პარასკევი, მაისი 23, 2025
23 მაისი, პარასკევი, 2025

როცა ფილმმა დაგამშვიდა

 

იყო იდეალური. მასწავლებელი ეს ერთგვარი მახე და ჩიხია. .ამ დროს  ვცდილობთ ვიყოთ ყველაფრისთვის მზად, ვუპასუხოთ ყველა კითხვას. ვიყოთ მომთხოვნები, ამასთანავე მეგობრულები.  მაგრამ სად გადის ზღვარი?

ფილმი *„The Kindergarten Teacher“* არ არის ტიპური სასწავლო დრამა. მასწავლებელი, რომელიც შთაგონებულია მოსწავლის პოეზიით, იმდენად ეძლევა მის იდეალს, რომ გასცდება ზღვარს. მან გააზრებული გადაწყვეტილება მიიღო? არა. მაგრამ რა ხდება ამ გადაცდომაში — პედაგოგის სიგიჟე თუ მისი უმწეობა სამყაროს წინაშე, სადაც პოეზია დაკარგულია?

ამ ფილმმა რაღაც უცნაური სიმშვიდე მომიტანა. არაიმიტომ, რომ გავამართლე პერსონაჟის საქციელი — არამედ იმიტომ, რომ ვიგრძენი: მასწავლებელიც ცდება. და ეს შეცდომა სულაც არ შლის მის განცდას, რომ სილამაზეს ეძებდა. ის უბრალოდ დაიღალა. და ეს სევდიანი ადამიანური დაღლა მეც ძალიან მეცნო.

მასწავლებლობა ემოციური გზაა — ზოგჯერ ვერ ვხედავთ მოსწავლის ნიჭს, ზოგჯერ — ვაფერხებთ. ზოგი შეცდომა ჩვენს პროფესიულ ბიოგრაფიაში არ იწერება, მაგრამ გულში გრჩება. ფილმი გვეუბნება: ესეც ნაწილია. და სანამ პასუხს ვეძებთ, მთავარია, საკუთარ თავში საკმარისი ადგილი დარჩეს შეცდომისთვისაც.

ეს კი გვხდის ადამიანად. და სწორედ ამიტომ ვართ მასწავლებლები — ადამიანები, რომლებსაც უფლება აქვთ გზადაცდენის, რათა გზა სანდოდ გააგრძელონ ბავშვებმა.

ამ ფილმში ყველაზე მნიშვნელოვანი სათქმელი ისაა რომ მასწავლებელიც ცდება.

რას გვასწავლის შეცდომა?

  1. შეცდომა ფოკუსის შეცვლის სიგნალია.
     როცა გაკვეთილზე მიდიხარ ერთი მოლოდინით და ვითარება სხვაგვარად ვითარდება — ეს არაა პროფესიული მარცხი. ეს მოწვევა ცვლილებაზეა.
  2. შეცდომა ინდივიდუალური მიდგომის საწყისია.
     ზოგჯერ მასწავლებელი სტანდარტს ებღაუჭება — და ავიწყდება, რომ ბავშვებს განსხვავებული საჭიროებები აქვთ. შეცდომა გვაჩვენებს, რომ ერთი ჩარჩო ყველას ვერ მოერგება.
  3. შეცდომის აღიარებით ურთიერთობა გამყარდება.
     როცა მოსწავლეს გულწრფელად ვუტყდებით: შეიძლება ამჯერად არასწორად მივუდექი“, ის იწყებს ნდობას.
  4. შეცდომა ზრდის მოდელია.
     თუ გვინდა, რომ მოსწავლეებს არ შეეშინდეთ მარცხის, პირველ რიგში მასწავლებელს უნდა ჰქონდეს გამბედაობა საკუთარ შეცდომასთან მშვიდად ყოფნის.

როგორ გამოვიყენოთ ეს ?

  • გაკვეთილის შემდეგ ჩვევა: დღის ბოლოს საკუთარ თავს დაუსვი სამი შეკითხვა:
    რა გამომივიდა კარგად?
     რა ვისწავლე მოსწავლეებისგან?

 

 

 

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“