სამშაბათი, მარტი 5, 2024
5 მარტი, სამშაბათი, 2024

სამოქალაქო განათლების პედაგოგებისათვის

სამოქალაქო განათლების პედაგოგთა ფორუმის წლიური მთელი საქართველოდან ჩამოსულ სამოქალაქო განათლების მასწავლებლებს საშუალება აძლევს თავიანთი და მოსწავლეების საქმიანობის ამსახველი ფოტომასალა საექსპოზიციო დარბაზში გამოფინონ, ერთმანეთს შეხვდნენ, სიახლეებზე შთაბეჭდილებები გაუზიარონ, ძველი გაიხსენონ და მომავალი თანამშრომლობა დაგეგმონ.

ფორუმი რომ მზარდი ორგანიზაციაა, ამაზე ისიც მეტყველებს, რომ ყოველწლიურად მისი წევრების რიცხვი იმატებს. ამ პროფესიულ გაერთიანებაში უკვე ათასზე მეტი სამოქალაქო განათლების პედაგოგია. წლევანდელ კონფერენცია-გამოფენაში 300-მდე მათგანი მონაწილეობდა.

სამოქალაქო განათლების პედაგოგთა ფორუმი სამოქალაქო განათლების პროგრამების ფარგლებში ჩამოყალიბდა და უკვე დამოუკიდებელ გაერთიანებას წარმოადგენს, თუმცა მჭიდროდ თანამშრომლობს სამოქალაქო განათლების პროგრამა ,,მომავლის თაობასთან“, რომლის აქტივობებიც პროგრამის დირექტორმა მარინა უშვერიძემ წარმოადგინა.

ფორუმის უმთავრეს მიზანს სამოქალაქო განათლების სწავლების ხარისხის გაუმჯობესება და პედაგოგთა პროფესიულ განვითარებაზე მუდმივი ზრუნვა წარმოადგენს. ეს გახდა იმ მემორანდუმის საფუძველი, რომელიც მასწავლებელთა სახლსა და სამოქალაქო განათლების პედაგოგთა ფორუმს შორის გაფორმდა. ამ თანამშრომლობის პერსპექტივაზე მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის დირექტორმა, გიორგი მაჩაბელმა ისაუბრა.

სამოქალაქო განათლების პედაგოგების მოლოდინს  გამოფენა-კონფერენციისადმი ისიც ამძაფრებს, რომ ყოველწლიურად ფორუმი სამოქალაქო განათლების პედაგოგებს სხვადასხვა ნომინაციებით აჯილდოვებს და ეს მათთვის მამოტივირებელ ფაქტორს ქმნის. წელსაც გაიცა დამსახურებული ჯილდოები და ბევრი პედაგოგის შრომა დაფასდა. ფორუმის უმთავრესი პრიზი და წოდება ,,სამოქალაქო განათლების წლის საუკეთესო პედაგოგი“ 11-ივე  რეგიონიდან შერჩეულ პედაგოგებს გადაეცათ;

კონფერენციის მეორე ნაწილი სასემინარო მუშაობას დაეთმო. თემები საჭიროებაზე მორგებული და აქტუალური იყო: თანასწორობის საკითხები სკოლაში, არაფორმალური განათლების როლი სკოლაში, პედაგოგიური სტრატეგიები და სამოქალაქო განათლების სწავლება, ეროვნულ და ეთნიკურ უმცირესობათა ინტეგრაციის ხელშეწყობა ქვეყნის საზოგადოებრივ და პოლიტიკურ ცხოვრებაში. პედაგოგების წარმოდგენილ გამოცდილებაზე დისკუსიებს დარგის ექსპერტები უძღვებოდნენ.

მთავარი, რაც გამოიკვეთა, და რაც სამინისტროს ეროვნული სასწავლო გეგმების განვითარების კოორდინატორის ნიკოლოზ სილაგაძის გამოსვლაშიც აღინიშნა, სამოქალაქო განათლება, როგორც საგანი თანდათან რეალურ ადგილს იკავებს საგანმანათლებლო სივრცეში და სულ ნაკლებად მიდის საუბარი, მის დანიშნულებასა და მნიშვნელობაზე. ახლა განსჯის საგანს წარმოადგენს ის საკითხი, თუ როდის, როგორ, რა გზით ვასწავლოთ საგანი და როგორ შევაფასოთ შედეგები. საგნის სწავლება უკვე მესამე კლასიდან დაიწყება და უწყვეტად გაგრძელდება. ესგ-ში ეს ვალდებულება უკვე ასახულია და განხილვის საგანს საშუალო საფეხურზე სწავლებაღა წარმოადგენს.

მთავარი ვექტორი მიმართულია იქით, რომ მომავალმა მოქალაქემ სკოლაში მიიღოს ცოდნა კარგი მოქალაქეობის შესახებ, რომ მისი ცოდნა იყოს ფუნქციური, აქტიური მოქალაქეობისკენ მიმართული.

გამოფენაზე წარმოდგენილი ფოტომასალა შთამბეჭდავ ინფორმაციას აწვდიდა დამთვალიერებელს იმის შესახებ, რომ პროგრამა ,,მომავლის თაობის“ ფარგლებში მოსწავლეებმა და მასწავლებლებმა ბევრი საინტერესო აქტივობის განხორციელება შეძლეს და სკოლისა და თემის საჭიროებაზე მორგებული პროექტები განახორციელეს. გარემოზე ზრუნვა, უსაფრთხოებაზე ზრუნვა, საქველმოქმედო ღონისძიებები, გადაწყვეტილების მიმღებ პირებთან თანამშრომლობა, ადვოკატირება და ასე შემდეგ – ის ზოგადი მიმართულებებია, რომელიც საქართველოს მასშტაბით ჩატარებულ  ასობით აქტივობას მოიცავს. მათი განხორციელების დროს პედაგოგებს საშუალება ეძლეოდათ სწავლა-კეთებით გაეაქტიურებინათ  პროექტული სწავლების, პრობლემური სწავლების მიდგომები და ეფექტურ შედეგზე გასულიყვნენ. საამისოდ მათ რესურსს პროგრამა ,,მომავლის თაობა“ სთავაზობდა.

საგნობრივი პროფესიული ასოციაციების შექმნა და მათი ეფექტური საქმიანობა ნამდვილად კარგ გავლენას ახდენს სწავლა-სწავლების ხარისხის გაუჯობესებაზე. როცა პედაგოგები თავად ერთიანდებიან პროფესიულ განვითარებაზე ზრუნვისათვის. ეს არის პროცესი ქვემოდან ზევით, რაც მის მნიშვნელოვნებას უფრო ზრდის.

 

 

 

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი