შაბათი, აპრილი 27, 2024
27 აპრილი, შაბათი, 2024

“ციფრული სკოლა-საქართველო” – ტექნოლოგიებით გაჯერებული სასწავლო გარემოს დანერგვისთვის

ბოლო ათწლეულია ტექნოლოგიებით გაჯერებული სასწავლო გარემოს დაგეგმვა-დანერგვის მნიშვნელობას არაერთი საერთაშორისო თუ ლოკალური პოლიტიკის დოკუმენტი აღწერს. საკითხის აქტუალობა კიდევ უფრო მეტად გამოიკვეთა კოვიდ19 ეპიდემიისას, როდესაც სასწავლო გარემო ონლაინ რეჟიმში გადავიდა.

ეფექტიანი ტექნოლოგიებით გაჯერებული სასწავლო გარემოს დანერგვისას სკოლის დონეზე ცვლილებების მართვა მნიშვნელოვანი კომპონენტია, რათა ციფრული ინფრასტრუქტურა პედაგოგიკის საუკეთესო საჭიროებებსა და გამოწვევებს მოერგოს. ხშირ შემთხვევაში, არა ციფრული ტექნოლოგიების ნაკლებობა, არამედ ამ ტექნოლოგიების მიზანმიმართული გამოყენებაა პრობლემა. კრიტიკულად მნიშვნელოვანია, განვსაზღვროთ: რამდენად ემსახურება ციფრული ტექნოლოგიების სასწავლო პროცესში გამოყენება მოსწავლის სასწავლო გამოცდილების გამდიდრებას; როგორ ხდება ინოვაციური პრაქტიკის დანერგვა ისე, რომ მოსწავლის ყოველდღიურ სასწავლო გამოცდილებას შეადგენდეს და არა „საჩვენებელი“ გაკვეთილების ნუსხას, რომელიც, საბოლოო ჯამში, ვერაფერს ცვლის. სკოლის დონეზე ციფრული სტრატეგიის ზუსტი განსაზღვრა, შესაბამისი აქტივობების დაგეგმვა და დანერგვა კრიტიკულად მნიშვნელოვანი ელემენტია.

პროექტი “ციფრული სკოლა-საქართველო” 2018 წლის სექტემბერში დაიწყო ესტონეთის საგარეო საქმეთა სამინისტროს დაფინანსებით და ტალინის უნივერსიტეტის (ესტონეთი) კოორდინირებით. პროექტი ესტონურ გამოცდილებას ეყრდნობა და საქართველოს საჯარო სკოლებში განათლების ხარისხის გაუმჯობესებას ისახავს მიზნად თანამონაწილეობითი დიზაინის, მონაცემებზე-დაფუძნებული გადაწყვეტილებების, სკოლის დონეზე ციფრული სტრატეგიისა და თანამედროვე ციფრული სასწავლო პრაქტიკის დანერგვით.

პროექტის ფარგლებში ორგანიზაცია „დიჯისოლთმა“ დაამუშავა ონლაინ კურსი “ციფრული სკოლა საქართველო“. კურსი დაინტერესებულ სკოლას დაეხმარება:

  • ციფრული ინსტრუმენტების საშუალებით სკოლის ციფრული მოწიფულობის თვით-შეფასება გააკეთოს, რათა ტექნოლოგიებით გამდიდრებულ სასწავლო პრაქტიკაში საკუთარი მიღწევები და გამოწვევები გააანალიზოს;
  • ჩამოაყალიბოს საერთო ხედვა სკოლის ციფრული სტრატეგიის შესახებ;
  • ონლაინ ინსტრუმენტის საშუალებით სკოლის ციფრული სტრატეგია შექმნას;
  • სკოლის ციფრულ დღის წესრიგს პოპულარიზება გაუწიოს სკოლაში, სასკოლო საზოგადოების თანამონაწილეობის უზრუნველსაყოფად;
  • ახალ ციფრულ ინსტრუმენტებსა და რესურსებს გაეცნოს ინოვაციური ციფრული სასწავლო პრაქტიკის დასანერგად;
  • ინოვაციური სასწავლო პრაქტიკის დასანერგად აქტივობები დაგეგმოს, განახორციელოს და შეაფასოს.

ონლაინ კურსი 4 მოდულს მოიცავს შესაბამისი მასალებით:

  1. სკოლის ციფრული ინოვაციები: რა, რატომ და როგორ;
  2. სკოლის ციფრული განვითარების თვითშეფასება;
  3. ცვლილებების დიზაინი;
  4. ციფრული ინოვაციური პროექტის პოპულარიზება სკოლაში.

კურსში მონაწილეობა და მასალების გამოყენება ნებისმიერ დაინტერესებულ სკოლას შეუძლია მისთვის მოსახერხებელ დროს და დამოუკიდებლად.

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი