ორშაბათი, აპრილი 29, 2024
29 აპრილი, ორშაბათი, 2024

როგორ გვეხმარება ტექნოლოგიები პრობლემების მოგვარებაში

„იდეალური მასწავლებელი საკუთარ თავს ხიდად განიხილავს, რომელზეც მოსწავლეებმა უნდა გაიარონ. გადასვლის შემდეგ ეს ხიდი ინგრევა და პედაგოგი ყველას საკუთარის მშენებლობაში ეხმარება”.
                                                                                                                                                                        ნიკოს კაზანძაკისი
მართლაც, ყველა ბავშვი ინდივიდუალურია, ამიტომაც მასწავლებელმა არ უნდა დაზოგოს დრო და ენერგია და მოძებნოს ისეთი აქტივობები და მეთოდები, რომლებითაც მოსწავლეს „საკუთარი ხიდის მშენებლობაში” დაეხმარება.
დღეს მასწავლებლებს დიდი ძალისხმევა სჭირდებათ, რათა მოსწავლეთა ყურადღება შეინარჩუნონ, რადგან ისინი გაკვეთილზე დაბნეულები არიან და ერთ საკითხზე დიდხანს კონცენტრირება უჭირთ. ამავე დროს, ისინი მშვენივრად ახერხებენ კონცენტრირებას ფილმებსა და თამაშებზე; შეუძლიათ, საათები შეალიონ მათთვის საინტერესო მობილურის შესწავლას ან თამაშის გარჩევას. ისინი არ აღიარებენ სწავლების ძველებურ მეთოდებს.
განვიხილოთ ზოგიერთი პრობლემა, რომლებსაც შეიძლება წავაწყდეთ:
პრობლემა: მოსწავლეებს არ აინტერესებთ ტრადიციული გაკვეთილი.
პრობლემის მოგვარების გზა: მოსწავლეები მაშინ ითვისებენ მასალას კარგად, როდესაც თვითონვე აანალიზებენ და ამუშავებენ მას, ამაში კი შეიძლება ისტ-ი დაგვეხმაროს. ტრადიციული შემაჯამებელი სამუშაოს მაგივრად მოსწავლეებს შეიძლება შევთავაზოთ, მოამზადონ პრეზენტაციები Microsoft PowerPoint-ში ან Windows Live Movie Maker-ში, დავავალოთ, შეკრიბონ და გადაამუშაონ თემასთან დაკავშირებული ინფორმაცია Microsoft OneNote-ის საშუალებით.
პრობლემა: მოსწავლეები ხალისით იწყებენ პროექტზე მუშაობას, მაგრამ მალევე უქრებათ ენთუზიაზმი.
პრობლემის მოგვარების გზა: ურჩიეთ, აწარმოონ პროექტის ფარგლებში განხორციელებული სამუშაოების აღწერა. შესთავაზეთ, რეგულარულად აღწერონ პროექტის მიმდინარეობა ბლოგზე ან ჩაატარონ კონფერენცია სხვა მოსწავლეებისთვის გამოცდილების გასაზიარებლად, მოამზადონ ვიდეოანგარიშები windows Live Movie Maker-ში ან საინფორმაციო ბუკლეტები.
პრობლემა: როგორ ვაიძულოთ მოსწავლეები, სხვადასხვა თემის შესწავლისას იფიქრონ უფრო კრიტიკულად?
პრობლემის მოგვარების გზა: შესთავაზეთ მოსწავლეებს, მოიფიქრონ და თავი მოუყარონ შესასწავლ საკითხთან დაკავშირებულ მნიშვნელოვან სიტყვებსა და ფრაზებს, დაავალეთ ინფორმაციის მოპოვება საძიებო სისტემის, მაგ., იანდექსის ან ბინგის საშუალებით. უზრუნველყავით მათთვის ხელმისაწვდომი რესურსები, მიეცით მათი გაცნობისა და საკუთარი იდეების ჩამოყალიბების საშუალება. მათ შეუძლიათ, ჩაიწერონ ეს იდეები Word-ის საშუალებით, შემდეგ ეს ჩანაწერები გამოაქვეყნონ ლოკალურ ქსელში ან Windows SkyDrive-ში. დასასრულ, განიხილეთ არჩეული რესურსები ფორუმზე.
პრობლემა: ზოგჯერ ისტ-ით გამდიდრებული გაკვეთილებიც მოსაწყენია მოსწავლეთათვის.
პრობლემის მოგვარების გზა: თქვენი დავალებები და კითხვები უნდა იყოს მულტიმედიური რებუსების მსგავსი. მაგალითად, ნუ შესთავაზებთ უბრალოდ ინფორმაციის მოძიებას შიდსსა და აივ ინფექციაზე; ამის მაგივრად Microsoft Photo Story-ს საშუალებით აჩვენეთ ვირუსისა და მსოფლიო რუკის სურათები და შესთავაზეთ, დაამყარონ კავშირი მათ შორის. სთხოვეთ, ისაუბრონ ამის შესახებ. ნუ მოსთხოვთ, უბრალოდ გაიხსენონ ლიტერატურული მიმდინარეობები და მათი მიმდევრები – შესთავაზეთ Microsoft PowerPoint-ში ან learningapps. Org-ში დამზადებული სახალისო მულტიმედიური თავსატეხები; უბრალო ძიება აქციეთ კვლევად.
პრობლემა: როგორ დავეხმაროთ მოსწავლეებს ცოდნის რეალურ ცხოვრებასთან დაკავშირებაში?
მოგვარების გზა: აჩვენეთ ვიდეოტრანსლაციები და საინფორმაციო გამოშვებები მთელი მსოფლიოდან. გამოიყენეთ ის ვრცელი ინფორმაცია, რომელიც ყოველღიურად ვრცელდება ინტერნეტის საშუალებით. მიეცით გაკვეთილზე მიღებული თეორიული ცოდნის გამოყენების საშუალება სხვადასხვა პროექტის განხორციელებით.
პრობლემა: როგორ მოვაწესრიგოთ კლასში მოსწავლეთა ურთიერთობა?
მოგვარების გზა: გამოიყენეთ Mouse Mischief ან Voting Pods-ი კენჭისყრისა და გამოკითხვის ჩასატარებლად.
საზოგადოდ, ისტ-ით გამდიდრებული გაკვეთილების საშუალებით მრავალი პრობლემის მოგვარებაა შესაძლებელი, ოღონდ მასწავლებელი ამისთვის კარგად უნდა იყოს მომზადებული და სკოლის ტექნიკური აღჭურვილობაც ხელს უწყობდეს. სხვანაირად ვერ მივაღწევთ მიზანს. ისტ-ტექნოლოგიები შეიძლება გამოვიყენოთ დისტანციური სწავლებისას, სხვადასხვა ინტელექტის მქონე მოსწავლეთა სწავლებისას, გლობალური სწავლებისას, პროექტებით სწავლებისას…
აქვე შემოგთავაზებთ რამდენიმე პროგრამას, რომლებითაც შეგიძლიათ გაამრავალფეროვნოთ თქვენი გაკვეთილები და მოსწავლეებისთვის უფრო მიმზიდველი გახადოთ.
ციფრული ტექნოლოგიების გამოყენებით მასალების დამუშავებისას გამოგვადგება შემდეგი ვებპროგრამები:


v

animoto
საშუალებას გვაძლევს, შევქმნათ მუსიკალური ვიდეორგოლები;


v

voicethread
ვაწყობთ ვიდეოფილმებს და ვადებთ ჩვენს ხმებს;


v

Dvolverვქმნით მოკლემეტრაჟიან
მულტიპლიკაციურ ფილმებს;


v

Windows Live Movie Maker– ვქმნით, ვამონტაჟებთ ვიდეორგოლებს;


v

AutoCollageვქმნით ფოტოკოლაჟებს;


v

BrainPop Featured
Movie
– ვქმნით მოკლემეტრაჟიან მულტიპლიკაციურ ფილმებს;


v

English with Leo – ვსწავლობთ ინგლისურს ხალისით;


v

Flashcards by
Microsoft
– ვქმნით ინტერაქტიულ ტესტებს;


v

Fresh Paint – დაწყებითი საფეხურისთვის, ხელოვნების გაკვეთილისთვის;


v

Kodu – ვქმნით საგანმანათლებლო თამაშებს;


v

Photosynth – ვქმნით სამგანზომილებიან სურათებსა და პანორამებს;


v

Windows Photo
Gallery
– ვქმნით ციფრული თხრობისთვის საჭირო
რესურსებს.

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი