სამშაბათი, ივლისი 16, 2024
16 ივლისი, სამშაბათი, 2024

მულტიმედიური რესურსების გამოყენება დაწყებით  კლასში ონლაინ სწავლებისას

თანამედროვე საკომუნიკაციო საშუალებებმა, მსოფლიო დაიპყრო   და გამოიწვია ინფორმაციის სიჭარბე. აუცილებელია, ადამიანმა თავი დაიცვას მოზღვავებული ინფორმაციისაგან. ამისათვის საჭიროა, იცოდეს: ინფორმაციის მოძიება, გაფილტვრა, გენერირება  და გამოყენება.   ციფრული ტექნოლოგიების სწორად გამოყენება განაპირობებს  მაღალგანვითარებული,  მედიაწიგნიერი  საზოგადოების ჩამოყალიბებას.

მაღალგანვითარებული, მედიაწიგნიერი  საზოგადოების ჩამოყალიბების პროცესს სკოლის  ასაკში ეყრება საფუძველი.  ეროვნული სასწავლო გეგმა ითვალისწინებს, მულტიმედიური მეთოდების გამოყენებით  მოსწავლემ  პირველი კლასიდანვე განივითაროს მედიაწიგნიერებისთვის და ციფრული  წიგნიერებისთვის  აუცილებელი უნარები, რომელიც შესაბამისად, მოითხოვს სხვადასხვა ტიპის ვიდეო მასალის, აუდიომასალის,  მულტიმედიური მასალის გაგებასა და შექმნას.

მიუხედავად ამისა,  ამ მხრივ, მოსწავლეთა განვითარებას მაინც ნაკლები დრო ეთმობოდა. ახლა კი პანდემიის  გავრცელებამ უცებ შეცვალა რეალობა და სკოლები  ელექტრონული სწავლების აუცილებლობის წინაშე დააყენა. შეიქმნა უამრავი სასარგებლო  რესურსი.

რადგან ონლაინ სწავლება გახდა სასწავლო პროცესის ერთადერთი გზა და ეროვნულ სასწავლო გეგმაშიც  მკაფიოდაა დასაბუთებული ციფრული ტექნოლოგიების გამოყენების აუცილებლობა, გადავწყვიტე  მულტიმედიური ტექსტების შექმნა – გამოყენება.

მულტიმედიურ ტექსტებს  ვქმნი  powerpoint-ის საშუალებით.   სლაიდებს, აწყობის შემდეგ, ვიდეოკონვერტირებას ვუკეთებ .  შემოგთავაზებთ ვიდეოკონვერტირების ინსრტუქციასაც.  პრეზენტაციის აწყობისა და შენახვის შემდეგ, უნდა დააწკაპოთ  ფაილს.  გაიხსნება ფანჯარა

ბოლოდან მეოთხე ფანჯარაა  export .  მასზე ხელის დაჭერით   გადახვალთ    create a video  ანუ შექმენით ვიდეოს გრაფაზე.  ხელს დააჭერთ  create a video -ს და ვიდეოდ კონვერტირება დასრულებულია.

 

powerpoint-ის საშუალებითა და შემდეგ ვიდეოდ კონვერტირებით  იქმნება მულტიმედიური რესურსი.

მულტიმედიური საშუალებები სასწავლო პროცესში :

  • მოსწავლეს უადვილებს ინფორმაციის სწრაფად აღქმასა და დამახსოვრებას;
  • მოსწავლეებში იწვევს მოტივაციის ამაღლებას;
  • მოსწავლეებში ავითარებს შემოქმედებით აზროვნებას;

მიზნად დავისახე:

  • მოტივაციის ამაღლება;
  • მიეღოთ მულტიმედიურ ტექსტებთან ურთიერთობის გამოცდილება;
  • მულტიმედიური ტექსტების გაგება-გააზრების ხელშეწყობა;
  • თავად შეექმნათ მულტიმედია ტექსტი(გაკვეთილი რამდენიმე საათზეა გათვლილი).

გაკვეთილის მიზანი იყო  დავით აღმაშენებლის ცხოვრებისა და მოღვაწეობის  შესწავლა მულტიმედიური საშუალებებით.  სანამ  უშუალოდ ტექსტის გაცნობაზე გადავიდოდი, მოსწავლეებს დაინტერესებისთვის    ეკრანზე გავუზიარე  ვიდეო-რგოლი   ,,ძლევაი  საკვირველი“  და მოვამზადე კომენტირებული კითხვისთვის.

https://www.youtube.com/watch?v=Xk3oJzDtyA8 .

 

კომენტირებული კითხვის დროს   მოსწავლეებს   გავუზიარე ჩემ მიერ შექმნილი მულტიმედია ტექსტი.    სლაიდების მიხედვით, კომენტირებული კითხვის მეთოდით,  ვაწვდიდი ინფორმაციას დავით აღმაშენებლის ცხოვრებასა და მოღვაწეობაზე.

 

 

მოსწავლეები  ინტერესით  აკვირდებოდნენ  და ისმენდნენ ტექსტს, რომელიც გაფორმებული იყო ხმოვანი და  ვიზუალური ეფექტებით. იხილეთ   ( დანართი 1) .

ტექსტის  კითხვისას ყურადღება გავამახვილე  უცხო ლექსიკურ ერთეულებზე.  ავხსენი ,,სიტყვის პირამიდის“ გამოყენებით. თვალსაჩინოებისთვის გამოვიყენე    Idroo-ს ელექტრონული  დაფა.  Idroo-ს თეთრი დაფის ფუნქციების გამოყენების  შესახებ ინფორმაციას  ნახავთ მოცემულ ბმულზე.

https://www.youtube.com/watch?v=rRbsJ5HFk6E

 

 

 

დავით აღმაშენებლის ცხოვრებისა და მოღვაწეობის, იმ ეპოქის  საქართველოს სახელმწიფოს სიძლიერის უკეთ გაცნობის  მიზნით, გამოვიყენე  საქართველოს  რუკა.

ცოდნის გამთლიანების ეტაპზე კი დავსვი კითხვები  და დავეხმარე მოსმენილი და ნანახი  ინფორმაციის უკეთ გაგებაში.

  • რამდენი წლის გამეფდა დავითი?
  • ვის წინააღმდეგ იბრძოდა?
  • სად  დაამარცხა დავითმა თურქ-სელჩუკები?
  • რატომ უწოდეს აღმაშენებელი?
  • სად არის დაკრძალული?

 

მოსმენილი ინფორმაციის შეჯამებისა და ზეპირი მსჯელობის შემდეგ, დავალებად მივეცი    ,,შემაჯამებელი ბარათი“ . მათ უნდა დაეწერათ  მათთვის საინტერესო ერთი  კითხვა, რომელიც დავით აღმაშენებელზე მეტის გაგებაში დაეხმარებოდათ.

შეკითხვები ამ ფორმით მომაწოდეს:

  • რატომ გამეფდა 16 წლის ასაკში?
  • როგორ შეძლო ქვეყნის გაერთიანება?
  • როდის გამეფდა?
  • რამდენი წელი მეფობდა? და როგორ დაიღუპა?
  • თურქ-სელჩუკების დამარცხების გარდა, კიდევ რა გააკეთა დავით მეფემ?

გაკვეთილი დავიწყე   კითხვებზე პასუხის გაცემით,   idroo-ს  დაფის გამოყენებით გავამზადე  პასუხები და  გავუზიარე  ეკრანზე.

 

თითოეულ კითხვაზე პასუხის გაცემის შემდეგ, შევთავაზე, შეექმნათ კომიქსები.  კომიქსის შექმნა მათთვის ახალი არ იყო. სიახლეს მხოლოდ კომიქსის ელექტრონულად შექმნა წარმოადგენდა.   დავალება კარგად რომ გაეგოთ,   ვისაუბრეთ:

  • რა არის კომიქსი?
  • რატომ უნდა შევქმნათ?
  • როგორ უნდა შევქმნათ?

 

 

 

 

Writecomics- შექმენი კომიქსი.  https://writecomics.com/?fbclid=IwAR2hMuhAXI52j84hMk_RJGzWENhEfYEkKTliZ0tTMfBM8dTZf8xgl9uIs0o

ვებ-მისამართი   შესაძლებლობას იძლევა, მოსწავლემ  თავადვე შექმნას კომიქსი და აამეტყველოს  პერსონაჟები.  მშობლებთან   წინასწარი კომუნიკაციის დროს, გავაცანი  წესები, როგორ უნდა ემუშავათ მოსწავლეებს  და რა ეტაპები უნდა გაევლოთ   კომიქსის   შესაქმნელად. Writecomics-ის   დახმარებით მოსწავლეებმა შექმნეს და  გააცოცხლეს   პერსონაჟები  დიალოგის საშუალებით:

  1. რას ეტყოდა დავით აღმაშენებელი თურქ-სელჩუკებს.
  2. რას ეტყოდა თურქ-სელჩუკების მეთაური  ქართველთა ლაშქარს.
  3. რას ეტყოდა დავით მეფე თავის ლაშქარს დიდგორის ბრძოლის წინ.
  4. რას ეტყოდა თურქ-სელჩუკების მეთაური თავის ლაშქარს დიდგორის ბრძოლის წინ.

მოცემული კომიქსების ანალიზი  გვიჩვენებს, რომ  მულტიმედიური რესურსების გამოყენებამ   და მულტიმედიური ტექსტების შექმნაში მონაწილეობამ,  მოსწავლეებს აუმაღლა  მოტივაცია. იმოგზაურეს ისტორიულ წარსულში, გაიცნეს  უძლიერესი  მეფე დავით აღმაშენებელი, მისი საგმირო საქმეები.  წარმოდგენა შეექმნათ იმ პერიოდის საქართველოში არსებულ  პოლიტიკურ თუ სოციალურ ვითარებაზე. WriteComics-ის  დახმარებით  მოსწავლეებმა ხალისით გაიაზრეს და შეაჯამეს  ინფორმაცია.

მოსწავლისთვის მნიშვნელოვანია, სწავლების პროცესი იყოს სახალისო და მასზე ორიენტირებული.  ბავშვთა ინტერესის  ერთ-ერთ სფეროს ციფრული ტექნოლოგია წარმოადგენს. მათი   დაინტერესება გამოვიყენე სასწავლო პროცესის  მრავალფეროვნებისთვის. როცა  მოსწავლე თავად ქმნის, უკეთ სწავლობს, უკეთ იაზრებს და ესმის, რასაც აკეთებს.  კომიქსების შექმნის პროცესი მათთვის საინტერესო, შემეცნებითი და სახალისო აღმოჩნდა.

მოსწავლეს  კომიქსის შექმნა WriteComics    ონლაინ საიტის დახმარებით,  რეგისტრაციის გარეშე, მარტივად შეუძლია. ამისთვის, მხოლოდ მოცემულ  ბმულზე  გადასვლაა საჭირო.

  1. https://writecomics.com/?fbclid=IwAR0qF2FFKvOm8vrYWTl6mOxJ2ogwgpgPENlCdNB0IMJjNQ6GgGUxGLdZirE

 

მოცემულ ბმულზე გადასვლის შემდეგ, შეარჩიეთ სხვადასხვა სივრცე, სივრცეების არჩევანი მრავალფეროვანია, ასევე შემოთავაზებულია პერსონაჟებიც, რომელთა გამოყენებითაც შეიძლება  სხვადასხვა მოქმედების აწყობა. ვებსაიტი იძლევა იმის შესაძლებლობას,  შექმნათ მრავალეპიზოდიანი კომიქსი.

 

  1. უშუალოდ კომიქსის აწყობა,  საიტის რესურსების გამოყენებით.

თქვენ შეგიძლიათ  აირჩიოთ სასურველი სქესის, ასაკის,  გარეგნობის, ჩაცმულობის მქონე პერსონაჟი  გრაფიდან People (ხალხი).

 

 

 

პერსონაჟის არჩევის შემდეგ, აუცილებელია, შეარჩიოთ  გმირის სამოქმედო ადგილი.  არჩევა  შესაძლებელია  გრაფიდან, რომელსაც აქვს წარწერა  Add A Background (დაამატეთ ფონი).

კომიქსის აწყობის საბოლოო ეტაპია არჩეული პერსონაჟების ამეტყველება

Add  Dialog-ის   ( დაამატე დიალოგი)  საშუალებით.

 

 

დიალოგისთვის სივრცის არჩევის შემდეგ,  ტექსტის ჩასაწერი ველი გამოჩნდება

პერსონაჟების თავზე.

 

 

კომიქსის დასრულების შემდეგ ხელი დააჭირეთ Sumbit word -ს  სიტყვის წარდგენას და ნაშრომი დასრულებული სახით მზად იქნება.

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

„ბატონი ტორნადო“

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“