პანდემიით გამოწვეულმა მდგომარეობამ პედაგოგები ახალი გამოწვევების წინაშე დაგვაყენა. დისტანციური სწავლების მეშვეობით სასწავლო პროცესის გაგრძელების შესაძლებლობა მოგვეცა. სწავლების პროცესის ცვლილებებთან ერთად, დისტანციური სწავლების სტრატეგიების გამოყენება, აქტივობების შეცვლა, დახარისხება და ვირტუალურ სივრცეზე მორგება გახდა მნიშვნელოვანი ამოცანა თითოეული პედაგოგისათვის. იმისათვის, რომ მოსწავლეებს სწავლა სახალისო პროცესად ვუქციო, დავიწყე ახალი მიგნებების დანერგვა, მოსწავლეთა დაინტერესებასა და შედეგზე გათვლილი აქტივობების შეთავაზებით.
ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების, ელექტრონული რესურსის მოძიება და გამოყენება სასწავლო პროცესში ეროვნული სასწავლო გეგმის სწავლა სწავლების ერთ-ერთ მიზანს წარმოადგენს. უცხო ენის სწავლებისას მარტივი ავთენტიკური დოკუმენტების, მულტიმედიური ტექსტების, აუდიო-ვიდეო, ონლაინ ინსტრუმენტების გამოყენება საგნობრივი სპეციფიკიდან გამომდინარე სწავლების ყველა საფეხურზე მიხდებოდა. ფრანგული ენის ელექტრონული რესურსების, საგანმანათლებლო ვებ-გვერდების, პოდკასტების, სავარჯიშოების ნამდვილი საბადო არსებობს ონლაინ სივრცეში, რომელთა გამოყენება საგაკვეთილო ვირტუალურ პროცესს საინტერესოს ხდის და დასახული მიზნის მიღწევაში მეხმარება.
იმისათვის, რომ გამეგო მოსწავლეთა შეხედულებები ფრანგული ენის დისტანციური სწავლების შესახებ, მაინტერესებდა, რას ფიქრობდნენ ისინი. ვთხოვე, პირადად მოეწერათ, რა ტიპის სირთულეებს აწყდებოდნენ გაკვეთილებზე, რა მოსწონდათ, რა არ მოსწონდათ? ბავშვებს ძალიან ენატრებათ რეალური სასწავლო გარემო. თუმცა აღმოჩნდა, რომ დისტანციური სწავლება უმეტესობისათვის საინტერესოა, უფრო მეტიც, მორიდებული და პასიური მოსწავლეები, უფრო გააქტიურდნენ, მეტად მოინდომეს, მოემატათ თვითდაჯერებულობა, მოსწავლეთა ის ნაწილი კი, რომელიც აქტიურობდა, ჩვეული მოტივაციით აგრძელებს მუშაობას. აი, ერთ-ერთი მეექვსე კლასელი გოგონას წერილი( პროექტ- ,, ხარ თუ არა მეექვსეკლასელზე ჭკვიანი’’-ის გამარჯვებული) ჩემი აზრით, ონლაინ გაკვეთილებს ცოცხალი გაკვეთილები სჯობია, მაგრამ ამას ერთი დადებითი მხარეც აქვს, მასწავლებელი ერთი გაკვეთილის ირგვლივ უამრავ თამაშს და შემეცნებით სავარჯიშოებს გვიგზავნის, რათა ამა თუ იმ გაკვეთილში უფრო კარგად და ვრცლად გავერკვიოთ. ასე რომ, გამოსავალს პოულობს გასაჭირში.
ვირტუალური ინტეგრირებული გაკვეთილი
ფრანგული, როგორც მეორე უცხოური ენა-მუსიკა
სწავლების საფეხური /დაწყებითი / მე-6 კლასი
თემა-,,Vive la musique!’ Les instruments de la musique-,,გაუმარჯოს მუსიკას!“
ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი :
ფრანგული ენა
IIუცხ.დაწყ.(II)2. სიტყვების, წინადადებებისა და ტექსტების გარკვევით და შესაბამისი ინტონაციისა თუ მახვილების დაცვით წარმოთქმა.
IIუცხ.დაწყ.(II)4. ზეპირი მეტყველების სტრატეგიების გამოყენება მიზნის შესაბამისად.
მუსიკა
მიმართულება-მუსიკის აღქმა კონტექსტში და ინტერპრეტაცია
მუს.დაწყ .(II)6 მოსწავლემ უნდა შეძლოს ტრადიციული თუ არატრადიციული სიმბოლოების სისტემებით ჩაწერილი ხმოვანი გზავნილის ამოცნობა.
მიზანი
ფრანგული ენა: მოსწავლე შეძლებს : მუსიკალურ საკრავთა სახელების წარმოთქმას, იდენტიფიცირებას, სქესის მიხედვით დაყოფას, რაც გაუადვილებს ახალი გრამატიკული ელემენტების: ,,de la , “ ,,du”-ს გაგებასა და შესწავლილ ზმნასთან გამოყენებას ზეპირმეტყველებაში, მოსმენილის გააზრება-გაგებას, თემის შესაბამის ახალ ლექსიკურ ერთეულებთან დაკავშირებას და წარმოდგენას პრაქტიკულ სავარჯიშოში.
მუსიკა– კონკრეტული მუსიკალური ფრაგმენტის საკრავთა ხმის ტემბრის მიხედვით ამოცნობა და დაკავშირება შესაბამის ინსტრუმენტთან, ახალი მუსიკალური ინსტრუმენტის გაცნობა.
წინარე ცოდნა
ფრანგული ენა-პირველი ჯგუფის ზმნის,,jouer“ უღლება თხრობითი კილოს აწმყო დროში.
მუსიკა-მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს მუსიკალური საკრავები.
აქტივობა N1 საორგანიზაციო საკითხები
მიზანი-ვირტუალური სივრცის ორგანიზება
ვირტუალური სივრცის ქცევის წესები:
- ყურადღებით მოსმენა;
- ხმაურის ასარიდებლად მიკროფონების დეზაქტივაცია;
- გამოძახების შემთხვევაში მიკროფონის აქტივაცია.
აქტივობა N2 გონებრივი იერიში (Remue-méninges) ასოციაცია (ინსტრუმენტი-ჟღერადობა)
მიზანი-მუსიკალური ინსტრუმენტების ხმის ამოცნობა.
აქტივობის აღწერა
გაზიარებულ ეკრანზე მოსწავლე ხედავს ინსტრუმენტის ილუსტრაციას, უსმენს ჟღერადობას და აკავშირებს ბგერის მიღების წესის(ჟღერადობის)მიხედვით https://learningapps.org/watch?v=pasbpmggj16
აქტივობა-N3
ასოციაციები(სიტყვა ეტიკეტი-ილუსტრაცია)
მიზანი-ლექსიკური ერთეულების მემორიზება.
აქტივობის აღწერა-სიტყვის ორთოგრაფიული ხატის ამოცნობა და ილუსტრაციასთან დაკავშირება(სიტყვა ეტიკეტი-ილუსტრაცია), მუსიკალური საკრავების იდენტიფიცირება.
მასწავლებელი ლექსიკური ერთეულების მემორიზებას და ვერიფიკაციას ახდენს ასოციაციების მეშვეობით თიმსის გაზიარებული ეკრანის საშუალებით.
https://learningapps.org/watch?v=pasbpmggj16
აქტივობა N4
მიზანი-ახალი ლექსიკური ერთეულების სქესის მიხედვით დაყოფა.
აქტივობის აღწერა-მოსწავლე ახდენს არსებითი სახელების მდედრობითი და მამრობითი სქესის მიხედვით ინსტრუმენტის აღმნიშვნელი არსებითი სახელების დახარისხებას.
https://learningapps.org/watch?v=pasbpmggj16
აქტივობა N5
გრამატიკული მასალა-ცოდნის კონსტრუირება
მიზანი-ახალი გრამატიკული ელემენტების გაგება.
აქტივობის აღწერა-მასწავლებელი თეთრ დაფაზე წერს პატარა სიტყვას (წინდებულს) ,,du”,,de la”, რომელიც ზმნა,,jouer”-ს შემდეგ გამოიყენება. მასწავლებელი ცდილობს, დაეხმაროს მოსწავლეებს პატარ-პატარა მინიშნებებით (მიანიშნებს არტიკლზე და არტიკლით გამოხატულ სქესზე)
Jouer de + instrument
- jouer du + masculin
Exemples : Je joue du piano. Elle joue du violon.
- jouer de la + féminin
Exemples : Elle joue de la flûte. Ils jouent de la guitare.
- jouer des + pluriel
Exemple : Je joue des castagnettes. Ils jouent des castagnettes.
აქტივობა N 6 ახალი ინსტრუმენტის პრეზენტაცია
მიზანი-ახალი ლექსიკური ელემენტის-ინსტრუმენტის გაცნობა.
აქტივობის აღწერა
გაზიარებულ დაფაზე, ილუსტრაციის საშუალებით მასწავლებელს შემოაქვს ახალი ლექსიკური ერთეული des castagnettes -მუსიკალური დასაკრავი, განმარტავს მის მნიშვნელობას და ასმენინებს მათთვის უცხო მუსიკალური ინსტრუმენტის ჟღერადობას.
აქტივობა N 7 ვიდეო-კაფსულა
მიზანი – მოსმენილის გააზრება; გამჭოლი კომპეტენციების განვითარება.
აქტივობის აღწერა: ვიდეო-კაფსულა ავთენტიკური დისკურსია, რომელიც წარმოადგენს ბუნებრივი ლექსიკური ელემენტებისა და გრამატიკული ფორმების, სიტუაციების ერთობლიობას. მულტიმედიური ტექსტის ენობრივი, ხმოვანი და ვიზუალური საშუალებები მოსწავლეებში აღძრავს ცნობისმოყვარეობას და გაუმარტივებს ახსნილი მასალის დამახსოვრებას.
მასწავლებელი, ვიდეო-კაფსულის მოსმენის შემდეგ, მოსწავლეებს უსვამს კითხვას-Et vous ? Vous jouez de quel instrument ?
მოსწავლე პასუხობს:
- Je joue de la guitare
- Je joue du piano
- Je joue du violon ა. შ.
აქტივობა N 8 -საშინაო დავალება
შეთავაზებული დავალება, მოსწავლეს საშუალებას მისცემს, კიდევ მოუსმინოს გაკვეთილზე გამოყენებულ აუდიო-ვიზუალურ საშუალებას და შეასრულოს სავარჯიშო, სადაც გამთლიანებულია საგაკვეთილო აქტივობებზე გამოყენებული დეტალები.
https://www.podcastfrancaisfacile.com/wp-content/uploads/2019/01/jouer_de.pdf
აქვე შესაძლებელია საგანმანათლებლო თამაშების მიწოდება ბავშვებისათვის, რაც მოსწავლეებს სწავლის პროცესს გაუმარტივებს და გაახალისებს.
Jeux pedagogisés -საგანმანათლებლო თამაშები
https://lululataupe.com/7-ans-et-plus/quiz/55-qcm-instruments-de-musique
https://lululataupe.com/jeux-tablettes/4-5-ans/instruments-de-musique/
შეფასება_დისტანციური სწავლების მოთხოვნისა და დაწყებით საფეხურზე შეფასების ფორმის გათვალისწინებით, უმეტესწილად ვიყენებ განმავითარებელ შეფასებას და მოსწავლეებს ვახალისებ, სიტყვიერი შეფასებით, კომენტარით, ვუქებ ჩართულობას, აქტიურობას, მონდომებას. ვირტუალურ გაკვეთილებს ბევრი დადებითი მხარე აქვს, ონლაინ დავალებების შესრულებისთანავე მოსწავლე მიღებულ შედეგს, თვითონვე ადევნებს თვალს, ესეც ერთგვარად მამოტივირებელია მათთვის და ამასთანავე მეხმარება მოსწავლეების შეფასებაში, რამდენად დაძლეულია ჩემ მიერ მიწოდებული მასალა და რა უნდა გავითვალისწინო მომდევნო გაკვეთილის მომზადებისას.
ვფიქრობ, სასკოლო საგნებს შორის გადებული ,,ენობრივი ხიდები“ მოსწავლეს მისცემს შესაძლებლობას, სხვადასხვა საგნის კონტექსტში შეძენილი ცოდნა და გამოცდილება ერთმანეთთან დააკავშიროს. ეს გააფართოებს მოსწავლეთა ენობრივ ცნობიერებას და განავითარებს მათ შემეცნებით თუ ენობრივ უნარებს, რაც წარმატებული სწავლის საფუძველია. ტექნოლოგიების გამოყენების მიზანია, ხელი შეუწყოს მოსწავლეებში მედია და ციფრული დონის ამაღლებას, ტექნოლოგიების გამოყენებისათვის აუცილებელი უნარ-ჩვევების განვითარებას, როგორც სხვადასხვა საგანთან ინტეგრირებული სწავლებისას, ასევე ცალკე სწავლების გზით. ინტეგრირებული სწავლება აერთიანებს საგნობრივ შინაარსს, ფრანგული ენისა და მუსიკის ინტეგრირებით, მუსიკის გაკვეთილისათვის აუცილებელი განსაკუთრებული ემოციური ატმოსფერო იქმნება და ამავდროულად, ფრანგულ ენაში თემის შესაბამის საჭირო ლექსიკურ ერთეულებსა და გრამატიკულ ნაწილზე მუშაობა აერთიანებს ორ ერთმანეთთან მჭიდროდ დაკავშირებულ სამეტყველო ქცევას – მოსმენა/მოსმენა-ყურება და ლაპარაკს და ამ სამეტყველო აქტივობათა თანმხლები სტრატეგიები მოსწავლეებს უადვილეს საკომუნიკაციო მიზნის მიღწევას.
ფრანგული ენა-რესურსები, საგანმანათლებლო საიტები, თამაშები, სავარჯიშოები
- https://www.lepointdufle.net/p/vocabulaire-themes.htm-POint -Le point du fle facilite l’accès aux meilleures ressources de français- Grammaire interactive, exercices autocorrectifs, cours de FLE gratuits, didactique du fle, langue française, culture, littérature
- https://www.francaisfacile.com/- Français facile- Le site pour apprendre le français ou se perfectionner en français
- https://www.podcastfrancaisfacile.com/- Podcast français facile -Vous trouverez sur le site des milliers de ressources audio, des centaines de dialogues, textes et exercices avec le mp3 à télécharger.
- https://www.cordial.fr/grammaire/francais.htm -Le manuel de grammaire en ligne
- https://fle.mondolinguo.com/— Des ressources pédagogiques gratuites et de qualité pour l’enseignement du français langue étrangère (FLE) ou langue maternelle (FLAM).
- https://enseigner.tv5monde.com/-Enseigner le français avec TV5MONDE, c’est : une approche pédagogique originale et motivante pour vous et les élèves
- https://www.flevideo.com/-Quiz vidéo de FLE gratuites pour les étudiants de FLE. Générateur de quiz gratuits pour les professeurs de FLE.
- https://savoirs.rfi.fr/fr/apprendre-enseigner-Des fiches pédagogiques, des dossiers, des exercices et des outils pour apprendre la langue française
- https://www.leplaisirdapprendre.com/-Des guides pratiques pour animer la classe et comment s’adapter aux évolutions technologiques.
- https://apprendre.over-blog.fr/-Apprendre le français et fiches pédagogiques FLE
- https://ticsenfle.blogspot.com/p/fle-avec-les-medias.html— ,,Dossiers” de ressources, des activités pour travailler à propos d’une thématique concrète, il y en a aussi les “Parcours” dont vous pouvez également vous en servir .
- https://www.fdlm.org/Une revue, un site, au cœur du métier de professeur de français
- https://www.monde.bonjourdumonde.com/index/indexapp.htm -Bonjour de France vous propose divers documents d’actualité (authentiques et didactiques) sur divers formats écrits et oraux, de nombreux exercices pour vous aider à améliorer votre compréhension du français
- https://www.conte-moi.net/–,,Conte-moi ‘’ est un projet de collecte et de valorisation du patrimoine oral francophone : les contes
- https://gabfle.blogspot.com/- Pour apprendre le français avec des interviews de personnes francophones
- https://www.jeuxdemots.providence.learningtogether.net/ -Des jeux de mots et de lettres pour apprendre le français. Ce site vous propose de nombreux exercices de vocabulaire et d’orthographe en français à travers des activités ludiques.
Ø https://tenseignes-tu.com/category/outils-numeriques/ Les outils numériques
- https://www.espacefrancais.com/quiz/debutants/quiz1/quiz1.htm -Trouver et créer quizz
- https://platea.pntic.mec.es/~cvera/jeux/index.html-les—les jeux de l’oie, Mots croisés, le pendu, reliez, associez,comparez..e.t.c