26 მაისი თითოეული ქართველისთვის განსაკუთრებული დღეა…
განსაკუთრებულია სასკოლო საზოგადოებისთვის, რადგან სკოლამ უნდა აღზარდოს მომავლის საქართველოს შვილები.
აღსანიშნავია, რომ საგან ,,მე და საზოგადოების’’ მე-4 კლასის სახელმძღვანელოში მოცემულია არაჩვეულებრივი მასალა, ,,ჩემი ქვეყნის სიმბოლოები’’.
წარმოგიდგენთ კომპლექსურ დავალებას: ,,შექმენი მომავლის საქართველოს სიმბოლიკა’’
(დავალების ავტორი – მაკა ინაშვილი, წმიდა გიორგის სახელობის საერთაშორისო სკოლის მასწავლებელი, დაწყებითი განათლების ექსპერტი)
თემა – მე და ჩემი ქვეყანა
სამიზნე ცნება – ცვლილება; შედეგები (საზ.მეც.დაწყ.(I)5,7)
ქვეცნება – სახელმწიფო სიმბოლიკის ცვლილება
საკითხი – დროშის, გერბისა და ჰიმნის ცვლილება
საკვანძო შეკითხვები:
- რატომ იცვლება სახელმწიფო სიმბოლოები?
- როგორ წარმოვაჩინო პრეზენტაციის საშუალებით სიმბოლიკის ცვლილების მიზეზები.
კომპლექსური დავალების პირობა
შეარჩიე ჩვენი ქვეყნის სიმბოლოებიდან (დროშა, გერბი, ჰიმნი) ერთ-ერთი, პრეზენტაციის სახით წარმოადგინე, რა ცვლილება განიცადა დღემდე. შექმენი ჩვენი ქვეყნის მომავალი სიმბოლოს ფორმა საკუთარი ინტერპრეტაციით (როგორიც გსურს, რომ იყოს).
დავალების შეფასების კრიტერიუმები
ნაშრომში/ნაშრომის პრეზენტაციისას ხაზგასმით წარმოაჩინე:
- რა ინფორმაციას „ინახავს“ წარსულის შესახებ ძველი სიმბოლოები ( მ.წ..2)
- რა შეიცვალა და რა დარჩა უცვლელი სახელმწიფო სიმბოლოებში, როგორ და რატომ განიცადა ცვლილება შენმა შექმნილმა „მომავლის სიმბოლომ?“ (მ.წ.1)
შენიშვნა: ,,მ.წ’’ – მიუთითებს მკვიდრ წარმოდგენას
კომპლექსური დავალების დამუშავების ეტაპები (რესურსები, აქტივობები):
I ეტაპი: კომპლექსური დავალების ფორმა
როგორ უნდა წარმოვაჩინო საკუთარი ცოდნა შესასწავლ საკითხთან დაკავშირებით?
რესურსი/აქტივობა:
რესურსი 1. პრეზენტაციის აწყობა
https://www.youtube.com/watch?v=zlOQ7-WoTbU
აქტივობა 1. მსჯელობა, როგორ შევქმნათ პრეზენტაცია მოცემული რესურსის დახმარებით.
სამიზნე ცოდნის კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები:
- რა უნდა გაითვალისწინო პრეზენტაციის მომზადებისას?
- სად და როგორ შეიძლება მოიპოვო ინფორმაცია სახელმწიფო სიმბოლიკის ცვლილების შესახებ?
- რა ფორმით შეიძლება შექმნა მომავალი სიმბოლიკის ფორმა?
- როგორ წარმოაჩენ პრეზენტაციის საშუალებით, რა გაიგე სახელმწიფო სიმბოლოების ცვლილების შესახებ?
- როგორ წარმოადგენ მომავალი სახელმწიფოს სიმბოლოს?
II ეტაპი: კომპლექსური დავალების შინაარსი
ნაბიჯი 1. რა ინფორმაციას „ინახავს“ წარსულის შესახებ ძველი სიმბოლოები (მ.წ.2)
რესურსი/აქტივობა:
რესურსი 1. მე-4 კლასი, სახელმძღვანელო „მე და საზოგადოება“; ( II ნაწილი) გვ. 29
რესურსი 2. ბმულები ინფორმაციის მოსაძიებლად სახელმწიფო ძველი სიმბოლიკის შესახებ:
როგორ იქმნებოდა პირველი რესპუბლიკის სახელმწიფო სიმბოლიკა:
https://at.ge/2020/05/25/simbolikebi/
საქართველოს დემოკრატიული რესპუბლიკის ჰიმნი:
https://www.youtube.com/watch?v=BmcNaQiz3NA
რესურსი 3: ფოტოები
აქტივობა 1. ცხრილის შევსება: რა ვიცოდი, რა გავიგე, რა მინდა ვიცოდე.
აქტივობა 2. ინტერვიუ უფროსი თაობის წარმომადგენლებთან
სამიზნე ცოდნის კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები
- რა არის სიმბოლო? (რესურსი 1,2)
- რა სიმბოლოები იცი?
- რას გამოხატავს სახელმწიფოს სიმბოლიკა?
- რატომ მიაგებენ პატივს სპორტსმენები საკუთარი ქვეყნის სიმბოლიკას?
- რაში ეხმარება სახელმწიფო სიმბოლიკა ადამიანებს?
- რა არის ჰიმნი?
- რა ინფორმაციას გვაწვდიან უფროსი თაობის წარმომადგენლები სახელმწიფოს ძველი სიმბოლოების შესახებ?
- როგორ წარმოაჩენ პრეზენტაციაში წარსულის შესახებ რა ინფორმაციას „ინახავს“ ძველი სიმბოლოები?
ნაბიჯი 2. რა შეიცვალა და რა დარჩა უცვლელი სახელმწიფო სიმბოლოებში; როგორ განიცადა ცვლილება შენმა შექმნილმა „მომავლის სიმბოლომ?“ (მ.წ.1)
რესურსი/აქტივობა
რესურსი 1.
რესურსი 2.
გერბის ცვლილება – https://www.youtube.com/watch?v=R9BwHdMncsU
სახელმწიფო სიმბოლოები დღეს:
https://www.president.gov.ge/ka/page/sakhelmcifo-simboloebi
აქტივობა 1. ვენის დიაგრამა (ძველი და ახალი სიმბოლოების შედარება)
აქტივობა 2. თხზულების დაწერა: ,,როგორი მინდა, იყოს საქართველოს მომავალი’’
აქტივობა 3. გონებრივი იერიში – იდეების გენერირება – როგორ შეიძლება შეიცვალოს მომავლის საქართველოს სიმბოლო?
აქტივობა 4. შექმენი შენი თვალით დანახული მომავლის საქართველოს სიმბოლო.
სამიზნე ცოდნის კონსტრუირებაზე ორიენტირებული შეკითხვები
- როგორ და რატომ შეიძლება შეიცვალოს სახელმწიფოს სიმბოლიკა? ( რესურსი 1,2)
- როგორი იყო ადრე სახელმწიფო სიმბოლიკა?
- როგორია დღევანდელი სახელმწიფო სიმბოლიკა?
- აღწერეთ სახელმწიფოს დროშა და გერბი;
- რას ნიშნავს „ძალა ერთობაშია“?
- რა ცვლილება განიცადა სახელმწიფო სიმბოლიკამ?
- რა შეიცვალა/რა დარჩა იგივე?
- როგორი წარმოგიდგენია/როგორი გინდა, რომ იყოს საქართველოს მომავალი?
- შენ როგორი გინდა რომ იყოს/როგორ შეიძლება შეიცვალოს სახელმწიფო სიმბოლიკა?
- როგორ/რა ფორმით შექმნი მომავალი სახელმწიფოს სიმბოლოს?
- როგორ ასახავ მასზე შენს სურვილებს?
შეკითხვები განმავითარებელი შეფასებისთვის:
- აღწერე, როგორ წარიმართა დავალებაზე მუშაობის პროცესი;
- აღწერე რა პროდუქტი შექმენი;
- რა საკითხს შეეხება შენ მიერ მომზადებული დავალება?
- განმარტე, რატომ შექმენი სიმბოლო? რისი თქმა გინდოდა მისი საშუალებით?
- შენი აზრით, ვინ უნდა დაინტერესდეს შენ მიერ შექმნილი კომპლექსური დავალებით და რატომ?
- რა დაბრკოლებებს წააწყდი დავალებაზე მუშაობის პროცესში?
- რას გააკეთებდი სხვანაირად ახლა რომ იწყებდე დავალებაზე მუშაობას?
- შეგისრულებია თუ არა სხვა დროს მსგავსი ფორმის ან შინაარსის დავალება?
- შენი აზრით, რით ჰგავს და რით განსხვავდება შენი დავალება შენი თანაკლასელების ნაშრომებისგან?
გამოყენებული ლიტერატურა:
საგანი – მე და საზოგადოება;
გზამკვლევი – მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით
(საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს სკოლამდელი და ზოგადი განათლების განვითარების დეპარტამენტი).
მე და საზოგადოება – მე-4 კლასის სახელმძღვანელო- მე-2 ნაწილი (ნინო ტალახაძე-გამომცემლობა ,,სიდი’’-თბილისი-2018)