მეორე ნაწილი
სტრატეგია ონლაინსწავლების გასაუმჯობესებლად:
გაკვეთილი #10: იყავით მუდმივად მოქნილი და მკაფიო შეფასებისას (მაგ. ავტორი შეფასებას იყენებს კარანტინამდე მიღებული ნიშნების გამოსწორებისთვის). პირდაპირ აცნობეთ მოსწავლეებს, რომ ამ პერიოდში დატვირთვა მნიშვნელოვნად შემცირდება.
გაკვეთილი #11: იყავით მუდმივად მოქნილი „ცოცხალ” და ჩაწერილ გაკვეთილებთან მიმართებაში. მაქსიმალურად ეცადეთ გაკვეთილები „ცოცხლად” ჩაატაროთ, მაშინაც კი, თუ მხოლოდ ორი მოსწავლე გესწრებათ. ცოცხალი ურთიერთობა მეტად ფასობს, ამიტომაც იხდიან, მაგ. ცოცხალ კონცერტში უფრო ძვირს, ვიდრე ჩანაწერში. ეცადეთ, მოსწავლეებმა აირჩიონ ცოცხალი ურთიერთობა, მაგრამ ნუ განსჯით, თუ ვინმე ვერ გესწრებათ და ამის საჩვენებლად გაკვეთილის დასრულებისთანავე გადაუგზავნეთ მათ ჩანაწერი.
გაკვეთილი #12: უარი თქვით მენტალურ ჯანმრთელობასთან დაკავშირებულ სტიგმებზე. ამ სიტუაციაზე ნორმალური პასუხი არ არსებობს. პატივი ეცით ინდივიდუალურ განსხვავებებს. ეს კარგი დროა პერსონალური თვითგამჟღავნებისათვის, მაგრამ დაიცავით ზომიერება. მიეცით პერსონალური თვითგამჟღავნების კონკრეტული, სახალისო მაგალითი და მზად იყავით კითხვებისთვის. ასეთ დროს თქვენ მასწავლებელზე მეტი ხართ. თქვენ მოსწავლეები მოგმართავენ ხოლმე სიმშვიდის მოსაპოვებლად. თქვენ უნდა ფლობდეთ კიდეც შესაბამის ინფორმაციას, თუკი მოსწავლის მენტალური ჯანმრთელობის სპეციალისტთან „გადამისამართება” იქნება საჭირო.
გაკვეთილი #13: კონკრეტულად განსაზღვრეთ, როგორ შეგიძლიათ და აპირებთ, დაეხმაროთ თქვენს მოსწავლეებს. ახლა კარგი დროა იმისათვის, რომ აკეთოთ სიკეთე და გამოისყიდოთ მთელი ცხოვრების შეცოდებები. მეცნიერული კვლევებითაც არაერთხელ დადასტურებულა, რომ დეპრესიის ერთ-ერთი საუკეთესო ანტიდოტი სხვების დახმარებაა. დაივიწყეთ ალტრუიზმი. უბრალოდ, იყავით გულუხვი თქვენი დროისა და ენერგიის ფარგლებში.
გაკვეთილი #14: შეახსენეთ საკუთარ თავს და ასწავლეთ მოსწავლეებს რუტინების შესაქმნელად საჭირო ნაბიჯების შესახებ. მცირე ქცევებით შესაძლებელია ახალი რუტინების ინიცირება (თუ არასოდეს გივარჯიშიათ – დაიწყეთ თუნდაც ორი აზიდვით; თუ ჯანსაღად არ იკვებებით, მიირთვით თუნდაც ერთი ლუკმა ბანანი სახლიდან გასვლამდე).
გაკვეთილი #15: საკუთარ თავზე ზრუნვა მნიშვნელოვანია. სანამ დრო გაქვთ, იზრუნეთ საკუთარ თავზე და ეს უმალ დაბალანსდება, როდესაც არ გექნებათ საკმარისი დრო და ენერგია.
გაკვეთილი #16: შეწყვიტეთ „ლექციების კითხვა”. ნუ იქნებით მასწავლებელი, ვინც გაკვეთილის განმავლობაში მხოლოდ თვითონ საუბრობს და იშვიათად თუ სვამს შეკითხვებს მონოტონურობის დასარღვევად. რეკომენდაციები ამის მისაღწევად (ტექნოლოგიების გამოყენებით) წაიკითხეთ ქვევით:
- ჯგუფური სამუშაო – მოსწავლეთა მცირე ჯგუფებს შეუძლიათ, განიხილონ რამე ან შეასრულონ დავალება და შემდეგ გაერთიანდნენ.
- წინასწარ გადაუგზავნეთ მოსწავლეებს მასალა ჯგუფური აქტივობებისათვის – მაგ.კითხვები, ინსტრუქცია. შეგიძლიათ ეს ყველაფერი წინასწარ განიხილოთ კიდეც, რომ არ დარჩესპასუხგაუცემელი შეკითხვები. ჯგუფში მუშაობისას ისინი თქვენგან დამოუკიდებელი არიან.
- ისინი ეჩვევიან შინაარსთან მუშაობას, სოციალიზდებიან თანატოლებთან.
- დააკომპლექტეთჯგუფები შემთხვევითი წესით.
- თქვენ შეგიძლიათ თვალ-ყური ადევნოთ თითოეული ჯგუფის მუშაობას, ყველა ჯგუფისათვის გამოაქვეყნოთ რაიმე შეტყობინება. თქვენ შეგიძლიათ დაუყოვნებლივ შეწყვიტოთ ჯგუფებში მუშაობა, ან ამისთვის წინასწარ განსაზღვროთ დრო. ამის შემდეგ ისინი საერთო კლასს შეუერთდებიან.
- ჯგუფებს აქვთ ვირტუალური დაფა, რომლის გაზიარებაც მოგვიანებით საერთო კლასისათვისაც შეიძლება.
- თქვენს მოსწავლეებს მოეწონებათ ეს და სხვა მასწავლებლებსაც მოსთხოვენ მსგავსი აქტივობის შესრულებას.