ხუთშაბათი, აგვისტო 15, 2024
15 აგვისტო, ხუთშაბათი, 2024

ცეცხლი აინთო თამაში დაიწყო – პარიზი 2024

ამ სტატიით გიზიარებთ პარიზის ოლიმპიური თამაშების თემაზე ჩატარებული გაკვეთილის პრაქტიკას.

სტატიის შინაარსი შესაძლოა, საინტერესო იყოს სკოლამდელი და დაწყებითი სასკოლო საფეხურის, ასევე ფრანგული ენის, ხელოვნების, სპორტის, გეოგრაფიის, ისტორიის მასწავლებლებისა თუ საზაფხულო სკოლებისთვის.

აქტივობები განხორციელდა საქართველოს ფრანგულ ინსტიტუტში და ფრანგული ენის ცენტრ აპოსტროფში. 

პარიზი 2024

ცნობილია, რომ წლევანდელი ზაფხულის ოლიმპიური და პარაოლიმპიური თამაშების მასპინძელი ქვეყანა საფრანგეთია. მისი გახსნა 26 ივლისს, ხოლო დახურვა 11 აგვისტოსაა დაგეგმილი.

ოლიმპიადა ერთადერთი მსოფლიო მასშტაბის სპორტული ღონისძიებაა, რომელშიც 200-ზე მეტი ქვეყანა მონაწილეობს და 400-ზე მეტ შეჯიბრს მოიცავს.

ოლიმპიური თამაშების სიმბოლიკა

ოლიმპიური თამაშების სიმბოლიკის შესასწავლად ეფექტურია ამ სიმბოლოების დამზადება: ოლიმპიური ცეცხლის დამზადებისას შეგვიძლია გამოვიყენოთ ფერადი ჟატის ქაღალდები, პლასტილინი ან სხვა მასალა. ასევე შესაძლებელია შერეული ტექნიკის გამოყენება.

ნიმუშის სახით გთავაზობთ შერეული ტექნიკით შესრულებულ გასაფერადებელ სამუშაოს.

 

ოლიმპიური ჩირაღდანი

რადგან ოლიმპიური ჩირაღდანი უძველესი და გამორჩეული სიმბოლოა, მას ამ სიმბოლოების შექმნისას გამორჩეული ადგილი უნდა დავუთმოთ.

 

საჭირო მასალა:

  • მუყაოს მოგრძო რგოლი
    • შესაძლებელია მეორადი მასალის გამოყენება. გამოდგება სამზარეულოს ქაღალდის მორჩენილი რგოლი, ან შეგვიძლია დავამზადოთ მეორადი მუყაოსგან;
  • ფერადი ქაღალდები
    • ცეცხლის ფერებიდან მინიმუმ სამი – წითელი, ნარინჯისფერი, ყვითელი
    • სასურველია ჟატის, ან ნებისმიერი თხელი ქაღალდის გამოყენება;
  • მშრალი წებო.
ცეცხლის სიმყარისთვის მუყაოს შემოვაკრათ და მივაწებოთ წითელი ფერის ჟატის ქაღალდი.
შედეგად მივიღებთ „შიდა ცეცხლს”.
მოვამზადოთ ფერადი ქაღალდის მოგრძო ნაჭრები, ლენტების სახით.
ლენტები ფერების მონაცვლეობით მივაწებოთ „შიდა ცეცხლს”.
მივაწებოთ ფერადი ლენტების რამდენიმე შრე, რათა ცეცხლი მოცულობითი გამოვიდეს.
მივიღებთ ოლიმპიურ ჩირაღდანს.
https://youtube.com/shorts/TuawjWKEJjc?feature=share ჩვენი ჩირაღდანი განსაკუთრებით ეფექტურია „აფრიალებული” სახით, შეგვიძლია გავირბინოთ ჩირაღდნით, სპორტული ესტაფეტის დროს ის ერთმანეთს გადავაწოდოთ.

 

ოლიმპიური ჩირაღდნის დამზადება რომ უფრო სახალისო გახდეს, შეგვიძლია ფონად მოვუსმინოთ ამავე შინაარსის სიმღერას. https://www.youtube.com/watch?v=A-fCd9XKcEg&authuser=1

 

ოლიმპიური რგოლები

 

ოლიმპიური რგოლები შეგვიძლია დავამზადოთ სხვადასხვა მასალისგან (მუყაო, ფერადი ქაღალდები, პლასტილინი, თიხა და სხვა…), როგორც ინდივიდუალურად, ასევე კლასთან ერთად. დიდი ზომის რგოლების დამზადება და გამოფენა გაზრდის მოსწავლეების ინტერესს ოლიმპიადის მიმართ.

 

გეოგრაფიის უკეთ შესწავლის თვალსაზრისით მიზანშეწონილია რგოლების ფერებისა და მათი კონტინენტებთან კავშირის განხილვა.

 

ოლიმპიური სიმბოლოები და სხვა აქტივობები

მეხსიერების თამაში

 

შეგვიძლია დავამზადოთ წყვილი ბარათები და დავამზადოთ მეხსიერების თამაში.

https://docs.google.com/document/d/1kb0oxNSyz9iZJuYVCRjQjUHdwyOeWZDXy4uQzVJB72Q/edit

 

შესაბამისობა 

 

სხვადასხვა ქვეყნის ოლიმპიურ სიმბოლიკას მოვუძებნოთ და დავუკავშიროთ შესაბამისი ცხოველი, სიმბოლოს გვერდით ჩავაკრათ ცხოველების სურათები. https://docs.google.com/document/d/1x778fStUgQuieDOTGDbdUI-NjNgOtSVie6SM2uskGOg/edit

 

ფრიგიული ჩაჩისაფრანგეთის ოლიმპიადის სიმბოლო

შესაძლებელია ფრიგიული ჩაჩის თემაზე სხვადასხვა აქტივობის დაგეგმვა. მისი ისტორიისა და მნიშვნელობის გაცნობა, გააზრება სხვადასხვა ვიდეომასალის დახმარებით. გაგება-გააზრების კომპეტენციის განვითარების მიზნით https://www.1jour1actu.com/culture/cest-quoi-le-bonnet-phrygien?authuser=1

ეს სიმბოლოები ასევე კარგი შესაძლებლობაა პარაოლიმპიური თემატიკის განხილვისთვის. კარგი იქნება, განვიხილოთ რამდენიმე პარაოლიმპიელი სპორტსმენის მაგალითი. ეს განხილვა დაეხმარება მოსწავლეებს, გაიაზრონ შეზღუდული უნარების პირობებში არსებული შესაძლებლობის სიმრავლე.

 

სპორტული თამაშები, დაჯილდოება 

 

შესაძლებელია მცირე „ოლიმპიური თამაშების” სიმულაციის მოწყობა, რომელიც გულისხმობს რამდენიმე მარტივ სპირტულ აქტივობას, მაგალითად, ფრანგული ენის გაკვეთილზე ხტომა, ცალ ფეხზე დგომა, მარტივი ესტაფეტა და სხვა, რომლის შედეგადაც ყველა მონაწილეს სიმბოლურად გადავცემთ მედლებს.

 

მედლების დამზადება შეგვიძლია მუყაოსგან. ოქროს იმიტაციის შესაქმნელად ვიყენებთ ოქროსფერ მრგვალ მუყაოებს.

 

მოძრაობებისა და სპორტის ლექსიკა

 

მოსწავლეებისთვის ასევე სახალისო აღმოჩნდა ოლიმპიადის თემაზე „მოძრავი სიმღერის” შესრულება. https://www.youtube.com/watch?v=wdmixOou9Y8&authuser=1

მოსწავლეები უყურებენ ეკრანს, უსმენენ სიმღერას და იმეორებენ მოძრაობას. მასწავლებელი აქცენტებს აკეთებს სიმღერის შინაარსზე (როგორიც არის მაგ.: 5 ოლიმპიური რგოლი, 3 გამარჯვებული, აპლოდისმენტი, ზამთრისა და ზაფხულის თამაშები და სხვა), იყენებს ჟესტებს, რომლებიც ბავშვებს ეხმარება ტექსტის განმტკიცებაში.

 

მონაწილე ქვეყნები, დროშები, მდებარეობა, ვიქტორინა

 

შეგვიძლია გავივარჯიშოთ ქვეყნების დასახელებასა და მათი დროშების ამოცნობაში, შესაბამისი მომზადების შემდეგ ვთამაშობთ სახალისო გეოგრაფიულ ფრანგულ თამაშებს, რომლებიც მრავლად მოიძებნება ინტერნეტში, მაგ.:

https://www.youtube.com/watch?v=x6UrMKTIzbA

 

ასევე დამუშავებული მასალის საფუძველზე შეგვიძლია მოვაწყოთ ვიქტორინა ოლიმპიადის თემაზე მაგ.: https://www.1jour1actu.com/sport/quiz-special-j-o-connais-tu-lhistoire-des-jeux-olympiques

 

ამგვარად, მოცემულ სტატიაში განვიხილეთ ოლიმპიადის თემაზე მუშაობის გამოცდილება, თუმცა თემის მოცულობიდან გამომდინარე შესაძლებელია უფრო მასშტაბური აქტივობების ეფექტურად დაგეგმვა ჯანსაღი ცხოვრების წესის, სპორტის თუ სხვა საჭირო თემების დასამუშავებლად.

 

ასევე საინტერესო იქნება ოლიმპიური თამაშებში მონაწილე სპორტსმენების მოწვევა, მოსწავლეებთან შეხვედრა, მოსწავლეებისთვის მათი გამოცდილების გაზიარება, ერთობლივი აქტივობების დაგეგმვა.

 

წყაროები:

https://image.over-blog.com/g4SeIUOKllYJ5aCrYsxWmu-2oLI=/filters:no_upscale()/image%2F1183933%2F20230617%2Fob_e9a98a_coloriage-magique-anneaux-jeux-olympiq.jpg

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“