ინტერესი და უკეთეს შედეგებს  მიაღწიონ სასწავლო პროცესში.

მინდა გაგიზიაროღ ჩემს მიერ განხორციელებული  სასწავლო პროექტიინტერაქტიური ლეპბუკი ემილის თავგადასავალი“

პროექტის თემა: ასტრიდ ლინდგრენის “ემილის თავგადასავალი”-ს  პირველი თავის შვიდ ეპიზოდზე  ინტერაქტიური ლეპბუკების შექმნა და რჩევების მიცემა ემილისათვის.

კლასი: 3

მიზანი: მოსწავლეებმა  გაიუმჯობესონ  ტექსტის გააზრების უნარები, განივითარონ შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნება, ასევე დაეუფლონ ლეპბუკების დამზადების ტექნიკას და შექმნან ინტერაქტიური, თემატური ლეპბუკი.

ეტაპები:

I შესავალი  

  1. წინასწარი მომზადება:
    • წაიკითხეთ “ემილის თავგადასავალი” პირველი თავი კლასში.
    • განიხილეთ  ამ თავის შვიდი ეპიზოდი.
    • დაეხმარეთ მოსწავლეებს  გააცნობიერონ  ტექსტის შვიდივე ეპიზოდი.

II. ლეპბუკების დაგეგმარება

  1. სამუშაო ჯგუფების შექმნა:
    • გავყვოთ მოსწავლეები 7 ჯგუფად, თითოეული ჯგუფს მიეცით ერთი ეპიზოდი დასამუშავებლად.
  2. ლეპბუკების კომპონენტები:
    • ყდა: თითოეულ ლეპბუკს უნდა ჰქონდეს ლამაზი ყდა, რომელიც ასახავს ეპიზოდის კონტურულ, გასაფერადებელ  ილუსტრაციას.
    • ყდის შიგა სივრცის მომზადება: ლეპბუკის „ფანჯრის“ შიგნით სივრცე 2 ნაწილად უნდა ფორმირდეს ერი ნაწილი ეპიზოდის ტექსტისთვის. მეორე ნაწილში ამ ეპიზოდიდან გამომდინარეპერსონაჟისთვის  რჩევის დასაწერი სივრცე.

III. ლეპბუკების დამზადება

  1. მასალები:
    • მუყაოს ფურცლები, მარკერები, ფანქრები, მაკრატლები, წებო, სხვადასხვა ფერის ქაღალდები და დეკორატიული მასალები.
  2. პროცესი:
    • მოსწავლეებმა გამოიყენონ თავიანთი შემოქმედებითი უნარები, რათა შექმნან ლამაზი და ინფორმაციული ლეპბუკები.
    • თითოეული ჯგუფი იმუშავებს თავის ეპიზოდზე, ხოლო საბოლოო პრეზენტაციისთვის ისინი გააერთიანებენ ლეპბუკებს.

3. ლეპბუკების პრეზენტაცია

პრეზენტაციის მომზადება:

    • თითოეულმა ჯგუფმა მოამზადოს პრეზენტაცია თავიანთი ლეპბუკის შესახებ.
    • წარმოადგინონ თავიანთი ლეპბუკები კლასში, ახსნან  რა ეპიზოდს ასახავს ილუსტრაცია და  როგორია  თავიანთი რჩევები ემილისთვის.

ამ ილუსტაციაში  კარგად ჩანს: 1)ლეპბუკის ყდა – გაფერადებული ილუსტრაციით, რომელიც იხსნება 2) შიდა სივრცე, რომელიც ორადაა გაყოფილი, ზედა ნაწილში ილუსტრაციის შესაბამისი  ტექსტია და ქვედა ნაწილში მოსწავლის მიერ მიცემული რჩევაა.

განხილვა და უკუკავშირი:

    • განიხილეთ თითოეული ჯგუფის ნამუშევარი
    • ჯგუფებმა გაუზიარონ ერთმანეთს რჩევები და მოისმინონ სხვების აზრები.

საბოლოო აქტივობა:

  • მოაწყეთ ლეპბუკების გამოფენა სკოლაში, სადაც სხვა კლასები და მასწავლებლები შეძლებენ ნახონ მოსწავლეთა ნამუშევრები.
  • მისცეთ მოსწავლეებს სერტიფიკატები, სტიკერები დაშ  შემოქმედებითი და აქტიური მუშაობისთვის.

ეს პროექტი დაეხმარება მოსწავლეებს  გააუმჯობესონ ტექსტის გააზრების, შემოქმედებითი აზროვნების და გუნდური მუშაობის უნარები.

ლეპბუკის შეფასება უნდა მოიცავდეს მრავალფეროვან კრიტერიუმებს, რომლებიც უზრუნველყოფს ობიექტურ და სამართლიან შეფასებას. ყურადღება უნდა მიექცეს შინაარსს, სტრუქტურას, ვიზუალურობას, ენობრივ უნარებს, პრეზენტაციას და მოსწავლეების ძალისხმევას. ეს კრიტერიუმები ხელს უწყობს მოსწავლეების მოტივაციის ამაღლებას და მათ პროგრესს.

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

„ბატონი ტორნადო“

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“