პარასკევი, აპრილი 26, 2024
26 აპრილი, პარასკევი, 2024

სახალისო სასწავლო მენიუ

ახალი ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით, დიდი ყურადღება ეთმობა სკოლაში განმავითარებელი შეფასების გამოყენებას. განმავითარებელი შეფასება  ინფორმაციას მოსწავლის,  წინსვლის, მიღწევებისა და, ამასთან ერთად, არსებული პრობლემების შესახებ. მასწავლებელი ხედავს, რამდენად კარგად სწავლობენ მოსწავლეები და რამდენად კარგად ასწავლის თვითონ.

პედაგოგები, რომლებიც პედაგოგიურ პრაქტიკაში იყენებენ მიმდინარე განმავითარებელ შეფასებას, აგროვებენ ინფორმაციას მოსწავლეების შესახებ. ამის შემდეგ მასწავლებელი ცდილობს, ისე დაგეგმოს სასწავლო პროცესი, რომ მოსწავლეებს სასწავლო მიზნების მიღწევაში დაეხმაროს. სწორედ ამ დროს მიმართავს მასწავლებელი დიფერენცირებულ სწავლებას.

დიფერენცირებული სწავლების ინსტრუმენტებია:

  • სასწავლო მიზანი;
  • სასწავლო გაჩერებები;
  • სასწავლო მენიუ;
  • შეარჩიე საკითხავი მასალა;
  • აირჩიე პროექტი;
  • კითხვები ინტერესების მიხედვით;
  • „რაფთ“ წერითი დავალება.

ჩამოთვლილთაგან ყველაზე ხშირად ვიყენებ.  „სასწავლო გაჩერებებს“ და „სასწავლო მენიუს“. ამჯერად მინდა, გაგიზიაროთ საკუთარი გამოცდილება ბიოლოგიის ერთ-ერთ გაკვეთილზე სასწავლო მენიუს გამოყენების შესახებ.

სასწავლო მენიუ ერთგვარ შეთავაზებას უკეთებს უწევს მოსწავლეს.   და შესაძლებლობას აძლევს, საკუთარი სწავლის ტემპის (ერთი ან რამდენიმე გაკვეთილის განმავლობაში, ან საკლასო/სა­შინაო სამუშაოებთან ერთობლიობაში), ინტერესებისა თუ მზაობის დონის მიხედვით აირჩიონ სასწავლო მენიუში მოცემული აქტივობები. მოსწავლეს შეუძლია, არჩეული აქტივობის შეს­რულება დაიწყოს გაკვეთილზე და დაასრულოს სახლში, როგორც საშინაო დავალება.

სასწავლო მენიუს ფარგლებში მოსწავლეს ეძლევა სამი ტიპის დავალება (მათი სახელწოდება შეიძლება შეარჩიოს მასწავლებელმა მოსწავლეთა ასაკის გათვალისწინებით):

  1. სავალდებულო ანუ ძირითადი – მისი შესრულება აუცილებელია;
  2. არჩევითი – მოსწავლემ აუცილებლად უნდა შეასრულოს ჩამოთვლილთაგან ერთი, მისთვის სასურველი დავალება მაინც;
  3. არასავალდებულო – მოსწავლეს შეუძლია, შეასრულოს ერთი, ერთზე მეტი დავალება ან ან არ შეასრულოს არცერთი.

საკითხის გაგება-გააზრების გადამოწმების მიზნით მოსწავლეებს შევთავაზე სწრაფი, სახალისო  ქვიზი . ქვიზის შედეგების ანალიზმა  მაჩვენა, რომ მოსწავლეთა ნაწილს გაუჭირდა საკითხის გააზრება და ჩემს მიერ შედგენილ თემატურ ერთეულს დავუმატე wordwall.net პლატფორმაზე ჩემს მიერ შექმნილი  სახალისო აქტივობა

https://wordwall.net/ru/resource/55573199/გზა-უჯრედებამდე-8კლასი-ნანა-ქავთარაძე

ეს სახალისო აქტივობა მოსწავლეებმა შეასრულეს წყვილებში და შესრულების შემდეგ მიეცათ გადამოწმების საშუალება.

სასწავლო ერთეულში შემავალი საკითხები საკმაოდ მრავალფეროვანია და თითოეული საკითხის ცოდნა მოსწავლის ჰოლისტურ გააზრებაში დიდ როლს თამშობს. გამომდინარე კლასში მოსწავლეთა მრავალფეროვნებიდან (სწავლის სტილი, სხვადასხვა ცოდნა, სხვადასხვა ინტელექტი დაშ) მნიშვნელოვანია დიფერენცირებული სწავლების ინსტრუმენტების გამოყენება და ამ თემატურ ერთეულშიც აქტიურად გამოვიყენე სასწავლო მენიუები, რომლის შემდეგაც საშუალება მომეცა ეფექტიანი განმავითარებელი შეფასების განმეხორციელებინა, რაც დაეხმარა მოსწავლეებს მომზადებულიყვნენ შემაჯამებელი კომპლექსური დავალებისთვის.

გთავაზობთ, ერთ-ერთ სასწავლო მენიუს

სასწავლო მენიუ

სავალდებულო დავალებების ბლოკი

1.           რა არის სისხლი?

2.           რა ფუნქცი აქვს სისხლის წითელ უჯრედებს?

3.           რაზეა პასუხისმგებელი ტრომბოციტები?

არჩევითი ბლოკი

ამ ორი დავალებიდან აარჩიე რომელიც გსურს.

1.       აღწერეთ რა პროცესია ამ სურათზე გამოსახული

 

 

 

  1. აღწერეთ გულის ციკლის ფაზები

 

 

 

 

 

 

      

 3.არასავალდებულო დავალება

  1. რატომ არის საჭირო გულის მუშაობის ციკლში საერთო მოდუნების ფაზის არსებობა?
  2. რა მნიშვნელობა აქვს სითხის მიერ წარმოებულ წნევას გულის მუშაობის დროს?

ჩემს მოსწავლეებს ძალიან მოსწონთ, როცა მათ არჩევანის უფლებას  ვაძლევ.  რასაც ყოველთვის ვითვალისწინებ გაკვეთილების დაგეგმვისას.

გამოყენებული ლიტერატურა:

  1. ეროვნული სასწავლო გეგმა, 2018-2024 წ.წ.
  2. მ. ხუნძაყიშვილი, ს. ბივერი. განმავითარებელი შეფასება და დიფერენცირებული სწავლება (სახელმძღვანელო მასწავლებლებისთვის). მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2018

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი