ახალი კვლევის მიხედვით, პირბადის ტარებამ, ხელების დაბანამ, სოციალურმა დისტანცირებამ და სხვა ზომებმა, სკოლებში COVID-19-ის გავრცელება შესაძლოა უფრო მეტად შეამციროს, ვიდრე უფრო დიდ თემებში.
ქვემოთ მოცემული რჩევები შეიძლება დაეხმაროს მასწავლებლებს უსაფრთხოების შენარჩუნებაში.
პირადი დაცვა
როგორიც არ უნდა იყოს თქვენი სკოლის პოლიტიკა, თქვენ შეგიძლიათ დამატებით არაერთი საშუალების გამოყენება თავის დასაცავად:
ლორენს კლაინმანი, მედიცინის დოქტორი, გვირჩევს, გავითვალისწინოთ სამი “W”, როგორც მასწავლებლების, ასევე მოსწავლეებისათვის:
დაიბანეთ (Wash) ხელები დღის განმავლობაში რეგულარულად, იბანეთ 20 წამის განმავლობაში თბილი წყლით. განსაკუთრებით მაშინ, როცა საერთო გამოყენების ნივთებს შეეხებით, მაგ. კარის სახელურს. თუკი თქვენს საკლასო ოთახში არ არის პირსაბანი, დააყენეთ სანიტაიზერები რამდენიმე ადგილას. ხელების სადეზინფექციო სითხე უნდა შეიცავდეს არანაკლებ 60% ალკოჰოლს.
ატარეთ (Wear) პირბადე. „ახალი კვლევა აჩვენებს, რომ ორი პირბადე სჯობს ერთს, – ამბობს კლაინმანი, – ატარეთ ქირურგიული პირბადე სახესთან ახლოს, ხოლო მეორე – გარედან”. მეორე პირბადე ეხმარება ნებისმიერი ღიობის დაფარვას, რომელსაც პირველი ვერ ფარავს.
აკონტროლეთ (Watch) დისტანცია ადამიანებს შორის. „დაახლოებით 2 მეტრი უნდა განვიხილოთ როგორც მინიმუმი და არა უსაფრთხო ბარიერი, – ამბობს კლაინმანი. თუ ბავშვები მღერიან ან ჭამენ, დისტანცია მეტი უნდა იყოს”.
იზრუნეთ პირბადეებზე. გარეცხეთ ნაჭრის პირბადე რეგულარულად ცხელი წყლით და გამოცვალეთ პირბადე ყოველდღე. „მთავარი წესი ასეთია, თუ პირბადე დაზიანდა ან დაისვარა, ის უნდა გადააგდოთ. ასე რომ, ატარეთ სათადარიგო პირბადეც”, – ამბობს ჯონსონი. თუკი უფრო უსაფრთხო KN95 პირბადეს იყენებთ, შესაძლებელია მათი განმეორებით გამოყენება. ჯონსონის რჩევაა ქაღალდის ან ნაჭრის (სადაც ჰაერი მოძრაობს) ხუთ ჩანთას დააწეროთ კვირის დღეები. როდესაც სახლში დაბრუნდებით, შეინახეთ იმ დღის პირბადე შესაბამის ჩანთაში. ეს დღე ისევ რომ მოვა, პირბადე საკმაოდ გამომშრალი იქნება, რომ უსაფრთხოდ გამოვიყენოთ. როგორც კი KN95 პირბადეს შეეტყობა ცვეთა, გადააგდეთ.
იქონიეთ კომუნიკაცია მშობლებთან. ურჩიეთ, სახლში დატოვონ ბავშვები, თუკი კარგად ვერ გრძნობენ თავს.
მასწავლებლებს, რომლებსაც მოსწავლეებთან უფრო ახლოს მუშაობა უწევთ, მაგ. სპეციალური მასწავლებლები ან პარაპროფესიონალები, შესაძლოა პირბადის გარდა, დამატებითი დაცვა დასჭირდეთ, მაგ. ფარი. „თუკი პირისპირ მუშაობთ განსაკუთრებული საჭიროების მქონე მოსწავლეებთან, დაგჭირდებათ პირადი დაცვის დამატებითი საშუალებები, რადგანაც მათ უჭირთ თავიანთი სეკრეტების მართვა, – ამბობს ჯონსონი, – თუკი თქვენ საუბრის თერაპიას ატარებთ ან ინგლისური ენის შემსწავლელებს ეხმარებით, ინსტრუქციებს იძლევით მეტყველების საშუალებით. ამიტომ ფარით დაცვა ამ დროს მნიშვნელოვანი იქნება”.
„ახლა ვიცით, რომ ტანსაცმლიდან ან მსგავსი ზედაპირებიდან ვირუსი ნაკლებად გადადის“. კლაიმანი გვირჩევს, რომ თუკი კონკრეტულ დღეს ვირუსიანთან გვქონდა კონტაქტი, სახლში მისვლისთანავე მივიღოთ შხაპი.
არ დაგავიწყდეთ საკუთარ ფსიქიკურ ჯანმრთელობაზე ზრუნვაც. „ძირითადად, ყველა მასწავლებელს აქვს განვითარებული განსაკუთრებულ საჭიროებებთან გამკლავების უნარი, მაგრამ ეს სხვა დონეა, – ამბობს ჯონსონი, – იყავით პროაქტიული მოსწავლეებთან და მათ ოჯახებთან – თქვენ უნდა გრძნობდეთ მაქსიმალურ შესაძლო კონტროლს. მიმართეთ კოლეგებს სოლიდარობისათვის, როცა სოციალურ დისტანციას ინარჩუნებთ. ეს არაფორმალური მხარდაჭერა ნამდვილად მნიშვნელოვანია”.
უსაფრთხოება საკლასო ოთახში
შემდეგი ნაბიჯების გადადგმა დაგჭირდებათ საკლასო ოთახების სათანადოდ მოსაწყობად თქვენი და თქვენი მოსწავლეების უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად:
დააშორიშორეთ მერხები, არანაკლებ 2 მეტრით, თუ ეს შესაძლებელია და განსაზღვრეთ ადგილები. ეცადეთ, ყველა მერხი ერთი მიმართულებით იყურებოდეს. თუ ეს შეუძლებელია, დასვით მოსწავლეები მაგიდის მხოლოდ ერთ მხარეს, ერთმანეთისაგან დაშორებით. გამოუყენებელი სივრცეები მონიშნეთ ფერადი “X”-ით, როგორც თვალსაჩინო შეხსენება. ამ ყველაფრის არსი ის არის, რომ მოსწავლეები არასოდეს ისხდნენ ერთმანეთის პირისპირ. თუკი ოთახი ამის საშუალებას არ გაძლევთ, მოაწყვეთ მცირე კლასტერები, მოსწავლეებს შორის ფიზიკური ბარიერებით. „იმის გათვალისწინებით, რომ რესურსები იშვიათია, მე ამ ბარიერებზე მეტად პირბადეების გამოყენების პოლიტიკას ვარჩევდი”, – ამბობს ჯონსონი.
გამოიყენეთ ფერადი წებოვანი ლენტი ოთახში ცალმხრივ სამოძრაო ბილიკების მოსანიშნად. დარწმუნდით, რომ ეს გზები ევაკუაციის გეგმას შეესაბამება და შეზღუდული შესაძლებლობის ადამიანებისთვისაც არის ხელმისაწვდომი.
მოაწყვეთ „მასწავლებლის ზონა”, რათა უზრუნველყოთ 2-მეტრიანი დისტანცია თქვენსა და მოსწავლეებს შორის. თუკი საკმარისი სივრცე არ არის, გაარკვიეთ, შეძლებს თუ არა სკოლა გამჭვირვალე ბარიერის დაყენებას.
ვენტილაცია მნიშვნელოვანია, რათა ვირუსის წვეთები ჰაერში არ დარჩეს. თუკი თქვენს სკოლაში არ არსებობს სავენტილაციო სისტემა, გააღეთ ფანჯრები რამდენადაც შესაძლებელია – შესაძლოა, შესთავაზოთ მშობლებს, გამოატანოს ბავშვებს დამატებითი ტანსაცმელი.
რეგულარულად გაწმინდეთ ზედაპირები.
თუ შესაძლებელია, თავი აარიდეთ სახელმძღვანელოებისა და სხვა ნივთების გაზიარებას. „არაფერი გააზიაროთ, – ამბობს კლაინმანი, – და გაწმინდეთ ისინი გამოყენების შემდეგ”.
მოსწავლეების მიერ საკვების მიღება ვირუსის გავრცელების რისკს შეიცავს, მაგრამ ჯონსონი გვასწავლის, როგორ გავაკეთოთ ეს:
გააღეთ ფანჯრები, როცა მოსწავლეები ჭამენ.
ურჩიეთ მშობლებს, მოსწავლეებს სახლიდან გამოატანონ საჭმელი, რომელსაც თვითონ გახსნიან და სხვებთან ნაკლები კონტაქტი დასჭირდებათ.
ასევე ურჩიეთ მშობლებს, გამოატანონ ქაღალდის პარკი ან კონტეინერი, სადაც ბავშვებს ჭამის დროს პირბადეების შენახვა, შემდეგ კი ისევ გაკეთება შეეძლებათ.
მოსწავლეთა ასაკის მიხედვით, აუხსენით მათ, რომ ჭამისას ილაპარაკონ ხმადაბლა ან საერთოდ არ ილაპარაკონ, რადგანაც საუბრისა და ყვირილისას ჰაერში მეტი ნაწილაკი ვრცელდება. „მიაჩვიეთ ბავშვები, რომ ჭამისათვის გამოყოფილი დრო იქნება მოკლე და მშვიდი, – ამბობს ჯონსონი. – დაუკარით დამამშვიდებელი მუსიკა”.
თუკი ამინდი საშუალებას იძლევა, საუკეთესო იქნება გარეთ ჭამა.
ნუ შეჭამთ „სამასწავლებლოში“, რომელიც, როგორც წესი, ძალიან პატარაა სოციალური დისტანციისათვის. „შესვენებისას მასწავლებლებს მოსწონთ ერთმანეთთან საუბარი, ჩვენ კი ვიცით, რომ ეს შეიძლება ვირუსის გადაცემის ძირითად წყაროდ იქცეს”, – ამბობს ჯონსონი.
წყარო: https://www.webmd.com/lung/news/20210212/expert-tips-for-teachers-when-schools-reopen