სამშაბათი, მარტი 19, 2024
19 მარტი, სამშაბათი, 2024

ერთით მეტი ქრომოსომა – ოთხი პორტრეტი

თეოდორა

6 წლის, დადის საბავშვო ბაღში. უყვარს მეგობრებთან ერთად თამაში, მონაწილეობს სპექტაკლებში, ვიდეორგოლებში. სექტემბრიდან მიდის სკოლაში. დედა ცდილობს, რომ როგორც სკოლამდელი, ისე საშუალო განათლების პროგრამა სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეებისთვის საქართველოში გამართული იყოს და თეოდორამ და მისმა მეგობრებმა თანაბარ პირობებში ისწავლონ.

12476537_1293454780681420_559967928_n

ნინო

ცხოვრობს თიანეთში, მესამეკლასელია. დედა იხსენებს წინააღმდეგობებს, რომელიც პატარა ასაკიდანვე შეხვდათ: იმის შიშით, რომ არ იცოდა საზოგადოება რეგიონში გოგონას როგორ მიიღებდა, ოჯახი არ ურჩევდა მის საჯარო ბაღში მიყვანას. ბაღში არ გამოჰყავდათ სცენაზე ჯგუფელებთან ერთად, მშობლის პროტესტი კი აკვირვებდათ. ახლა დაბაში ნინოს ყველა იცნობს, მისდამი უკვე კეთილგანწყობილი არიან. დადის სკოლაში, უყვარს ქართულისა და ბუნების გაკვეთილები, სახელოვნებო საგნები. შეხვდა ძალიან კარგი მასწავლებელი, რომელიც უწყობს ხელს მის განვითარებას და აქტიურად რთავს საგაკვეთილო აქტივობებში.

ლექსო

ნიჭიერი, 23 წლის თვითნასწავლი მხატვარია. მეამაყება, რომ მისი ფერწერული ნამუშევარი ჩემი სახლის კედელსაც ამშვენებს. მშვიდი და მეგობრულია. სკოლაში ვერ იარა – იმ პერიოდში არ იყო ინკლუზიური სწავლების გამოცდილება, კერძო სკოლებმაც კი ვერ მიიღეს (სხვა მოსწავლეთა მშობლების პროტესტის შიშით). რამდენიმე წელიწადი დღის ცენტრში დადიოდა, პარალელურად ემზადებოდა კერძო მასწავლებლებთან სხვადასხვა საგანში. მეცხრე კლასის ატესტატი აიღო ექსტერნად. ამჟამად ჩაბმულია პროფესიული განათლების პროგრამაში, დადის კოლეჯში და ეუფლება მზარეულის პროფესიას, რომლის დამადასტურებელი სერტიფიკატიც სექტემბერში ექნება. ოცნებობს გახსნას კაფე, რომელსაც საკუთარი ნახატებით მოაწყობს.

12721904_1293454784014753_801241078_n

გიგო

გიგო უკვე ცნობილი ბიჭია. პოპულარული ტელეწამყვანისა და მსახიობის ნიჭს პატარა ასაკიდან ვადევნებდი თვალს – 10 წლისა უკვე ძალიან კარგად პოზიორობდა ფოტოობიექტივთან. 14 წლამდე დადიოდა დღის ცენტრში, საჯარო სკოლაში კი მხოლოდ მეექვსე კლასში მიიღეს, სადაც ყველა საგნის მასწავლებლები მასთან ინდივიდუალური გეგმით დღემდე მუშაობენ. პარალელურად დადიოდა სამსახიობო კურსებზე ცენტრ „აისიში“ და სტუდია „ლურჯა ცხენებში“. ახლა მეთორმეტე კლასშია და იბრძვის ატესტატის ასაღებად, რომლისათვისაც გამოცდები სურს განსხვავებული, მასზე მორგებული წესით ჩააბაროს. აპირებს სწავლის გაგრძელებას თეატრალურზე, მაგრამ არც პროფესიულ სასწავლებელს ამ მიმართულებით და არც თეატრალურ უნივერსიტეტს სსსმ პირებთან ურთიერთობის გამოცდილება არ გააჩნია.

ერთმანეთისგან განსხვავებული ინტერესებისა და მიზნების მქონე ამ ოთხ ადამიანს ერთით მეტი ქრომოსომა აერთიანებთ. საქართველოში დაუნის სინდრომის მქონე მოზარდები ინკლუზიურ განათლებაში არიან ჩართული და თანატოლებთან ერთად სწავლობენ. სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეთა საშუალო განათლების ხარისხი პირდაპირ დაკავშირებულია სკოლამდელ განათლებასთან, სადაც არაერთი ხარვეზი გვხვდება. მშობლები ასახელებენ სკოლამდელი განათლების კანონს, საიდანაც მასწავლებელთა გადამზადების აუცილებლობა ამოღებულია. ბაღების მართვის სააგენტოს განცხდებით კი 2015 წელს პროფესიული რესურსის 60% გადამზადდა, დანარჩენი 40% კი წელს აიმაღლებს ცოდნას. სკოლებში დაუნის სინდრომის მქონე მოსწავლეებს, ჩვეულებრივ, არ უჭირთ გაკვეთილზე გაჩერება და საკლასო ყველა აქტივობაში არიან ჩართული. საშუალო განათლების მიღების შემდეგ ისინი პროფესიულ სასწავლებლებში მათთვის საინტერესო პროფესიებს ეუფლებიან და ხანდახან დასაქმებასაც ახერხებენ.

21 მარტი დაუნის სინდრომის მსოფლიო დღეა!

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი