პარასკევი, აპრილი 26, 2024
26 აპრილი, პარასკევი, 2024

ჩვენ, წიგნები და ბიბლიოთეკა

ალბათ დამეთანხმებით, რომ პირველივე კლასში მნიშვნელოვანია, მოსწავლეებს შევაყვაროთ წერა-კითხვა. ამისათვის კი მრავალფეროვანი აქტივობებია საჭირო. ჩემი დაკვირვებით, დაწყებით კლასებში ბავშვების უმრავლესობას მათემატიკის სწავლა უფრო ეხალისება,ნ ვიდრე ქართულის. ამის მიზეზი კი ის სირთულე გახლავთ, რომელსაც აწყდებიან ქართულის სწავლის დროს. ასო-ბგერების დამახსოვრება, ცნობა, მათი ჩაწერა, კითხვა… ეს რუტინული საქმე მათთვის ზედმეტად დამღლელია…

ჩემი პირველი კლასის მოსწავლეებისთვის დავგეგმე პროექტი – ,,ჩვენ, წიგნები და ბიბლიოთეკა“, რომლის მიზანიც იყო – ბავშვებში წერა-კითხვისადმი ინტერესის გაღვივება, წიგნებისადმი სიყვარულის დანერგვა და ამ საქმეში მშობელთა ჩართულობის გაზრდა.

პირველ ეტაპზე მოსწავლეებს მივაწოდე ინფორმაცია წიგნის შესახებ. რა არის წიგნი? რისგან შედგება ის? ვიზუალურად მეტად აღსაქმელი რომ ყოფილიყო, სკოლაში მიტანილი მქონდა წიგნები, რომლის თითოეული ნაწილი, განვიხილე მოსწავლეებთან ერთად: როგორია ყდა? რა არის მასზე გამოსახული? ვის ჰქვია ავტორი? რა არის ილუსტრაცია და ა.შ. ამის შემდეგ მოსწავლეებს დავამზადებინე ხელნაკეთი წიგნები. პირველად კლასში იმუშავეს და გააკეთეს პრეზენტაციები, რომლის დროსაც მოისმინეს რჩევა-რეკომენდაციები ჩემგან. როგორი უნდა იყოს წიგნის ყდა, როგორ უნდა შეარჩიონ ფერები, როგორ შექმნან ილუსტრაცია სწორად და ა.შ. ამის შემდეგ შინ მიეცათ პრაქტიკული სამუშაო. მათ უნდა შეექმნათ მიღებულ ცოდნასა და პრაქტიკაზე დაყრდნობით ანბანის ხელნაკეთი წიგნი. წიგნში უნდა ყოფილიყო შესწავლილი ასო-ბგერები (საწყის ეტაპზე ორი ასო-ბგერა ავარჩიეთ: , ) შესაბამისი ილუსტრაციით.

მას შემდეგ, რაც მოსწავლეებმა დაამზადეს ხელნაკეთი წიგნები ვანახე სკოლის ბიბლიოთეკა და ვესაუბრე მასზე. ავუხსენი, რა დროს უნდა გამოიყენონ ის. დაათვალიერეს სხვადასხვა წიგნი. შეადარეს ერთმანეთს. შეგიძლიათ მოსწავლეები უბნის ბიბლიოთეკაშიც წაიყვანოთ.

მოსწავლეებს ავუხსენი, რომ შესაძლოა სახლშიც გვქონდეს წიგნების კუთხე, ბიბლიოთეკის მსგავსად. მათ დავაბარე, რომ სახლში წიგნების თაროს ფონზე საყვარელი წიგნის გვერდით გადაეღოთ ფოტო. საკლასო ოთახში კი მოვაწყვეთ პრეზენტაცია. მოსწავლეების ფოტოები პროექტორის საშუალებით გავაშუქე. პრეზენტატორი გამოდიოდა და გვესაუბრებოდა, რატომ აირჩია ეს წიგნი, ვინ უკითხავს წიგნს, რამდენ დროს უთმობენ სახლში კითხვას და ა.შ.

სასწავლო პროცესში განსაკუთრებული როლი აქვს მშობლის ჩართულობას. ამიტომ მშობლებს შევთავაზე, მოსწავლეებისათვის წაეკითხათ პატარა მოთხრობა/ზღაპარი/ლექსი და მოგვეხდინა მისი განხილვა კლასში. მშობლებმა გამოხატეს საკითხის მიმართ მზაობა და ინტერესი. ერთ-ერთმა მშობელმა მოსწავლეებს წაუკითხა საინტერესო ტექსტი ,,ციცინათელა”. მოსწავლეებმა კითხვა-პასუხის რეჟიმში განიხილეს ტექსტი. უყურეს ანიმაციურ ვიდეოს ციცინათელაზე. ამავე სახელწოდების სიმღერაზე ხალისით იცეკვეს.

პროექტი კვლავ განხორციელებისა და მიმდინარეობის რეჟიმშია. საბოლოოდ კი მინდა, საკლასო ოთახშიც მოვაწყოთ წიგნის კუთხე, რომელიც მოსწავლეებს მეტ ინტერესს გაუჩენს კითხვისადმი და შეაყვარებს მას.

 

კომენტარები

მსგავსი სიახლეები

ბოლო სიახლეები

ვიდეობლოგი

ბიბლიოთეკა

ჟურნალი „მასწავლებელი“

შრიფტის ზომა
კონტრასტი