პარასკევი, მარტი 29, 2024
29 მარტი, პარასკევი, 2024

 რჩევა მოსწავლეთა ყურადღების მოსაპოვებლად ონლაინ სწავლებისას

ტრადიციულ საკლასო ოთახში მოსწავლეთა ყურადღების მოპოვების მრავალი მეთოდი არსებობს. მასწავლებლებს შეუძლიათ რაიმე მოულოდნელი თქვან, მოსწავლეების ყურადღება რომ მიიპყრონ ან ხმას აუწიონ, მოსწავლეებმა მზერა რომ მათკენ მიმართონ. მაგრამ ელექტრონული სწავლებისას ასე არ ხდება. მოსწავლეთა ყურადღების მიპყრობა ონლაინ სწავლებისას გამოწვევაა. აქ არ არის პირდაპირი კავშირი ან ურთიერთობა, არაფერი რომ ვთქვათ იმაზე, რომ მასწავლებლებს არ შეუძლიათ თვალი ადევნონ მოსწავლეთა კონცენტრაციას. გარდა ამისა, ზოგიერთ მოსწავლეს უჭირს ასევე მათი თვითსწავლის დროის მართვა.

 

მაგრამ არსებობს ერთი რამ, რაც ერთნაირად ეფექტურია როგორც ტრადიციულ, ისე ონლაინ გაკვეთილებზე. ეს არის სწავლების შინაარსისა და რესურსების გაუმჯობესება, რათა ისინი საინტერესო გახდეს და ღირდეს მათზე ყურადღების მიქცევა.

 

გამოიყენეთ სწრაფი ტესტები

 

არ არის საჭირო, ტესტი გამოცდასავით რთული იყოს. ის შეიძლება ვაქციოთ გრძელ თეორიულ ტექსტზე უფრო საინტერესო გზად გაკვეთილების დასაწყებად ან შესაჯამებლად. ის წაახალისებს ადამიანებს გაიაზრონ და შეინარჩუნონ მეტი ინფორმაცია. მოსწავლეებს უყვართ მათზე დამოუკიდებლად მუშაობა, რადგანაც ეს აძლევს მათ დაჯილდოებულობისა და მოტივირებულობის განცდას. დონე დამოკიდებულია საგნის სწავლების მიზნებზე და მოსწავლეებზე. საკითხავია, როგორ ვაქციოთ ტესტები სახალისოდ?

 

– ჩართეთ თამაშის ელემენტები.

– ჩაურთეთ გამოსახულებები და ვიდეოები. ამ გზით კითხვების ვიზუალუზაცია არა მხოლოდ აძლიერებს მოსწავლეების გამოცდილებას, არამედ აძლევს მათ საგნის უფრო ნათელ ხედვას.

 

უამბეთ ცხოვრებისეული მაგალითები

 

საუკეთესო გზა მოსწავლეთა ყურადღების მოსაპოვებლად არის მათ კითხვაზე “რატომ უნდა ვისწავლოთ ეს?” პასუხის გაცემა ანალოგიების გამოყენებით. ცხოვრებისეული პრობლემების შესაბამისი ამბების მოყოლა არა მხოლოდ აძლევს მოსწავლეებს სწავლების უფრო ნათელ მიზნებსა და მოლოდინებს, არამედ ასევე ხაზს უსვამს სწავლის მნიშვნელობას მათ ცხოვრებაში. როდესაც მოსწავლეები ამბის ნაწილად გრძნობენ თავს, შთაგონებულნი და გახსნილები არიან. ამბების თხრობისას შეგიძლიათ გამოიყენოთ შემდეგი:

 

– წარმატებული ადამიანების შთამაგონებელი ამბავი.

– მასწავლებლის პირადი ამბავი.

– კადრები, იმისა, თუ როგორ მუშაობს ნივთები.

 

მეტიც, ამბები უფრო უკეთ დასამახსოვრებელი და გასაგებია, ვიდრე უბრალოდ უსულო ტექსტები. ადამიანები უფრო მოუსმენენ და ყურადღებას მიაქცევენ ცხოვრებისეულ ამბებს.

 

ყურადღება გაამახვილეთ მნიშვნელოვან საკითხებზე

 

გაკვეთილის მნიშვნელოვან საკითხებზე ხაზგასმა ეხმარება უკეთ ფოკუსირების შესწავლაში და აუმჯობესებს სწავლის შედეგებს. ონლაინ ყურადღების საშუალო ხანგრძლივობა  მხოლოდ 8 წამია. უკეთესია დაგეგმოთ კურსი მოკლე, მარტივი და ტევადი შინაარსით, ვიდრე დაუსრულებელი 90 წუთით.

 

– შეამცირეთ არარელევანტური ნაწილები: ნაკლები მეტია. ერთ გაკვეთილში ძალიან ბევრი ინფორმაციის გადაცემა არ აუმჯობესებს სწავლის შედეგებს. მოსწავლეებს მაინც არა აქვთ ყველა ამ დეტალის ათვისებისთვის საკმარისი დრო. იყოს მარტივი და ადვილად აღსაქმელი, დამატებითი ინფორმაციის მიმაგრება კი ყოველთვის შეგიძლიათ.

– განსაზღვრეთ ზუსტი კონტურები: გამოიყენეთ სათაურები, ქვესათაურები და სიები. ეს მარტივად უსვამს ხაზს ყოველი თემის ძირითად საკითხებს და შინაარსს უფრო მცირე ნაწილებად ყოფს.

 

უჩვენეთ მიმზიდველი ვიდეოები

 

სახალისო შესვენება მოკლე ვიდეოთი საუკეთესო გზაა მოსწავლეთა ყურადღების მოსაპოვებლად. ვიდეო, როგორიც არ უნდა იყოს იგი, რეალური თუ ანიმაციური, გაცილებით უფრო საინტერესოა, ვიდრე ტექსტმრავალი პრეზენტაცია. ცოცხალი ხმები, გამოსახულებები და ფერები უფრო მიიზიდავს მოსწავლეთა ყურადღებას, ახლებურად და მიმზიდველად.

 

– ჩვეულებრივი ვიდეო: მაგალითი ან შთამაგონებელი ამბავი წარმოადგენს თემის რეალურ ცხოვრებაზე მორგებას. ეს გარდასახავს მოსწავლის ინტერესსა და მოტივაციას გაკვეთილისადმი, ხაზს უსვამს თემის არსებითობას მისთვის.

– ანიმაციური სასწავლო ვიდეოები: ანიმაციას შეუძლია ადვილად ახსნას და გაამარტივოს ცხოვრების ყველა ასპექტი სახალისო გზით. სწავლ(ებ)ა სახალისო უნდა იყოს. როდესაც მოსწავლეებს იუმორით გაზავებულ გაკვეთილსა და ანიმაციას ვთავაზობთ, ყურადღება ბუნებრივად ჩნდება.

– საკუთარი ვიდეო: გაკვეთილის წარმოდგენის მარტივი და ეფექტური გზა. ეს ასევე აუმჯობესებს მასწავლებელსა და მოსწავლეებს შორის კავშირებს. მაგრამ მოსწავლემ შეიძლება მოიწყინოს, თუ ეკრანზე მასწავლებელს ძალიან დიდხანს უყურებს.

 

მოკლედ

 

ამ რჩევების ძირითადი სათქმელი უსაა, რომ მოსწავლეების ყურადღების მიქცევა მათი გამოცდილების სტიმულირებაა: მათი დაინტერესება მულტიმედიით და საგნის მოკლედ გადაცემა. ამ რჩევების ერთობლიობით თქვენ უკეთ გადასცემთ საგნის შინაარსს და მეტად პროფესიონალურად აღგიქვამენ.

 

წყარო: https://www.flearningstudio.com/4-tips-to-get-students-attention-in-online-learning/

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი