შაბათი, ოქტომბერი 26, 2024
26 ოქტომბერი, შაბათი, 2024

ნანობაქტერია – ცოცხალი თუ არაცოცხალი

ბიოლოგია კომპლექსური მეცნიერებაა, რომელიც საკუთარ თავში მოიცავს ქიმიის, ფიზიკის, მათემატიკის საკითხებს. ამიტომ ბიოლოგიის სწავლება კომპლექსურია, მოსწავლეებს ძალიან ბევრ უნარს უვითარებს, ხელს უწყობს კრიტიკული, ანალიტიკური აზროვნების უნარების განვითარებას. წერილში წარმოდგენილია ბიოლოგებისთვის ჯერ კიდევ საკამათო საკითხი ნანობაქტერიების შესახებ. ბიოლოგიის სწავლება იწყება იმის განსაზღვრით, თუ რას ნიშნავს ცოცხალი, რა კრიტერიუმებს უნდა აკმაყოფილებდეს სტრუქტურა, რომ ის ცოცხალს მივაკუთვნოთ. დავალება განკუთვნილია საშუალო საფეხურის მოსწავლეებისთვის. დამუშავებას სჭირდება 2-3 აკადემიური საათი. მასწავლებელი გამოიყენებს მმმ სტრატეგიას, რომელიც გულისხმობს მტკიცების, მტკიცებულებისა და მსჯელობის კომპონენტს. აქტივობების ბოლოს მოსწავლემ უნდა შექმნას რამდენიმე აბზაციანი ესეი, სადაც მოიტანს არგუმენტებს. არგუმენტები უნდა გამომდინარეობდეს ქეისში აღწერილი სამეცნიერო კვლევებიდან.

როგორც აღვნიშნე, ნანობაქტერიების შესახებ მეცნიერები ჯერ კიდევ არ არიან შეთანხმებული, თუმცა მოსწავლეებისთვის მოცემული დავალებები ხელს შეუწყობს მტკიცებულებებზე დაფუძნებული მსჯელობის უნარის განვითარებას. სასურველია იმუშაონ მცირე ჯგუფებში, შეისწავლონ სამეცნიერო ჯგუფების მიერ მოწოდებული ინფორმაცია.

ნანობაქტერია – ცოცხალი თუ არაცოცხალი

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“