გაცნობა და მისალმება სწავლის დაწყების პირველ დღეს

ახლოვდება სწავლის დასაწყისი და ყველას ერთი საფიქრალი გვაქვს: როგორ შევხვდეთ მოსწავლეებს ისე, რომ რეგულაციებიც შესრულდეს და 6 თვის უნახავებსა და მონატრებულებს თბილად დავხვდეთ. კიდევ უფრო რთულია პირველი შეხვედრის ისე ორგანიზება, რომ სითბოს გამოხატვა შევძლოთ.

        პირველკლასელებისთვის შეიძლება ასეთი დახვედრა მოვაწყოთ:

      დაფაზე გავაკრათ თაბახის ფურცლები, ამ თაბახებზე შებრუნებულ მდგომარეობაში მოვათავსოთ მოსწავლის სურათი და თაბახის იმ ნაწილზე, რომელიც ქვემოთ დარჩება, დავწეროთ ამ ბავშვის სახელი. ისინი ფოტოს ვერ ხედავენ, ხედავენ მხოლოდ სახელს.

         ამ ფოტოებს მთელი დაფა დაიკავებს. ის ბავშვებისთვის საინტერესო იქნება, რადგან უმეტესობამ საკუთარი სახელის ცნობა იცის და შეიძლება თავადაც იპოვოს იგი დაფაზე.

           ცენტრში ვათავსებთ საქართველოს რუკის, სკოლისა და მასწავლებლის ფოტოებს, ასევე დაფარულ მდგომარეობაში.

           როგორც კი შეშინებული პირველკლასელები ჩვენთან პირისპირ აღმოჩნდებიან, ვესალმებით, ვეცნობით, სიტყვიერად ვეფერებით და დაფაზე ფოტოების გახსნას ვიწყებთ. ჯერ ვხსნით საქართველოს რუკის ფოტოს და ვეუბნებით, რომ ისინი საქართველოს მოქალაქეები არიან, შემდეგ – სკოლის ფოტოს, ჩვენს ფოტოს და რამდენიმე სიტყვით ჩვენს თავს საინტერესოდ ვუხასიათებთ. ბოლოს ვიწყებთ მათი ფოტოების გახსნას, თუმცა ჯერ ხმამაღლა გამოვთქვამთ მათ სახელს. ამ სახელის მქონე ყველა მოსწავლე ადგილიდან გვეცნობა, ვხსნით ყველა ფოტოს ეტაპობრივად და ბოლოს დაფაზე დავინახავთ მთელ კლასს.

        პროცესის წარმართვა ჩვენზეა დამოკიდებული. ფოტოები მშობლების ნებართვით პირადი საქმეებიდან შეიძლება ავიღოთ. მართალია, მათ არ ვიცნობთ, მაგრამ მონაცემები უკვე გვაქვს.

              ექვსი თვე ცოტა არ არის და ამიტომ ყველას გვიჭირს, მონატრებული მოსწავლის დისტანცირებული მოახლოება, როგორ ვუთხრათ მათ უარი სითბოსა და შეხებაზე.

              ბევრი ფიქრის შემდეგ გამახსენდა ფოტო, რომელიც ოდესღაც გადავიღე. აი ისიც:

     ეს ფოტო გადავიღე, რაიონში ევროკავშირის დღეების მიმდინარეობის დროს, დამსწრე საზოგადოებისათვის ჩამორიგებულ წიგნში ,,მოგზაურობა ევროკავშირში“.  აქ ბევრი ღიმილი და ბევრი მისალმებაა.

     დაფაზე შეტრიალებულ მდგომარეობაში მოვათავსოთ თაბახზე ამობეჭდილი ასეთი ღიმილები, შესაბამისი ქვეყანა და სალამი. დავნომროთ, სიის მიხედვით ამოვაბრუნოთ. მოსწავლეებმა წაიკითხონ, რომელი ქვეყანა შეხვდათ და მოგვესალმონ მათ ენაზე. კითხულობს ყველა ბავშვი და ფურცლები ამობრუნდება. პროცესის დროს, ამ კონკრეტულ მოსწავლეს შეიძლება ვესაუბროთ ზაფხულზე, მონატრებაზე, გეგმებზე და ასე შემდეგ.

        ამ მისალმების ვერსია სადამრიგებლო კლასისთვის ცოტა განსხვავებულია. დამრიგებელი კარგად იცნობს მოსწავლეთა ჰობს, ინტერესებს, მიღწევებს, შესაძლებლობებს. შესაბამისად, მოვძებნე ღიმილები, მათი ხასიათის გათვალისწინებით. ვიპოვე: მოჭადრაკე, მედალოსანი, მომღერალი, სპორტსმენი, მეთევზე, მოგზაურობის მოყვარული, მხატვარი, დიზაინერი და სხვა ღიმილები. მისალმებაც და აღიარებაც აუცილებლად სასიამოვნო იქნება. ოთახი აივსება ბევრი ღიმილითა და სითბოთი.

 

      ასეთი დახვედრა შეესაბამება როგორც კონტაქტურ, ასევე უკონტაქტო სიტუაციას. მომზადება არ მოითხოვს დიდ დროს, ამ ფურცლებს მხოლოდ ჩვენ ვამზადებთ, ის ექვემდებარება მოდიფიკაციას.

კომენტარები

comments